Mollusker
Kropp & hälsa
  1. Anso
    #1

    Mollusker

    hej är det någon som har bra tips mot mollusker - min flicka har massa mollusker och atopiskt eksem runt om och är mycket besvärad av detta.
    tacksam för förslag
  2. 1
    Mollusker hej är det någon som har bra tips mot mollusker - min flicka har massa mollusker och atopiskt eksem runt om och är mycket besvärad av detta.
    tacksam för förslag
  3. Sofia*
    #2

    Salicylsyrevaselin

    Man kan behandla dem med salicylsyrevaselin eller om de är stora men inte så många med salicylsyreplåster, sådana som används till vårtor. De går över alldelles av sig själva men de tar ca 2 år och sprider de sig ska man absolut försöka behandla. Var noga med att smörja huden runt om så hon inte dessutom kliar sönder molluskerna.
  4. 2
    Salicylsyrevaselin Man kan behandla dem med salicylsyrevaselin eller om de är stora men inte så många med salicylsyreplåster, sådana som används till vårtor. De går över alldelles av sig själva men de tar ca 2 år och sprider de sig ska man absolut försöka behandla. Var noga med att smörja huden runt om så hon inte dessutom kliar sönder molluskerna.
  5. Emma
    #3

    Värsta bästa förslaget =D

    Jag vet dock inte hur lätt det är att få tag på ;D

    Båda mina barn har fått mollusker och jag har inte hittat något som tar bort dom..
    För ett tag sen började jag smörja vanliga aloe vera gel på dom varje kväll. Det hjälpte men man fick vara ihärdig och smörja. Så det funkar fast tar tid..

    Nu har jag hittat det som är strået vassare..
    Var på ett hemmaparty där man presenterade ett företag som heter Volare. Dom sålde en aloevera gel för fötterna. Den är helt fantastiskt på molluskerna!! Tar kanske 3-4 smörjningar så är dom väck! Helt otroligt! Jag är överlycklit!
  6. 3
    Värsta bästa förslaget =D Jag vet dock inte hur lätt det är att få tag på ;D

    Båda mina barn har fått mollusker och jag har inte hittat något som tar bort dom..
    För ett tag sen började jag smörja vanliga aloe vera gel på dom varje kväll. Det hjälpte men man fick vara ihärdig och smörja. Så det funkar fast tar tid..

    Nu har jag hittat det som är strået vassare..
    Var på ett hemmaparty där man presenterade ett företag som heter Volare. Dom sålde en aloevera gel för fötterna. Den är helt fantastiskt på molluskerna!! Tar kanske 3-4 smörjningar så är dom väck! Helt otroligt! Jag är överlycklit!
  7. Anso
    #4

    ok ska se om jag kan hitta det

    det låter ju fantastiskt bra. tack för tipset
  8. 4
    ok ska se om jag kan hitta det det låter ju fantastiskt bra. tack för tipset
  9. Anso
    #5

    ok tack för svar

    ska testa. hon har eksem runt om med.
  10. 5
    ok tack för svar ska testa. hon har eksem runt om med.
  11. frasse-boy
    #6

    räknas det att

    dom försvinner av sig självt utan åtgärd efter några år
  12. 6
    räknas det att dom försvinner av sig självt utan åtgärd efter några år
  13. Medlem sedan
    May 2000
    #7

    Ehhh... alternativt ja....

    ... man kan sätta en liten bit silvertejp över mollusken under natten. På morgonen är den liksom \"upplöst\" och läker på någon vecka.
    Jag antar att det är klistret, så metoden är antagligen inte särskilt hudvänlig, men molluskerna försvinner!
  14. 7
    Ehhh... alternativt ja.... ... man kan sätta en liten bit silvertejp över mollusken under natten. På morgonen är den liksom \"upplöst\" och läker på någon vecka.
    Jag antar att det är klistret, så metoden är antagligen inte särskilt hudvänlig, men molluskerna försvinner!
  15. Pe
    #8

    Salt!

    Har läst eller hört att man upptäckt att barn som badar mycket i saltvatten blir av med sina molusker.

    Fick därför tipset att hälla vanligt salt i badet, men har inte testat.

    KAnske inte är så lyckat med tanke på exemet, men någon annars kanske har provat det?
    Pe
  16. 8
    Salt! Har läst eller hört att man upptäckt att barn som badar mycket i saltvatten blir av med sina molusker.

    Fick därför tipset att hälla vanligt salt i badet, men har inte testat.

    KAnske inte är så lyckat med tanke på exemet, men någon annars kanske har provat det?
    Pe

Liknande trådar

  1. Mollusker
    By Skrållan med Elsa in forum Barnsjukdomar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-06-01, 12:03
  2. mollusker
    By kajsa. in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 09:49
  3. Mollusker?
    By Anna med 2 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-10, 10:51
  4. Mollusker!?
    By mucksan in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 22:32
  5. Urk mollusker fy vad arg jag är...
    By Ladymed4 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 08:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar