När sluta med blöja på natten?
_02/03 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    När sluta med blöja på natten?

    Melwin slutade med blöja på dagen för 2 veckor sedan, nu börjar det fungera riktigt bra med att han säger till när han behöver kissa och bajsa. Någon enstaka olycka händer, men inte ofta.

    Han kissar väldigt ofta tycker jag, ibland 4 gånger per timma.

    Hur länge bör man avvakta med att lägga undan blöjan på natten oxå?
    Själv så tycker jag om ett par månader men är det för långt borta?
    Han vill ju oftast inte ha blöjan på kvällen men strider inte heller när vi ska sätta på den.

    Vad tycker ni är lagomt? Testa nu eller vänta tills han är mer säker på dagen och slutar \"småkissa\"?
  2. 1
    När sluta med blöja på natten? Melwin slutade med blöja på dagen för 2 veckor sedan, nu börjar det fungera riktigt bra med att han säger till när han behöver kissa och bajsa. Någon enstaka olycka händer, men inte ofta.

    Han kissar väldigt ofta tycker jag, ibland 4 gånger per timma.

    Hur länge bör man avvakta med att lägga undan blöjan på natten oxå?
    Själv så tycker jag om ett par månader men är det för långt borta?
    Han vill ju oftast inte ha blöjan på kvällen men strider inte heller när vi ska sätta på den.

    Vad tycker ni är lagomt? Testa nu eller vänta tills han är mer säker på dagen och slutar \"småkissa\"?
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2

    Jag tycker

    man brukar märka det själv, i alla fall i min erfarenhet. Omöjligt att sätta en tidsgräns, skulle jag tro. När blöjan är torr på morgonen och han vill sluta själv. Jag tror inte att det behöver ha så väldans mycket med dagkissandet att göra om jag ska vara ärlig utan jag skulle gå på hur mycket han kissar på natten och verkligen vara noga med att han gick innan läggdags för att se om blöjan är torr på morgonen.

    Lycka till!
  4. 2
    Jag tycker man brukar märka det själv, i alla fall i min erfarenhet. Omöjligt att sätta en tidsgräns, skulle jag tro. När blöjan är torr på morgonen och han vill sluta själv. Jag tror inte att det behöver ha så väldans mycket med dagkissandet att göra om jag ska vara ärlig utan jag skulle gå på hur mycket han kissar på natten och verkligen vara noga med att han gick innan läggdags för att se om blöjan är torr på morgonen.

    Lycka till!
  5. ÅJ67 m 3 kidz
    #3

    När blöjan är torr på morgonen..

    då har jag slutat med nattblöjorna och det har inte hänt många olyckor i sängen efter det.
  6. 3
    När blöjan är torr på morgonen.. då har jag slutat med nattblöjorna och det har inte hänt många olyckor i sängen efter det.
  7. Philip Pappan
    #4

    Missa ej signalerna

    En grej vi missat ibland är Neos signaler om att han är kissnödig på natten.
    Neo är kiss-blöjfri dag som natt sedan länge, dock tog bajsandet längre tid att få till toaletten.

    Men i alla fall, när Neo vaknar till i ett par sekunder två till tre ggr per natt då har vi lärt oss att det är dax att gå och nattkissa.

    Detta händer väl 2-3 ggr per månad ungefär och genom att vi, i vår sömndruckenhet, missat hans signaler så har olyckan varit framme 2-3 ggr på hela tiden.

    Kiss precis innan läggdax är steg ett, sen är det som alla sagt, torr blöja = av med den på natten. och skulle olyckan vara framme så kan man ju alltid testa med en nattkiss på småtimmarna för att förebygga det.
  8. 4
    Missa ej signalerna En grej vi missat ibland är Neos signaler om att han är kissnödig på natten.
    Neo är kiss-blöjfri dag som natt sedan länge, dock tog bajsandet längre tid att få till toaletten.

    Men i alla fall, när Neo vaknar till i ett par sekunder två till tre ggr per natt då har vi lärt oss att det är dax att gå och nattkissa.

    Detta händer väl 2-3 ggr per månad ungefär och genom att vi, i vår sömndruckenhet, missat hans signaler så har olyckan varit framme 2-3 ggr på hela tiden.

    Kiss precis innan läggdax är steg ett, sen är det som alla sagt, torr blöja = av med den på natten. och skulle olyckan vara framme så kan man ju alltid testa med en nattkiss på småtimmarna för att förebygga det.

Liknande trådar

  1. Sluta med blöja på natten?
    By annicaswe in forum _05 Höstbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 16:43
  2. Sluta med blöja på natten?
    By Svammelmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-05-11, 21:49
  3. Sluta med blöja på natten?
    By patka in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-26, 20:38
  4. När sluta med blöja på natten?
    By Suuz in forum Föräldraskap
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 16:31
  5. Sluta med blöja på natten, när?
    By Ollemor in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 20:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar