Pigmentfläckar
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Pigmentfläckar

    Jag fick mörkare partier i ansiktet när jag var gravid (två rundlar på kinderna, ser ut som mörk 80 tals rouge :-( ,lite i pannan o på överläppen, ser ut som svag mustach...) När Eddie var nån vecka så kände jag mig så blek o hastade iväg o solade solarium, då mörknade fläckarna ännu mer. Dumt gjort! Nu har dom börjat blekna lite lite, men när tänker dom försvinna?? Ska jag ha solfaktor 30 på mig i sommar eller? Nån som vet?
  2. 1
    Pigmentfläckar Jag fick mörkare partier i ansiktet när jag var gravid (två rundlar på kinderna, ser ut som mörk 80 tals rouge :-( ,lite i pannan o på överläppen, ser ut som svag mustach...) När Eddie var nån vecka så kände jag mig så blek o hastade iväg o solade solarium, då mörknade fläckarna ännu mer. Dumt gjort! Nu har dom börjat blekna lite lite, men när tänker dom försvinna?? Ska jag ha solfaktor 30 på mig i sommar eller? Nån som vet?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    De kan

    blekna, men man vet inte. Jag skulle ha extra solskydd på dem i sommar.

    Jag har en på kinden som jag tänkte ta bort i höst. Använde en kräm som jag fick av läkaren mellan barnen och då bleknade den, men så fort jag slutade använda krämen (för jag blev gravid) så blev den mörk igen.

    Inget kul alls....
  4. 2
    De kan blekna, men man vet inte. Jag skulle ha extra solskydd på dem i sommar.

    Jag har en på kinden som jag tänkte ta bort i höst. Använde en kräm som jag fick av läkaren mellan barnen och då bleknade den, men så fort jag slutade använda krämen (för jag blev gravid) så blev den mörk igen.

    Inget kul alls....
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3

    blä

    för mörka fläckar. Hoppas jag oxå kan få en såndär kräm utskriven. Utan smink ser jag helknäpp ut, o vem orkar sminka sig varenda dag??
  6. 3
    blä för mörka fläckar. Hoppas jag oxå kan få en såndär kräm utskriven. Utan smink ser jag helknäpp ut, o vem orkar sminka sig varenda dag??
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4

    Jag fick höra

    att man ska akta sig för att sola när man är gravid just pga risken för pigmentfläckar. Jag fick en liten förra gången och den är kvar fortfarande, tyvärr. Jag håller utkik efter tips för att få bort dem jag med!
  8. 4
    Jag fick höra att man ska akta sig för att sola när man är gravid just pga risken för pigmentfläckar. Jag fick en liten förra gången och den är kvar fortfarande, tyvärr. Jag håller utkik efter tips för att få bort dem jag med!
  9. Anna m Cindy
    #5

    Dessvärre...

    ...kan (med betoning på kan) dessa pigmentfläckar bli permanenta. Dvs, inte sola alls. Själv har jag pigmentfläckar i ansiktet som blir värre om jag bara vistas i solen, så för min del är det keps, stora solglasögon och h ö g solskyddsfaktor som gäller. Men det är säkert olika.
  10. 5
    Dessvärre... ...kan (med betoning på kan) dessa pigmentfläckar bli permanenta. Dvs, inte sola alls. Själv har jag pigmentfläckar i ansiktet som blir värre om jag bara vistas i solen, så för min del är det keps, stora solglasögon och h ö g solskyddsfaktor som gäller. Men det är säkert olika.
  11. Medlem sedan
    Mar 2005
    #6

    men ååå

    Tråkigt att vara blek hela tiden...
  12. 6
    men ååå Tråkigt att vara blek hela tiden...
  13. Medlem sedan
    Dec 2015
    #7
    Kräm mot pigmentfläckar i ansiktet - http://shytobuy.se
  14. 7
    Kräm mot pigmentfläckar i ansiktet - http://shytobuy.se

Liknande trådar

  1. Pigmentfläckar
    By kian010319 in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-07-11, 08:55
  2. Svarta pigmentfläckar
    By jag in forum _1005 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-07-11, 08:54
  3. Pigmentfläckar
    By Helena_2E in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-05-19, 05:40
  4. Ang sol, värme och pigmentfläckar...
    By selene in forum _1007 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 10:37
  5. Pigmentfläckar i ett ärr?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-08, 14:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar