Någon som gått ner av Levaxin?
Kropp & hälsa
  1. Pricilla
    #1

    Någon som gått ner av Levaxin?

    Undrar om det är någon som gått ner i vikt när ni börjat ta Levaxin?
    Tänkte att man kanske kunde tappa nga kg nu när det ska bättra till sig med ämnesomsättningen...Jag har ju gått upp ca 15-20 kg de senaste 3 åren.
  2. 1
    Någon som gått ner av Levaxin? Undrar om det är någon som gått ner i vikt när ni börjat ta Levaxin?
    Tänkte att man kanske kunde tappa nga kg nu när det ska bättra till sig med ämnesomsättningen...Jag har ju gått upp ca 15-20 kg de senaste 3 åren.
  3. A.@.
    #2

    Nej....tyvärr...

    hade hoppats på det...Om man överdoserar sin dos så kan man tydligen gå ner i vikt. Jag läste någonstans att yngre tjejer har kommit på detta! *gulp* Låter horribelt.
    Men som sagt. Jag har inte gått ner det jag gick upp. Mina värden är bra nu men jag mår dock inte bra.
    Antar att det krävs en kraftansträngning för att ta bort mina 20+ och den kraften har jag inte.

    Kanske nån annan som har andra erfarenheter?

    Kram
  4. 2
    Nej....tyvärr... hade hoppats på det...Om man överdoserar sin dos så kan man tydligen gå ner i vikt. Jag läste någonstans att yngre tjejer har kommit på detta! *gulp* Låter horribelt.
    Men som sagt. Jag har inte gått ner det jag gick upp. Mina värden är bra nu men jag mår dock inte bra.
    Antar att det krävs en kraftansträngning för att ta bort mina 20+ och den kraften har jag inte.

    Kanske nån annan som har andra erfarenheter?

    Kram
  5. Vårsol
    #3

    Nej...

    jag har inte heller gått ner något av att äta levaxin. Däremot har viktuppgången stannat av.
  6. 3
    Nej... jag har inte heller gått ner något av att äta levaxin. Däremot har viktuppgången stannat av.
  7. Medlem sedan
    Aug 2004
    #4

    Åhh inte då

    först när jag hade ätit levaxin i 2 år så kunde jag börja gå ner lite i vikt, gick med i vv och gick ner 11 kg på ett halvår....det går inte fort...men d är ju ändå på rätt väg. Tog en paus 1 år och är nu hos vv igen, på 7 veckor har jag gått ner 2,5 kg, varannan gång har jag gått ner lite o varannan gång har jag gått upp några hekto!!
    Jag har heller inte hört att nån har börjat gå ner av sej själv när dom har fått levaxin.
  8. 4
    Åhh inte då först när jag hade ätit levaxin i 2 år så kunde jag börja gå ner lite i vikt, gick med i vv och gick ner 11 kg på ett halvår....det går inte fort...men d är ju ändå på rätt väg. Tog en paus 1 år och är nu hos vv igen, på 7 veckor har jag gått ner 2,5 kg, varannan gång har jag gått ner lite o varannan gång har jag gått upp några hekto!!
    Jag har heller inte hört att nån har börjat gå ner av sej själv när dom har fått levaxin.
  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5

    Ja! Långsamt...

    en 6-8kg, har jag tappat på snart ett halvår...
    Utan den minsta ansträngning, kan tilläggas.
  10. 5
    Ja! Långsamt... en 6-8kg, har jag tappat på snart ett halvår...
    Utan den minsta ansträngning, kan tilläggas.
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6

    det är främst liothyronin...

    .. som gör att man går ner i vikt.
    har man viktproblem trots träning och sund mathållning, tappar hår, är trött osv så kan det bero på att kroppen har svårt att omvandla T4 till T3.
    då kan man ta något mindre levaxin och börja försiktigt att sätta in 5-10ug liothyronin varje - var tredje dag (man ska alltid ta det lugnt, det tar ett tag för kroppen att vänja sig vid hormonella förändringar).

    tyvärr är det få läkare som känner till liothyronin och om dom känner till det så är dom ofta rädda för att skriva ut det, för läkemedlet är väldigt potent och ska ej tas i den stora dos som beskrivs i fass.

    det är ett snabbt verkande läkemedel och halveringstiden är några timmar, till skillnad från levaxin som har runt ett par veckor.

    själv äter jag 10ug (en halv tablett) liothyronin varje dag och får därmed behålla håret, men blir oxå tvungen att äta som en häst för att inte bli allt för underviktig.
    har aldrig haft symtomet övervikt trots min obefintliga sköldkörtelfunktion så därför är det viktigt att jag äter mycket.
  12. 6
    det är främst liothyronin... .. som gör att man går ner i vikt.
    har man viktproblem trots träning och sund mathållning, tappar hår, är trött osv så kan det bero på att kroppen har svårt att omvandla T4 till T3.
    då kan man ta något mindre levaxin och börja försiktigt att sätta in 5-10ug liothyronin varje - var tredje dag (man ska alltid ta det lugnt, det tar ett tag för kroppen att vänja sig vid hormonella förändringar).

    tyvärr är det få läkare som känner till liothyronin och om dom känner till det så är dom ofta rädda för att skriva ut det, för läkemedlet är väldigt potent och ska ej tas i den stora dos som beskrivs i fass.

    det är ett snabbt verkande läkemedel och halveringstiden är några timmar, till skillnad från levaxin som har runt ett par veckor.

    själv äter jag 10ug (en halv tablett) liothyronin varje dag och får därmed behålla håret, men blir oxå tvungen att äta som en häst för att inte bli allt för underviktig.
    har aldrig haft symtomet övervikt trots min obefintliga sköldkörtelfunktion så därför är det viktigt att jag äter mycket.
  13. Medlem sedan
    Aug 2004
    #7

    Skulle det

    kunna vara nåt sånt jag behöver då....liothyronin alltså!!
  14. 7
    Skulle det kunna vara nåt sånt jag behöver då....liothyronin alltså!!
  15. Medlem sedan
    Feb 2002
    #8

    mycket möjligt...

    ... det går att testa. men du bör vara hyfsat rätt inställd på levaxin först.
    fråga din läkare.
    var beredd på att vederbörande kan bli förbannad, totalt anti eller se ut som ett frågetecken.
    gå gärna in på www.thyroid.se och be om tips och info som du kan ha nytta av / ha med, till din läkare, så du är förberedd och vet vad du pratar om.

    att testa är inte farligt. börja med riktigt låg dos (finns tablettdelare att köpa på apoteket) och höj om du inte märker någon skillnad.
    du bör sänka levaxin litegrann och var beredd på att det tar ett tag innan kroppen märker av lägre levaxindos så att du kan få lite översymptom ett tag, eftersom lio\'t är så pass mycket snabbare.
    var beredd på att du kan ha hjärtklappning i några veckor. be gärna om inderal som du kan ta i början (betablockerare).
    hjärtklappningen är inte lika läskig om man vet vad den beror på och att den kommer ge med sig efter ett tag.

    i sverige är det relativt ovanligt att man får liothyronin.
    i tex. frankrike är det nästan vanligare att man får lio och inte levaxin.
    en kombination brukar dock vara det allra bästa för dom flesta.
  16. 8
    mycket möjligt... ... det går att testa. men du bör vara hyfsat rätt inställd på levaxin först.
    fråga din läkare.
    var beredd på att vederbörande kan bli förbannad, totalt anti eller se ut som ett frågetecken.
    gå gärna in på www.thyroid.se och be om tips och info som du kan ha nytta av / ha med, till din läkare, så du är förberedd och vet vad du pratar om.

    att testa är inte farligt. börja med riktigt låg dos (finns tablettdelare att köpa på apoteket) och höj om du inte märker någon skillnad.
    du bör sänka levaxin litegrann och var beredd på att det tar ett tag innan kroppen märker av lägre levaxindos så att du kan få lite översymptom ett tag, eftersom lio\'t är så pass mycket snabbare.
    var beredd på att du kan ha hjärtklappning i några veckor. be gärna om inderal som du kan ta i början (betablockerare).
    hjärtklappningen är inte lika läskig om man vet vad den beror på och att den kommer ge med sig efter ett tag.

    i sverige är det relativt ovanligt att man får liothyronin.
    i tex. frankrike är det nästan vanligare att man får lio och inte levaxin.
    en kombination brukar dock vara det allra bästa för dom flesta.
  17. Medlem sedan
    Aug 2004
    #9

    får nog

    ta ett snack med doktorn....har fått en ny här å d första han gjorde var å sänka min dos, har ätit 1,5 tablett (100 mikrogram) tidigare o har mått rätt bra....den nye nu tyckte att mina värden var såpass låga att det skulle räcka med 1 tablett, skulle köra med det i 2 månader, efter 3 veckor var jag helt slut, började må som jag gjorde innan jag fick medicinen så jag ökade på egen inrådan till 1,5 igen!! :)
    Men jag e fortfarande väldigt trött. Kan ju va d här velandet med att sänka mej bara sådär åxå, detta med att min vikt har börjat konstra kan väl åxå bero på d....jag vet inte...ska plugga på lite om d här innan jag ringer han! d e tusan åxå att man ska behöva bli expert på sin egen sjukdom bara!!!
  18. 9
    får nog ta ett snack med doktorn....har fått en ny här å d första han gjorde var å sänka min dos, har ätit 1,5 tablett (100 mikrogram) tidigare o har mått rätt bra....den nye nu tyckte att mina värden var såpass låga att det skulle räcka med 1 tablett, skulle köra med det i 2 månader, efter 3 veckor var jag helt slut, började må som jag gjorde innan jag fick medicinen så jag ökade på egen inrådan till 1,5 igen!! :)
    Men jag e fortfarande väldigt trött. Kan ju va d här velandet med att sänka mej bara sådär åxå, detta med att min vikt har börjat konstra kan väl åxå bero på d....jag vet inte...ska plugga på lite om d här innan jag ringer han! d e tusan åxå att man ska behöva bli expert på sin egen sjukdom bara!!!
  19. Medlem sedan
    Aug 2011
    #10
    en 6-8kg, har jag tappat på snart ett halvår...
    Utan den minsta ansträngning, kan tilläggas.
    Äntligen hittar jag någon som har gått ner med hjälp av Levaxinet. Jag är själv nydiagnostiserad och har gått upp 8-9 kilo på ett halvår. Började med Levaxin för 4 dagar sedan, och är givetvis jätteintresserad av att höra något positivt om detta. Det mesta jag läst, överallt, har varit negativt, folk som inte går ner, folk som inte blir friska. Man blir så ledsen och tappar hoppet om att kunna bli frisk med hjälp av sin medicin. Min viktuppgång plågar mig otroligt och jag hoppas, nu, efter ditt svar, att även jag skall kunna bli hjälpt, gå ner det jag gått upp och må bättre. Tack för att du skrev något positivt mitt i detta elände det innebär att vara hypo
  20. 10
    en 6-8kg, har jag tappat på snart ett halvår...
    Utan den minsta ansträngning, kan tilläggas.
    Äntligen hittar jag någon som har gått ner med hjälp av Levaxinet. Jag är själv nydiagnostiserad och har gått upp 8-9 kilo på ett halvår. Började med Levaxin för 4 dagar sedan, och är givetvis jätteintresserad av att höra något positivt om detta. Det mesta jag läst, överallt, har varit negativt, folk som inte går ner, folk som inte blir friska. Man blir så ledsen och tappar hoppet om att kunna bli frisk med hjälp av sin medicin. Min viktuppgång plågar mig otroligt och jag hoppas, nu, efter ditt svar, att även jag skall kunna bli hjälpt, gå ner det jag gått upp och må bättre. Tack för att du skrev något positivt mitt i detta elände det innebär att vara hypo
  21. Medlem sedan
    Aug 2011
    #11

    Äntligen något positivt

    en 6-8kg, har jag tappat på snart ett halvår...
    Utan den minsta ansträngning, kan tilläggas.
    Äntligen hittar jag någon som har gått ner med hjälp av Levaxinet. Jag är själv nydiagnostiserad och har gått upp 8-9 kilo på ett halvår. Började med Levaxin för 4 dagar sedan, och är givetvis jätteintresserad av att höra något positivt om detta. Det mesta jag läst, överallt, har varit negativt, folk som inte går ner, folk som inte blir friska. Man blir så ledsen och tappar hoppet om att kunna bli frisk med hjälp av sin medicin. Min viktuppgång plågar mig otroligt och jag hoppas, nu, efter ditt svar, att även jag skall kunna bli hjälpt, gå ner det jag gått upp och må bättre. Tack för att du skrev något positivt mitt i detta elände det innebär att vara hypo
  22. 11
    Äntligen något positivt
    en 6-8kg, har jag tappat på snart ett halvår...
    Utan den minsta ansträngning, kan tilläggas.
    Äntligen hittar jag någon som har gått ner med hjälp av Levaxinet. Jag är själv nydiagnostiserad och har gått upp 8-9 kilo på ett halvår. Började med Levaxin för 4 dagar sedan, och är givetvis jätteintresserad av att höra något positivt om detta. Det mesta jag läst, överallt, har varit negativt, folk som inte går ner, folk som inte blir friska. Man blir så ledsen och tappar hoppet om att kunna bli frisk med hjälp av sin medicin. Min viktuppgång plågar mig otroligt och jag hoppas, nu, efter ditt svar, att även jag skall kunna bli hjälpt, gå ner det jag gått upp och må bättre. Tack för att du skrev något positivt mitt i detta elände det innebär att vara hypo
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #12
    .. som gör att man går ner i vikt.
    har man viktproblem trots träning och sund mathållning, tappar hår, är trött osv så kan det bero på att kroppen har svårt att omvandla T4 till T3.
    då kan man ta något mindre levaxin och börja försiktigt att sätta in 5-10ug liothyronin varje - var tredje dag (man ska alltid ta det lugnt, det tar ett tag för kroppen att vänja sig vid hormonella förändringar).

    tyvärr är det få läkare som känner till liothyronin och om dom känner till det så är dom ofta rädda för att skriva ut det, för läkemedlet är väldigt potent och ska ej tas i den stora dos som beskrivs i fass.

    det är ett snabbt verkande läkemedel och halveringstiden är några timmar, till skillnad från levaxin som har runt ett par veckor.

    själv äter jag 10ug (en halv tablett) liothyronin varje dag och får därmed behålla håret, men blir oxå tvungen att äta som en häst för att inte bli allt för underviktig.
    har aldrig haft symtomet övervikt trots min obefintliga sköldkörtelfunktion så därför är det viktigt att jag äter mycket.
    Hur länge skall man räkna med att vänta innan man ser om Levaxinet hjälper till gå ner det man gått upp?
    Innan man vet om man måste be om det där tillägget ( var det T3?)
    Jag har bara ätit Levaxin 4 dagar-gått upp 8-9 kilo senaste halvåret och är desperat eftersom alla kläder är för små
  24. 12
    .. som gör att man går ner i vikt.
    har man viktproblem trots träning och sund mathållning, tappar hår, är trött osv så kan det bero på att kroppen har svårt att omvandla T4 till T3.
    då kan man ta något mindre levaxin och börja försiktigt att sätta in 5-10ug liothyronin varje - var tredje dag (man ska alltid ta det lugnt, det tar ett tag för kroppen att vänja sig vid hormonella förändringar).

    tyvärr är det få läkare som känner till liothyronin och om dom känner till det så är dom ofta rädda för att skriva ut det, för läkemedlet är väldigt potent och ska ej tas i den stora dos som beskrivs i fass.

    det är ett snabbt verkande läkemedel och halveringstiden är några timmar, till skillnad från levaxin som har runt ett par veckor.

    själv äter jag 10ug (en halv tablett) liothyronin varje dag och får därmed behålla håret, men blir oxå tvungen att äta som en häst för att inte bli allt för underviktig.
    har aldrig haft symtomet övervikt trots min obefintliga sköldkörtelfunktion så därför är det viktigt att jag äter mycket.
    Hur länge skall man räkna med att vänta innan man ser om Levaxinet hjälper till gå ner det man gått upp?
    Innan man vet om man måste be om det där tillägget ( var det T3?)
    Jag har bara ätit Levaxin 4 dagar-gått upp 8-9 kilo senaste halvåret och är desperat eftersom alla kläder är för små

Liknande trådar

  1. Någon som gått UGL?
    By Knasen in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-11-13, 08:08
  2. Någon det gått bra för?
    By Nujävlar! in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 18:52
  3. Någon som gått UGL?
    By Anso W med 3 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-16, 19:20
  4. Är det någon som vet hur det gått..
    By eva-med-7 barn in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-18, 00:04
  5. någon som vet hur det har gått
    By thessebesse in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 11:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar