visa kort
Arbete, ekonomi & juridik
  1. miriam
    #1

    visa kort

    jag har bet. anmärkningar (betalda) och undrar om jag kan ansöka om ett VISA kort utan kredit,dvs att det dras direkt från kontot,eller är det samma regler som med visa med kredit att man inte får ha betalningsanmärkningar?
  2. 1
    visa kort jag har bet. anmärkningar (betalda) och undrar om jag kan ansöka om ett VISA kort utan kredit,dvs att det dras direkt från kontot,eller är det samma regler som med visa med kredit att man inte får ha betalningsanmärkningar?
  3. Lillan
    #2

    nepp du får inte något

    VISA kort trots att du inte vill ha kredit på det.
  4. 2
    nepp du får inte något VISA kort trots att du inte vill ha kredit på det.
  5. mamma a
    #3

    jodå..

    både jag o maken har det utan kredit trots betalningsanmärkningar.
  6. 3
    jodå.. både jag o maken har det utan kredit trots betalningsanmärkningar.
  7. miriam
    #4

    ok...

    tack för svaret.får jag fråga vilken bank ni har?
    jag trodde det var helt omöjligt,men jag vill som sagt var inte ha kredit...
    det är så smidigt nuförtiden att betala med VISA därför skulle jag vilja ha ett.
  8. 4
    ok... tack för svaret.får jag fråga vilken bank ni har?
    jag trodde det var helt omöjligt,men jag vill som sagt var inte ha kredit...
    det är så smidigt nuförtiden att betala med VISA därför skulle jag vilja ha ett.
  9. Jenna
    #5

    Jo det får du..........

    jag har ett utan kredit och känner flera stycken som har. Så det ska inte vara nåt problem. Du kan ju inte handla för mer än som finns på det konto. Så det säger sig ju självt att det går bra. Kramis!
  10. 5
    Jo det får du.......... jag har ett utan kredit och känner flera stycken som har. Så det ska inte vara nåt problem. Du kan ju inte handla för mer än som finns på det konto. Så det säger sig ju självt att det går bra. Kramis!
  11. Jenna
    #6

    Vi har FSB.....imt

  12. 6
    Vi har FSB.....imt
  13. Malin
    #7

    Det beror helt på

    banken, (ibland tas ingen kreditupplysning för bara ett VISA utan kredit och då syns ju inte din anmärkning och även om dom tar det så beror det på vad banken beslutar)
    Rent generellt så brukar bankerna säga nej om dom vet att bet. anmärkning finns eftersom det i vissa fall faktiskt går att handla på VISA utan att det dras dirkekt från kontot. Ex. vid köp utomlands eller när affärerna inte har direktuppkoppling mot banken.
  14. 7
    Det beror helt på banken, (ibland tas ingen kreditupplysning för bara ett VISA utan kredit och då syns ju inte din anmärkning och även om dom tar det så beror det på vad banken beslutar)
    Rent generellt så brukar bankerna säga nej om dom vet att bet. anmärkning finns eftersom det i vissa fall faktiskt går att handla på VISA utan att det dras dirkekt från kontot. Ex. vid köp utomlands eller när affärerna inte har direktuppkoppling mot banken.
  15. Medlem sedan
    Jan 2006
    #8

    Upp till banken!

    Det där är helt beroende på vilken bank du har. Jag har både Visa-kort å\' betalningsdosa(trots anm.). En vän får varken lr.
    Jag har fristående Sparb., hon Fsb.
  16. 8
    Upp till banken! Det där är helt beroende på vilken bank du har. Jag har både Visa-kort å\' betalningsdosa(trots anm.). En vän får varken lr.
    Jag har fristående Sparb., hon Fsb.
  17. mamma a
    #9

    föreningsparbanken..

    vi fick hem ett erbjudande om att byta ut vårt vanlig kort mot visa sen kom det på posten :)
  18. 9
    föreningsparbanken.. vi fick hem ett erbjudande om att byta ut vårt vanlig kort mot visa sen kom det på posten :)

Liknande trådar

  1. Var är mitt nya VISA-kort?
    By LottaJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 22:30
  2. Avbeställningsskydd - VISA kort
    By Gine in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-15, 14:36
  3. visa kort m. bet.anmärkningar?
    By visa? in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 19:53
  4. Visa-kort (försäkring?)
    By Carro m Tim & Minea in forum Resesnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 17:07
  5. Visa kort, hur säkert?
    By .Flingan in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-20, 13:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar