nu är vår MÄRTHA MAY-blomma här!
_0211 Novemberbarn
  1. anna m astrid&märtha 13/5
    #1

    nu är vår MÄRTHA MAY-blomma här!

    hon ligger brevid mig och sover efter att ha ammat (hon suger fint, ochj aghar råmjölk, en sten föll från mitt hjärta med tanke på hur det var förra gången. hoppas baar att det fortsätter i samma stil

    vi är kvar på södra BB (fullt på sös, men det gjorde inget när jag säg hur fint det är här, känns som hotell och rummat har man tillman åker hem).

    förlossningsberättlse blir det kanske i morgon, när vi ko´mmit hem, jag sitter på bb med uppkoppling via mobil. förlossningen var utmärkt till 7 cm, sedan extremt jobbig, jag höll på att bryta ihop och märtha mådde dåligt, men det gick bra tillslut. hon är en KOPIA av sin syster och har t o m samma storknyp i pannan, ett V-tecken (!) är det verkligen ärftligt?


  2. 1
    nu är vår MÄRTHA MAY-blomma här! hon ligger brevid mig och sover efter att ha ammat (hon suger fint, ochj aghar råmjölk, en sten föll från mitt hjärta med tanke på hur det var förra gången. hoppas baar att det fortsätter i samma stil

    vi är kvar på södra BB (fullt på sös, men det gjorde inget när jag säg hur fint det är här, känns som hotell och rummat har man tillman åker hem).

    förlossningsberättlse blir det kanske i morgon, när vi ko´mmit hem, jag sitter på bb med uppkoppling via mobil. förlossningen var utmärkt till 7 cm, sedan extremt jobbig, jag höll på att bryta ihop och märtha mådde dåligt, men det gick bra tillslut. hon är en KOPIA av sin syster och har t o m samma storknyp i pannan, ett V-tecken (!) är det verkligen ärftligt?


  3. Chris med G-02 och N-05
    #2

    JÄTTEGRATTIS!!!!!!

    Det är verkligen dubbel glädje att vara tvåbarnsförälder!! Lycka till!
  4. 2
    JÄTTEGRATTIS!!!!!! Det är verkligen dubbel glädje att vara tvåbarnsförälder!! Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3

    Grattis!!!!!!!

    Underbart att allt gick bra!

    Jättekram och snusa lite på henne från mej!

    Ha det!
  6. 3
    Grattis!!!!!!! Underbart att allt gick bra!

    Jättekram och snusa lite på henne från mej!

    Ha det!
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    Grattis!

    Stort grattis till er underbara lilla dotter! Vad häfigt att hon fått samma V som Astrid :) Stor kram och ser fram emot att få veta mer, ta hand om er!
  8. 4
    Grattis! Stort grattis till er underbara lilla dotter! Vad häfigt att hon fått samma V som Astrid :) Stor kram och ser fram emot att få veta mer, ta hand om er!
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5

    Grattis!!

    Vad roligt att lillasyster äntligen är ute nu! Grattis grattis! :)
  10. 5
    Grattis!! Vad roligt att lillasyster äntligen är ute nu! Grattis grattis! :)
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6

    Stort Grattis!!

    Skönt att ni mår bra. Lycka till!!
  12. 6
    Stort Grattis!! Skönt att ni mår bra. Lycka till!!
  13. Anna med Ida och Rasmus
    #7

    Grattis!!!

    Vad skönt att allt gick bra och att du slapp vänta altför många dar efter bf. Södra bb är toppen, jag ska dit på praktik i höst och följer just nu ett par som väntar sitt andra barn, jag ska bli deras doula. (läser ju till barnmorska).

    Lycka till nu ioch mys med tjejerna och deras pappa!
  14. 7
    Grattis!!! Vad skönt att allt gick bra och att du slapp vänta altför många dar efter bf. Södra bb är toppen, jag ska dit på praktik i höst och följer just nu ett par som väntar sitt andra barn, jag ska bli deras doula. (läser ju till barnmorska).

    Lycka till nu ioch mys med tjejerna och deras pappa!
  15. Åsa m A&E
    #8

    Här kommer oxå ett jättegrattis!\"

    Så kul att ni äntligen fått träffa Märtha May :)
  16. 8
    Här kommer oxå ett jättegrattis!\" Så kul att ni äntligen fått träffa Märtha May :)
  17. Medlem sedan
    Apr 2002
    #9

    Grattis!

    Härligt med liten Märta!

    Storkbett kan säkert vara ärftliga, det är ju från extra tunn hud där hudpartiena växt samman, i fosterstadiet.
  18. 9
    Grattis! Härligt med liten Märta!

    Storkbett kan säkert vara ärftliga, det är ju från extra tunn hud där hudpartiena växt samman, i fosterstadiet.
  19. Medlem sedan
    Jun 2002
    #10

    Jättegrattis till tösen!

    Och vad skönt att det gick bra på slutet! Ser fram emot berättelsen senare...
  20. 10
    Jättegrattis till tösen! Och vad skönt att det gick bra på slutet! Ser fram emot berättelsen senare...
  21. NIta
    #11

    äntligen!!! =)

    Välkomen lilltjejen..

    Och Anna bra jobbat, jag ser upp till alla er kvinnor som föder vaginalt. Så starkt.
    JAg hoppas att ni nu får en underbar första tid så att ni kan sudda bort de jobbiga tiderna med Atti, det är ni värda.

    Bamse kram
  22. 11
    äntligen!!! =) Välkomen lilltjejen..

    Och Anna bra jobbat, jag ser upp till alla er kvinnor som föder vaginalt. Så starkt.
    JAg hoppas att ni nu får en underbar första tid så att ni kan sudda bort de jobbiga tiderna med Atti, det är ni värda.

    Bamse kram
  23. Cecilia
    #12

    Grattis!

    åh så kul att läsa!

    Vilda har en likdan pigmnet-fläck som min papp och min farmor, på samma ställe och alla har vita. Så det går visst i ärv.

    Stor kram till er!
  24. 12
    Grattis! åh så kul att läsa!

    Vilda har en likdan pigmnet-fläck som min papp och min farmor, på samma ställe och alla har vita. Så det går visst i ärv.

    Stor kram till er!
  25. Medlem sedan
    Jun 2002
    #13

    Grattis!

    Så mysigt med bebis. Lycka till!
  26. 13
    Grattis! Så mysigt med bebis. Lycka till!
  27. Medlem sedan
    Apr 2002
    #14

    Stort grattis

    Till er. Skönt att allt gick bra!
  28. 14
    Stort grattis Till er. Skönt att allt gick bra!
  29. B
    #15

    GRATTIS!!!!!

    Stort grattis till lilla Märtha (fint namn...)

    Festligt med V-tecken i pannan. Det hade min Astrid också. Det syns fortfarande ibland när hon blir riktigt arg!!!!

    Kramar till hela familjen.....
  30. 15
    GRATTIS!!!!! Stort grattis till lilla Märtha (fint namn...)

    Festligt med V-tecken i pannan. Det hade min Astrid också. Det syns fortfarande ibland när hon blir riktigt arg!!!!

    Kramar till hela familjen.....
  31. Åsa m A, M & K
    #16

    GRATTIS i massor!!

    Åh, vad roligt. GRATTIS!

    Jag sa precis till min man att jag skulle gå in och kolla om du kanske hade fått barn än. Han vet ju inte vem du är, men han vet ju att jag kollar här varje dag.

    Åh, vad skönt att lilla busan kommit ut.
    Mår ni bra båda 2?
    NJUT och NJUT av lilla söta tjejen nu!!

    Kramar i massor från mig.
  32. 16
    GRATTIS i massor!! Åh, vad roligt. GRATTIS!

    Jag sa precis till min man att jag skulle gå in och kolla om du kanske hade fått barn än. Han vet ju inte vem du är, men han vet ju att jag kollar här varje dag.

    Åh, vad skönt att lilla busan kommit ut.
    Mår ni bra båda 2?
    NJUT och NJUT av lilla söta tjejen nu!!

    Kramar i massor från mig.
  33. Medlem sedan
    Aug 2003
    #17

    Välkommen till världen!

    Märtha!
    May heter en av mina bästaste kompisar i andranamn. Det är såå fint.
    Grattis till hela familjen förstås!
    Kram!
  34. 17
    Välkommen till världen! Märtha!
    May heter en av mina bästaste kompisar i andranamn. Det är såå fint.
    Grattis till hela familjen förstås!
    Kram!
  35. Medlem sedan
    Jul 2002
    #18

    JÄTTEGRATTIS!!

    Åh så härligt att lillasyster Märtha är här! Och att allt gått bra. Ska bli spännande att få höra mer om förlossningen och hur allt går.

    Tänk ändå en liten bebis ... nu blev jag så där sjukt bebissugen igen. Trots 4 nätter utan sömn och hostiga ungar ;)
  36. 18
    JÄTTEGRATTIS!! Åh så härligt att lillasyster Märtha är här! Och att allt gått bra. Ska bli spännande att få höra mer om förlossningen och hur allt går.

    Tänk ändå en liten bebis ... nu blev jag så där sjukt bebissugen igen. Trots 4 nätter utan sömn och hostiga ungar ;)
  37. anna m astrid&märtha 13/5
    #19

    tack!

    ja, det känns underbart och mer familjigt med TVå barn, känenr mig hur vuxen som helst! : )
  38. 19
    tack! ja, det känns underbart och mer familjigt med TVå barn, känenr mig hur vuxen som helst! : )
  39. anna m astrid&märtha 13/5
    #20

    vet du, hon liktar lite som kokos,

    inte alls som astrid gjorde. jag sniffar lite från dig också. jag önskar verkligen att man kunde stoppa lite av den där lukten i en burk och ha för evigt.
  40. 20
    vet du, hon liktar lite som kokos, inte alls som astrid gjorde. jag sniffar lite från dig också. jag önskar verkligen att man kunde stoppa lite av den där lukten i en burk och ha för evigt.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. märtha håller sig
    By gwendolyn in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 21:25
  2. barhäng för märtha : ) hon kan stå
    By gwendolyn in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 11:13
  3. bilder på märtha
    By anna m astrid&märtha 13/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-05-15, 15:41
  4. nu är vår MÄRTHA MAY-blomma här!
    By anna m astrid&märtha 13/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2006-05-15, 10:40
  5. Märtha är väl gulligt
    By irismedflera in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 21:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar