En ny dag och gårdagen
Tonåringar
  1. Orolig
    #1

    En ny dag och gårdagen

    blev rätt ok ändå om vi var på polisförhör med sonen.

    Det som kom fram var att det handlar om 3-4sek oralsex som kanske blev fel från båda parters sida.Min son pratade med tjejen i går och hon var rätt bedrövad över att fritidspersonal och papppan gått vidare med detta eftersom hon innerst inne inte kännt något tvång över det som hände.

    Tackar för era svar där nere och jag förstår hur ni tänker,jag skulle oxå tänka så om det drabbat min dotter.
    Polisinspektören var en trevlig person och hade nog insett att detta var något expriment som \"ballat\" ur.Och både jag och hon hade samma åsikt om att denna flickan kanske varken mår så bra i sitt hemförhållande och att hon är betydligt äldre i sin personlighet än vad man kan tro.Och jag hoppas verkligen att sos tar tag och hjälper henne att få rätsida i sitt liv.
    Själv känner jag en stor ångest att jag kanske inte har rappoterat till sos för längesen att flickan inte har så bra hemförhållande.
    Och detta med att hon är minderårig så innebar det inte så att min son skulle bli straffade för det,utan som det jag fick reda på var att minderåriga har sex,men man tittar mycket på ålderskillnade.För inte ska tex en 13 årig ha sex med en 19 åring.Man brukar säga att det inte ska vara mer än 5 år ålderskillnad.

    Nu så får vi bara vänta på om åklagaren ska väcka åtal och jag hoppas att vi får ett besked snart.Och min son har lärt sig en läxa,fick rådet av polisen att ta en ålderskontroll på flickor han ska ha något sexuellt förhållande med ;-)
  2. 1
    En ny dag och gårdagen blev rätt ok ändå om vi var på polisförhör med sonen.

    Det som kom fram var att det handlar om 3-4sek oralsex som kanske blev fel från båda parters sida.Min son pratade med tjejen i går och hon var rätt bedrövad över att fritidspersonal och papppan gått vidare med detta eftersom hon innerst inne inte kännt något tvång över det som hände.

    Tackar för era svar där nere och jag förstår hur ni tänker,jag skulle oxå tänka så om det drabbat min dotter.
    Polisinspektören var en trevlig person och hade nog insett att detta var något expriment som \"ballat\" ur.Och både jag och hon hade samma åsikt om att denna flickan kanske varken mår så bra i sitt hemförhållande och att hon är betydligt äldre i sin personlighet än vad man kan tro.Och jag hoppas verkligen att sos tar tag och hjälper henne att få rätsida i sitt liv.
    Själv känner jag en stor ångest att jag kanske inte har rappoterat till sos för längesen att flickan inte har så bra hemförhållande.
    Och detta med att hon är minderårig så innebar det inte så att min son skulle bli straffade för det,utan som det jag fick reda på var att minderåriga har sex,men man tittar mycket på ålderskillnade.För inte ska tex en 13 årig ha sex med en 19 åring.Man brukar säga att det inte ska vara mer än 5 år ålderskillnad.

    Nu så får vi bara vänta på om åklagaren ska väcka åtal och jag hoppas att vi får ett besked snart.Och min son har lärt sig en läxa,fick rådet av polisen att ta en ålderskontroll på flickor han ska ha något sexuellt förhållande med ;-)
  3. Marmelad
    #2

    Men allvarligt talat

    Lägger du inte skulden lite väl mycket på flickan nu. Hon mår dåligt osv. Hur mår din son då? VARFÖR i hela friden känner han att det är OK att ha oralsex inför sina kompisar oavsett hur gammal tjejen är? Jag tycker faktiskt inte att det räcker med att \"han lärt sig en läxa\" och att han bör kolla åldern (SA polisen verkligen så? Det är jäkligt upprörande i så fall). Ni borde verkligen ta ett ordenligt snack om värderingar, sex och kärlek. Ni kanske behöver hjälp från någon som kan de här bitarna, BUP eller liknande?

    Jag tycker att det är väldigt allvarligt när man så ung håller på med såna sexuella lekar.
  4. 2
    Men allvarligt talat Lägger du inte skulden lite väl mycket på flickan nu. Hon mår dåligt osv. Hur mår din son då? VARFÖR i hela friden känner han att det är OK att ha oralsex inför sina kompisar oavsett hur gammal tjejen är? Jag tycker faktiskt inte att det räcker med att \"han lärt sig en läxa\" och att han bör kolla åldern (SA polisen verkligen så? Det är jäkligt upprörande i så fall). Ni borde verkligen ta ett ordenligt snack om värderingar, sex och kärlek. Ni kanske behöver hjälp från någon som kan de här bitarna, BUP eller liknande?

    Jag tycker att det är väldigt allvarligt när man så ung håller på med såna sexuella lekar.
  5. Orolig
    #3

    Varken någon av dom

    mår nog speciellt bra.Men jag kan ju ta min bit med min son men kanske får inte tjejen samma stöd av sin familj men jag kan ju hoppas på att sos ar tag i den biten då,men vet av erfarenhet att den sos vi har här många blundar för dessa barn som har problem i sina hemförhållande.


    Mina värderinga ang sex och kärlek vet min son mycket väl vad jag står i den frågan och det är INTE så att han han skulle ha andra \"konstiga\" värderingar.Detta är en sak som gått snett och jag hoppas verkligen att vi ska få rätsida på händelsen och försöka gå vidare i livet.Som sagt man brukar lära sig av sina misstag och detta var ett grovt misstag som hände.

    PS.Jo polisen sa så,men kanske mest som ett skämt ( vad vet jag)D.s
  6. 3
    Varken någon av dom mår nog speciellt bra.Men jag kan ju ta min bit med min son men kanske får inte tjejen samma stöd av sin familj men jag kan ju hoppas på att sos ar tag i den biten då,men vet av erfarenhet att den sos vi har här många blundar för dessa barn som har problem i sina hemförhållande.


    Mina värderinga ang sex och kärlek vet min son mycket väl vad jag står i den frågan och det är INTE så att han han skulle ha andra \"konstiga\" värderingar.Detta är en sak som gått snett och jag hoppas verkligen att vi ska få rätsida på händelsen och försöka gå vidare i livet.Som sagt man brukar lära sig av sina misstag och detta var ett grovt misstag som hände.

    PS.Jo polisen sa så,men kanske mest som ett skämt ( vad vet jag)D.s
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4

    Men äldre i sin personlighet?

    Det är just unga flickor som uppfattas som \"äldre i sin personlighet\" som är otroligt omogna och osjälvständiga. Det är ju precis TVÄRTOM!!!

    Unga tjejer som förstår innebörden och ser konsekvenser av att ha sex inför publik, är de som som också säger NEJ till sex vid så ung ålder.

    Sedan undrar jag vad du värderar just \"äldre i sin personlighet\". Är det graden av smink, klädval och sexerfarenhet?

    Själv är jag en bra bit över 40 och har inte ännu haft sex inför publik. Skulle jag ha det så kan jag garantera att jag skulle må skit av det!!! Trots att jag ändå räknar mig som \"äldre\", både i ålder och personlighet (tom \"medelålders kvinna\"). Men inte faan har jag sex inför publik... :(

    Tror att du ändå ska ta och hjälpa din son med att kontakta någon terapeut, just att hjälpa honom med hur man värderar människor. Om han ska lära sig något av detta, så bör han få den hjälpen så att han kan vara aktiv och STOPPA vid nästa tillfälle, och vara den som inte låter detta upprepas.

    Att flickan är ledsen för åtalet säger ju också att hon inte är mogen själv att förstå vad som faktiskt har hänt. Och om jag förstår rätt nu, så är hon alltså helt ensam och utelämnad igen?

    Ursäkta om jag inte kan känna så stor sympati för din son, men jag känner nog mer för flickan då jag har träffat just tonårstjejer i samma ålder som vuxna sätter en helt fel stämpel på. Så jag ser det som min plikt att försvara dessa tjejer helt enkelt.
  8. 4
    Men äldre i sin personlighet? Det är just unga flickor som uppfattas som \"äldre i sin personlighet\" som är otroligt omogna och osjälvständiga. Det är ju precis TVÄRTOM!!!

    Unga tjejer som förstår innebörden och ser konsekvenser av att ha sex inför publik, är de som som också säger NEJ till sex vid så ung ålder.

    Sedan undrar jag vad du värderar just \"äldre i sin personlighet\". Är det graden av smink, klädval och sexerfarenhet?

    Själv är jag en bra bit över 40 och har inte ännu haft sex inför publik. Skulle jag ha det så kan jag garantera att jag skulle må skit av det!!! Trots att jag ändå räknar mig som \"äldre\", både i ålder och personlighet (tom \"medelålders kvinna\"). Men inte faan har jag sex inför publik... :(

    Tror att du ändå ska ta och hjälpa din son med att kontakta någon terapeut, just att hjälpa honom med hur man värderar människor. Om han ska lära sig något av detta, så bör han få den hjälpen så att han kan vara aktiv och STOPPA vid nästa tillfälle, och vara den som inte låter detta upprepas.

    Att flickan är ledsen för åtalet säger ju också att hon inte är mogen själv att förstå vad som faktiskt har hänt. Och om jag förstår rätt nu, så är hon alltså helt ensam och utelämnad igen?

    Ursäkta om jag inte kan känna så stor sympati för din son, men jag känner nog mer för flickan då jag har träffat just tonårstjejer i samma ålder som vuxna sätter en helt fel stämpel på. Så jag ser det som min plikt att försvara dessa tjejer helt enkelt.
  9. Orolig
    #5

    Måste bara fråga oxå

    hur ser du på att en sådan är händelse sker i samförstånd och sen så ångrar sig tjejen lite och vuxna tjuvlyssnar på samtal vänner i mellan och sen vill dom VUXNA att man anmäler det hela,även om tjejen inte alls vill anmäla händelsen.
  10. 5
    Måste bara fråga oxå hur ser du på att en sådan är händelse sker i samförstånd och sen så ångrar sig tjejen lite och vuxna tjuvlyssnar på samtal vänner i mellan och sen vill dom VUXNA att man anmäler det hela,även om tjejen inte alls vill anmäla händelsen.
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6

    om det hade drabbat min SON

    skulle jag verkligen vilja ta tag i HONOM, som jag skrev igår, jag undrar ff hur en så kille _tänker_, vad är flickor/kvinnor/tjejer för honom, hål man stoppar saker i eller?
    för ingenting i din historia handlar om hur din SON tänkte, bara att \"det gick snett\", men HAN var tydligen helt ok med att bli avsugen inför alla sina kompisar av ett BARN han inte hade några känslor för!

    egentligen borde jag hållt käften nu, Lena_O, fru Marmelad och demeter bl a har ju redan sagt vad jag vill säga, fast utan att bli så förbannat omogna och aggressiva som jag...men jag kan faktiskt inte HÅLLA MIG nu!
  12. 6
    om det hade drabbat min SON skulle jag verkligen vilja ta tag i HONOM, som jag skrev igår, jag undrar ff hur en så kille _tänker_, vad är flickor/kvinnor/tjejer för honom, hål man stoppar saker i eller?
    för ingenting i din historia handlar om hur din SON tänkte, bara att \"det gick snett\", men HAN var tydligen helt ok med att bli avsugen inför alla sina kompisar av ett BARN han inte hade några känslor för!

    egentligen borde jag hållt käften nu, Lena_O, fru Marmelad och demeter bl a har ju redan sagt vad jag vill säga, fast utan att bli så förbannat omogna och aggressiva som jag...men jag kan faktiskt inte HÅLLA MIG nu!
  13. marib
    #7

    Med all respekt

    övriga har redan täckt upp det mesta men JAG tycker du fokuserar lite för mycket på att skyla över sonens beteende.

    Vore det min son skulle jag allvarligt fundera över vad som gått snett.

    Nog har de också gjort misstag men, att i den åldern ha så lite respekt för tjejer så man låter sig bli avsugen inför kompisarna....

    Nej, för hans framtids skull, sök hjälp.
    OM han nån gång i framtiden tar ytterligare ett steg åt fel håll och blir anklagad för våldtäkt, kommer han att tacka dig DÅ, för att du backar upp honom nu?
  14. 7
    Med all respekt övriga har redan täckt upp det mesta men JAG tycker du fokuserar lite för mycket på att skyla över sonens beteende.

    Vore det min son skulle jag allvarligt fundera över vad som gått snett.

    Nog har de också gjort misstag men, att i den åldern ha så lite respekt för tjejer så man låter sig bli avsugen inför kompisarna....

    Nej, för hans framtids skull, sök hjälp.
    OM han nån gång i framtiden tar ytterligare ett steg åt fel håll och blir anklagad för våldtäkt, kommer han att tacka dig DÅ, för att du backar upp honom nu?
  15. Mamma
    #8

    O vad bra skrivet

    Jag håller helt med dej. Jag skulle aldrig vilja att mina egna tonåringar höll på med sådant, varken flickorna eller pojkarna.
  16. 8
    O vad bra skrivet Jag håller helt med dej. Jag skulle aldrig vilja att mina egna tonåringar höll på med sådant, varken flickorna eller pojkarna.
  17. Orolig
    #9

    tack tack för alla svar

    kanske inte så lätt för er att förstå det hela.Min son och denna flicka är väldigt täta vänner och umgås dagligen.Och det som hände är inget som jag tänker se som att min son är oskyldig till det hela.Och jag tänker minsann ta tag idet hela.

    Men enligt både tjejen och sonen så var båda med på det hela som hände,sen att vuxna vill få det till att detta är olagligt kan oxå bli fel.

    Lena_O! inte så att det hände med publik på det viset som du tror,utan det var en person i rummet till och allt skedde under ett täcke.
    Men jag kan absolut inte fatta att du jämnför ditt sexliv med ditt barn,alla är vi olika.Och kanske har samhället fått våra ungdomar till att expremitera i sitt sexliv.


    Tror nog at ni oxå skulle stå bakom era barn om dom blir beskylda för saker som man just vid tillfället så det skedde var i samförstånd mellan båda två men sen att man ångrar sig och vuxna i sin närhet trycker på att man ska anmäla det efter som man är minderårig kan ju sluta i ett kaos för alla inblandade parter.

    Min son har lärt sig en sak i allafall,och det är att aldrig ha sex med någon,eftersom att bli anmäld 6månader efter en händelse som då var ok för båda kan sluta med en anmälan.

    Måste ta en fråga till med er då,ni med 14-15 åriga tjejer vet ni att det flesta av era flickor umgås med 19-20 åringa.Enligt polisen så är detta fruktansvärt vanligt.Hur hanterar ni detta?

    Eller tvärtom,om era 19-20åringar pojkar umgås med 14-15åringar tjejer?

  18. 9
    tack tack för alla svar kanske inte så lätt för er att förstå det hela.Min son och denna flicka är väldigt täta vänner och umgås dagligen.Och det som hände är inget som jag tänker se som att min son är oskyldig till det hela.Och jag tänker minsann ta tag idet hela.

    Men enligt både tjejen och sonen så var båda med på det hela som hände,sen att vuxna vill få det till att detta är olagligt kan oxå bli fel.

    Lena_O! inte så att det hände med publik på det viset som du tror,utan det var en person i rummet till och allt skedde under ett täcke.
    Men jag kan absolut inte fatta att du jämnför ditt sexliv med ditt barn,alla är vi olika.Och kanske har samhället fått våra ungdomar till att expremitera i sitt sexliv.


    Tror nog at ni oxå skulle stå bakom era barn om dom blir beskylda för saker som man just vid tillfället så det skedde var i samförstånd mellan båda två men sen att man ångrar sig och vuxna i sin närhet trycker på att man ska anmäla det efter som man är minderårig kan ju sluta i ett kaos för alla inblandade parter.

    Min son har lärt sig en sak i allafall,och det är att aldrig ha sex med någon,eftersom att bli anmäld 6månader efter en händelse som då var ok för båda kan sluta med en anmälan.

    Måste ta en fråga till med er då,ni med 14-15 åriga tjejer vet ni att det flesta av era flickor umgås med 19-20 åringa.Enligt polisen så är detta fruktansvärt vanligt.Hur hanterar ni detta?

    Eller tvärtom,om era 19-20åringar pojkar umgås med 14-15åringar tjejer?

  19. Medlem sedan
    Feb 2000
    #10

    hmmm....

    jag är både säker på att min dotter inte umgås med 19-20åringar, och jag försöker iaf diskutera värderingar och alla människors lika rätt, och absolut rätten att säga nej till allt som rör ens egen kropp och person.

    jag fattar iofs inte ens vad de här 14-15åriga tjejerna som umgås med 19-20åringar hade med saken att göra...
  20. 10
    hmmm.... jag är både säker på att min dotter inte umgås med 19-20åringar, och jag försöker iaf diskutera värderingar och alla människors lika rätt, och absolut rätten att säga nej till allt som rör ens egen kropp och person.

    jag fattar iofs inte ens vad de här 14-15åriga tjejerna som umgås med 19-20åringar hade med saken att göra...
  21. Orolig
    #11

    För enligt polisen

    så handlar det just nu inte om vilken ålder min son och tjejen är i,trots att hon är minderåring.


    Men va säger man då om att att har skett i sammförstånd med varandra men sen efter 6mån bli anmält pga av att vi vuxna anser det vara fel.

  22. 11
    För enligt polisen så handlar det just nu inte om vilken ålder min son och tjejen är i,trots att hon är minderåring.


    Men va säger man då om att att har skett i sammförstånd med varandra men sen efter 6mån bli anmält pga av att vi vuxna anser det vara fel.

  23. Medlem sedan
    May 2003
    #12

    Men det som Polisen påstår

    är ju utifrån den situation de träffar på när de är ute och patrullerar. Det betyder inte att \"alla\" 14-15 åriga tjejer är med äldre män.

    Visst ska man stå bakom sina barn och stötta dem, men man måste lära sina barn att ta ansvar för sina handlingar och stå för det också.

    Du verkar ändå försöka hitta en godtagbar förklaring till det som har hänt. Skippa det och försök att gå vidare. Leta inte fel hos alla unga tjejer, och hitta argument bara för att en polis har sagt något. Poliser har ingen utbildning i psykologi, och de vet också att de INTE ska yttra sig i sånna frågor, just för att det blir misstolkningar.

    Och jag kan förstå om du vill att sonen ska slippa känna skuld, men det är ju så att man måste lära sig även den biten. Just att stå för det man gör utan att skylla ifrån sig. Det ingår i att bli vuxen, så stötta hellre din son i att lära sig ta ansvar än att leta fel hos andra.

    Sedan finns det en tråkig statistik, och det är att våldtäkter sällan sker av okända, utan sker av vänner och inom familjen. Så att din son och flickan är bra vänner ger ju bara statistiken mer \"föda\".
  24. 12
    Men det som Polisen påstår är ju utifrån den situation de träffar på när de är ute och patrullerar. Det betyder inte att \"alla\" 14-15 åriga tjejer är med äldre män.

    Visst ska man stå bakom sina barn och stötta dem, men man måste lära sina barn att ta ansvar för sina handlingar och stå för det också.

    Du verkar ändå försöka hitta en godtagbar förklaring till det som har hänt. Skippa det och försök att gå vidare. Leta inte fel hos alla unga tjejer, och hitta argument bara för att en polis har sagt något. Poliser har ingen utbildning i psykologi, och de vet också att de INTE ska yttra sig i sånna frågor, just för att det blir misstolkningar.

    Och jag kan förstå om du vill att sonen ska slippa känna skuld, men det är ju så att man måste lära sig även den biten. Just att stå för det man gör utan att skylla ifrån sig. Det ingår i att bli vuxen, så stötta hellre din son i att lära sig ta ansvar än att leta fel hos andra.

    Sedan finns det en tråkig statistik, och det är att våldtäkter sällan sker av okända, utan sker av vänner och inom familjen. Så att din son och flickan är bra vänner ger ju bara statistiken mer \"föda\".
  25. Orolig
    #13

    har du en tjej i 14-15 års

    ålder så tror du att hon INTE har sex du heller?

    Tror nog att vi vuxna tror en sak men i verkligheten en helt annan sak.Vi föräldrar vill inte tror vissa saker om våra tonåringar.
  26. 13
    har du en tjej i 14-15 års ålder så tror du att hon INTE har sex du heller?

    Tror nog att vi vuxna tror en sak men i verkligheten en helt annan sak.Vi föräldrar vill inte tror vissa saker om våra tonåringar.
  27. Medlem sedan
    May 2003
    #14

    Men glöm ordet samförstånd

    Man har kommit fram till att barn inte kan ge samtycke och därför skyddas de enligt lag.
  28. 14
    Men glöm ordet samförstånd Man har kommit fram till att barn inte kan ge samtycke och därför skyddas de enligt lag.
  29. Medlem sedan
    Feb 2003
    #15

    jag tycker

    att det har varit starkt av dig att orka berätta om det här. Hoppas att både din son och flickan får det stöd och den hjälp de behöver.
  30. 15
    jag tycker att det har varit starkt av dig att orka berätta om det här. Hoppas att både din son och flickan får det stöd och den hjälp de behöver.
  31. Orolig
    #16

    Självklart ska han känna

    skuld till det hela men som jag upprepar HELA tiden,vid händelsen var bägge parter med på det.Och sen att vi vuxna tycker det är fel och det är VI som vuxna som anmäler det.


    Så frågan vad svarar man på frågan:Vågar jag någonsin ha sex mer,anmälan kan ju komma när som helst.
  32. 16
    Självklart ska han känna skuld till det hela men som jag upprepar HELA tiden,vid händelsen var bägge parter med på det.Och sen att vi vuxna tycker det är fel och det är VI som vuxna som anmäler det.


    Så frågan vad svarar man på frågan:Vågar jag någonsin ha sex mer,anmälan kan ju komma när som helst.
  33. Orolig
    #17

    men enligt lagen

    så kan 13 åringar ha sex med en 15 åring,finns inget rätt eller fel där enligt dom uppgifter jag fick igår.
  34. 17
    men enligt lagen så kan 13 åringar ha sex med en 15 åring,finns inget rätt eller fel där enligt dom uppgifter jag fick igår.
  35. Orolig
    #18

    Tack! insett att jag kanske

    inte ens skulle nämnt det här eftersom dom flesta redan dömt min son till en våldtäktsman ( vilket känns fruktansvärt)

    Har funderat på vissa saker,jag vet tjejer som \"tvingat\" till sig sex också.Men inte tas det på lika stort allvar.
  36. 18
    Tack! insett att jag kanske inte ens skulle nämnt det här eftersom dom flesta redan dömt min son till en våldtäktsman ( vilket känns fruktansvärt)

    Har funderat på vissa saker,jag vet tjejer som \"tvingat\" till sig sex också.Men inte tas det på lika stort allvar.
  37. Medlem sedan
    May 2003
    #19

    På hans fråga om att ha sex

    Så skulle jag faktiskt svara \"nej, inte så länge du känner dig osäker\".
    För så länge han känner sig osäker i att ha sex, så är han nog inte mogen för det heller.
    Han kanske skulle ha väntat med att ha sex överhuvudtaget?
  38. 19
    På hans fråga om att ha sex Så skulle jag faktiskt svara \"nej, inte så länge du känner dig osäker\".
    För så länge han känner sig osäker i att ha sex, så är han nog inte mogen för det heller.
    Han kanske skulle ha väntat med att ha sex överhuvudtaget?
  39. Orolig
    #20

    jo men det svaret

    har jag ju gett han innan händelsen.Men nu vågar han ALDRIG ha en sexuelle realtion med någon eftersom anmälan kan ske när som helst,säg tex hans tjej blir sur efter att dom gjort slut så kan dom i ren \"hämndaktion\" göra en anmälan.
  40. 20
    jo men det svaret har jag ju gett han innan händelsen.Men nu vågar han ALDRIG ha en sexuelle realtion med någon eftersom anmälan kan ske när som helst,säg tex hans tjej blir sur efter att dom gjort slut så kan dom i ren \"hämndaktion\" göra en anmälan.
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Gårdagen då!
    By compax in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-13, 11:11
  2. gårdagen
    By Malin IGAF in forum _0905 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-19, 12:09
  3. Gårdagen
    By Es mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-12, 12:37
  4. Gårdagen
    By annchen in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 14:25
  5. Gårdagen då!
    By compax in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 08:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar