Är så orolig
_0611 Novemberbarn
  1. Fridolin
    #1

    Är så orolig

    Usch! Jag känner mig så ogravid sen ett par dagar tillbaka. Magen växer inte alls (får plötsligt igen ett par jeans som varit omöjliga sen en vecka), har inte känt sprattel sen i måndags och känner mig allmänt ogravid.

    Tänker vänta till i nästa vecka, sen ringer jag någonstans för att få göra privat ultraljud, tror jag. Samtidigt är jag rädd för resultatet...

    Försöker intala mig att det är naturligt att det är såhär men det är svårt att skaka av sig känslan av att något inte står rätt till...

    Ville bara skriva av mig lite. Oron liksom gnager.
  2. 1
    Är så orolig Usch! Jag känner mig så ogravid sen ett par dagar tillbaka. Magen växer inte alls (får plötsligt igen ett par jeans som varit omöjliga sen en vecka), har inte känt sprattel sen i måndags och känner mig allmänt ogravid.

    Tänker vänta till i nästa vecka, sen ringer jag någonstans för att få göra privat ultraljud, tror jag. Samtidigt är jag rädd för resultatet...

    Försöker intala mig att det är naturligt att det är såhär men det är svårt att skaka av sig känslan av att något inte står rätt till...

    Ville bara skriva av mig lite. Oron liksom gnager.
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    min mage försvann...

    förra veckan, sjönk ihop till en pyttebula. Det är tarmarna som är mindre svullna bara :)
  4. 2
    min mage försvann... förra veckan, sjönk ihop till en pyttebula. Det är tarmarna som är mindre svullna bara :)
  5. Fridolin
    #3

    Tror du!

    Åhh vad jag hoppas att det är samma för min del!
  6. 3
    Tror du! Åhh vad jag hoppas att det är samma för min del!
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4

    jodå...

    det är helt normalt och egentligen ska ju inte magen synas alls förrän i v16 och framåt.
    Jag har inga symptom alls men senast igår såg jag en liten bebis på ul :)
  8. 4
    jodå... det är helt normalt och egentligen ska ju inte magen synas alls förrän i v16 och framåt.
    Jag har inga symptom alls men senast igår såg jag en liten bebis på ul :)
  9. Fridolin
    #5

    Du lugnar mig...

    Tack för ditt svar som verkligen lugnar mig! Det är säkert ingen fara, men man är ju så mesig ibland. Målar den där killen-där-nere på väggen.

    Jag får ta och tagga ner helt enkelt.
  10. 5
    Du lugnar mig... Tack för ditt svar som verkligen lugnar mig! Det är säkert ingen fara, men man är ju så mesig ibland. Målar den där killen-där-nere på väggen.

    Jag får ta och tagga ner helt enkelt.
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6

    Håller med

    Jag som använt mammakläder från 6+2 kommer nu i dagarna igen i mina vanliga kläder... visst dom är lite tajta men ändå. För två veckor sen fanns det inte en chans att jag skulle kunna knäppa. Gör ett vul/ul så kan du lugna dig sen... rekomenderas, jag såg min lill*vilde igår som sprattlade och vinkade till \"kameran\"
  12. 6
    Håller med Jag som använt mammakläder från 6+2 kommer nu i dagarna igen i mina vanliga kläder... visst dom är lite tajta men ändå. För två veckor sen fanns det inte en chans att jag skulle kunna knäppa. Gör ett vul/ul så kan du lugna dig sen... rekomenderas, jag såg min lill*vilde igår som sprattlade och vinkade till \"kameran\"
  13. Ruth m nr 3 på g
    #7

    Var hör man av sig om man vill göra

    privat UL? Bor i Sthlmstrakten. Privat gyn, går de med på det?
  14. 7
    Var hör man av sig om man vill göra privat UL? Bor i Sthlmstrakten. Privat gyn, går de med på det?
  15. AngeliQ
    #8

    ja du

    Vanligt UL har inte alla gyns tillgång till utrustning för att göra. Det jag gör är att jag går till vanlig privat gyn och gör ett vul. Det har nog alla utrustning till och ingen surar för att man kommer... enkla pengar för dom så att säga, vifta lite med en stav =) och glädja en blivande mamma...
  16. 8
    ja du Vanligt UL har inte alla gyns tillgång till utrustning för att göra. Det jag gör är att jag går till vanlig privat gyn och gör ett vul. Det har nog alla utrustning till och ingen surar för att man kommer... enkla pengar för dom så att säga, vifta lite med en stav =) och glädja en blivande mamma...
  17. Medlem sedan
    Feb 2000
    #9

    Du har ju

    fått bra och lugnande svar redan så jag tänkte bara skicka över en kram. Inte kul att vara orolig:( Du ska se att allt är ok.
    KRam
  18. 9
    Du har ju fått bra och lugnande svar redan så jag tänkte bara skicka över en kram. Inte kul att vara orolig:( Du ska se att allt är ok.
    KRam
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10

    jag gjorde privat..

    på mamamia i sthlm. De har två kliniker och den på söder (Götgatan) där kan man få filmsnuttar på cd-skiva, eller få och få det kostar 100kr extra och besöket kostade 600. De har en hemsida med mer info tror det är www.mamamia.se
  20. 10
    jag gjorde privat.. på mamamia i sthlm. De har två kliniker och den på söder (Götgatan) där kan man få filmsnuttar på cd-skiva, eller få och få det kostar 100kr extra och besöket kostade 600. De har en hemsida med mer info tror det är www.mamamia.se
  21. Jenny_77
    #11

    Sibyllekliniken

    på östermalm gör också privat med videosnutt, men när jag ringde dit hade dom ingen tid förrens i mitten på juni... och då ska jag ändå göra vanliga UL:et. Ska dit sen och kolla kön. Lycka till!
  22. 11
    Sibyllekliniken på östermalm gör också privat med videosnutt, men när jag ringde dit hade dom ingen tid förrens i mitten på juni... och då ska jag ändå göra vanliga UL:et. Ska dit sen och kolla kön. Lycka till!
  23. Medlem sedan
    Apr 2006
    #12

    Jag tror

    att hos Gynekologerna i Gamla Stan får man göra det, de brukar även ha tider inom några dagar. Besöket kostar 260,- tror jag.

    Lycka till!
  24. 12
    Jag tror att hos Gynekologerna i Gamla Stan får man göra det, de brukar även ha tider inom några dagar. Besöket kostar 260,- tror jag.

    Lycka till!
  25. Fridolin
    #13

    Tack alla!

    Ni är så gulliga att man blir alldeles tårögd!

    Jag känner mig verkligen lugnad nu. Mycket tack vare att fler än jag känner sig \"mindre\" plötsligt.

    Man veeet ju att alla graviditeter är olika, men det är ändå helt omöjligt att inte jämföra och kolla sin gamla grav.dagbok då och då.

    Kram till er alla för att ni är så goa!
  26. 13
    Tack alla! Ni är så gulliga att man blir alldeles tårögd!

    Jag känner mig verkligen lugnad nu. Mycket tack vare att fler än jag känner sig \"mindre\" plötsligt.

    Man veeet ju att alla graviditeter är olika, men det är ändå helt omöjligt att inte jämföra och kolla sin gamla grav.dagbok då och då.

    Kram till er alla för att ni är så goa!
  27. Medlem sedan
    Apr 2005
    #14

    Urklipp som hjälper dig!

    När jag skrev om detta i oktobergruppen var det någon vänlig själ som skickade detta till mig:

    \"I början av den här perioden hamnar du i något som jag kallar ”läskiga fasen”.
    Antagligen har ditt illamående försvunnit helt, du mår plötsligt nästan som vanligt och tom svullnaden som du upplevde runt din mage/livmoder kan ha försvunnit spårlöst. Det är lite läskigt va?
    Ska man då bli orolig? Nä, egentligen inte – men det blir man ju ändå. Eller hur?
    Det är så där det ska vara. Kroppen har nu anpassat sig efter dina nya hormonnivåer som graviditeten har orsaket och under ett par veckor, tills magen och de riktiga rörelserna kommer, kommer allt att ske på insidan.
    Varje sekund sker något otroligt och häpnadsväckande inne i din livmoder – du kan bara inte se det. Men vänta...för lite senare i denna period kommer du att se att det är någon som bor därinne!\"

    Det är ett urklipp från niomanader.se, följ din graviditet.

    Kramar till dig!
  28. 14
    Urklipp som hjälper dig! När jag skrev om detta i oktobergruppen var det någon vänlig själ som skickade detta till mig:

    \"I början av den här perioden hamnar du i något som jag kallar ”läskiga fasen”.
    Antagligen har ditt illamående försvunnit helt, du mår plötsligt nästan som vanligt och tom svullnaden som du upplevde runt din mage/livmoder kan ha försvunnit spårlöst. Det är lite läskigt va?
    Ska man då bli orolig? Nä, egentligen inte – men det blir man ju ändå. Eller hur?
    Det är så där det ska vara. Kroppen har nu anpassat sig efter dina nya hormonnivåer som graviditeten har orsaket och under ett par veckor, tills magen och de riktiga rörelserna kommer, kommer allt att ske på insidan.
    Varje sekund sker något otroligt och häpnadsväckande inne i din livmoder – du kan bara inte se det. Men vänta...för lite senare i denna period kommer du att se att det är någon som bor därinne!\"

    Det är ett urklipp från niomanader.se, följ din graviditet.

    Kramar till dig!
  29. Medlem sedan
    Apr 2005
    #15

    Förlåt!

    Såg först nu när jag fortsatte läsa uppåt på sidan att ~johanna mA o magen~ hade klippt in samma citering! Sorry!
  30. 15
    Förlåt! Såg först nu när jag fortsatte läsa uppåt på sidan att ~johanna mA o magen~ hade klippt in samma citering! Sorry!
  31. Medlem sedan
    Apr 2002
    #16

    vi läser på samma sidor iaf :)

    bara bra med lite upprepning
  32. 16
    vi läser på samma sidor iaf :) bara bra med lite upprepning
  33. Medlem sedan
    Jun 2009
    #17
    testar
  34. 17
    testar

Liknande trådar

  1. Orolig eller över-orolig?
    By Otis in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 08:28
  2. Orolig
    By L0ved in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 16:25
  3. orolig :-(
    By miss thunder in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 21:18
  4. Orolig.
    By anonymt namn in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 08:29
  5. Orolig! Är ej orolig längre!
    By Orolig igår! in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 19:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar