Sminka sig
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Sminka sig

    Är det fler flickor (och pojkar också för den delen) som gärna vill sminka sig? Alva blev sminkad till påskkärring på dagis på skärtorsdagen och sen dess är hon väldigt intresserad när jag ska sminka mig. Dessutom fick hon sminka sig själv när hon var hos farmor i helgen. Farmors pojkvän har en dotter som är 12 år och den här tjejen skulle på disco och satt på toaletten och sminkade sig tillsammans med sin kompis. Alva fick jättegärna vara med och började också sminka sig. Tyvärr missade farmor att ta kort :-(

    Alva är nu alldeles tokig och låtsas ofta att hon sminkar sig. Hon ser så söt ur när hon \"tar\" ögonskugga och läppstift. Tur att mitt smink står där hon inte kan nå det, fast det är väl bara en tidsfråga.
  2. 1
    Sminka sig Är det fler flickor (och pojkar också för den delen) som gärna vill sminka sig? Alva blev sminkad till påskkärring på dagis på skärtorsdagen och sen dess är hon väldigt intresserad när jag ska sminka mig. Dessutom fick hon sminka sig själv när hon var hos farmor i helgen. Farmors pojkvän har en dotter som är 12 år och den här tjejen skulle på disco och satt på toaletten och sminkade sig tillsammans med sin kompis. Alva fick jättegärna vara med och började också sminka sig. Tyvärr missade farmor att ta kort :-(

    Alva är nu alldeles tokig och låtsas ofta att hon sminkar sig. Hon ser så söt ur när hon \"tar\" ögonskugga och läppstift. Tur att mitt smink står där hon inte kan nå det, fast det är väl bara en tidsfråga.
  3. Milla m M-04 & I-05
    #2

    hihi

    Nä Matilda har inte intresserat sig för det ännu.

    Hon måste vara för söt Alva när hon låtsassminkar sig! =)
  4. 2
    hihi Nä Matilda har inte intresserat sig för det ännu.

    Hon måste vara för söt Alva när hon låtsassminkar sig! =)
  5. Björna Med Lillebror
    #3

    Fniss

    Lilla Alva, det ska börjas i tid. Nej, Lillebror är inte så intresserad av smink mest pga att det sminkas så dåligt här hemma, annars så tror jag nog att han hade varit intresserad. Pyntad i håret vill han dock gärna bli.
  6. 3
    Fniss Lilla Alva, det ska börjas i tid. Nej, Lillebror är inte så intresserad av smink mest pga att det sminkas så dåligt här hemma, annars så tror jag nog att han hade varit intresserad. Pyntad i håret vill han dock gärna bli.
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4

    Jo

    hon är rätt söt, men man får en tankeställare om hur man själv ser ut när man står framför spegeln :-)
  8. 4
    Jo hon är rätt söt, men man får en tankeställare om hur man själv ser ut när man står framför spegeln :-)
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    Alva

    hatade tidigare att bli pyntad i håret, eller rättare sagt hon ville gärna ha klämmor, men tog av dem direkt och så skulle vi sätta på dem igen. Nu låter hon dem vara kvar.

    Jag använder egentligen enbart maskara och rouge och det var det som Alva härmade tidigare. Men min stora last är cerat och det vill hon ju gärna ha flera gånger om dagen. Farmor använder däremot mer smink så nu kan Alva minsann låtsas lägga på ögonskugga, läppstift, kajal och hela faderullan. Jag tror att det som farmor gör fastnar mer än det som mamma gör och sen var det väl extra spännande när den där 12-åriga tjejen gjorde det :-)
  10. 5
    Alva hatade tidigare att bli pyntad i håret, eller rättare sagt hon ville gärna ha klämmor, men tog av dem direkt och så skulle vi sätta på dem igen. Nu låter hon dem vara kvar.

    Jag använder egentligen enbart maskara och rouge och det var det som Alva härmade tidigare. Men min stora last är cerat och det vill hon ju gärna ha flera gånger om dagen. Farmor använder däremot mer smink så nu kan Alva minsann låtsas lägga på ögonskugga, läppstift, kajal och hela faderullan. Jag tror att det som farmor gör fastnar mer än det som mamma gör och sen var det väl extra spännande när den där 12-åriga tjejen gjorde det :-)

Liknande trådar

  1. Om att sminka sig.
    By Blanca in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-12-22, 21:51
  2. Var ska vi sminka oss?
    By Anna m T-03 o F-07 in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 13:51
  3. Sminka sig i Sthlm?
    By annaTF in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 19:45
  4. När börja sminka sig?
    By pippi in forum Stora barn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 23:03
  5. Nu måste jag sminka mig så jag
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 09:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar