dax för namnbyte?
Sex & erotik
  1. sydman
    #1

    dax för namnbyte?

    Känns allt mer som att detta forum skulle passa bättre med namnet \"kvinna och.\"
    Att befinna sig här som kille har blivit väldigt otrevligt!
    Och det \"lustiga\" är att de som gör det så olustigt det är de som utger sig för att kämpa för jämlikhet
    Och detta genom att inte visa såhär bra är vi
    Utan tvärt emot genom att smutskasta \"andra halvan\"
    ni begår si&så många brott mot kvinnor osv osv
    Att hävda sig genom att sparka omking sig ger Absolut ingenting!!
    Respekt är ngt man måste förtjäna och det finns det vissa här som inte ens vill ha då dom inte visar en gnutta respekt för att det finns andra åsikter än deras egna

  2. 1
    dax för namnbyte? Känns allt mer som att detta forum skulle passa bättre med namnet \"kvinna och.\"
    Att befinna sig här som kille har blivit väldigt otrevligt!
    Och det \"lustiga\" är att de som gör det så olustigt det är de som utger sig för att kämpa för jämlikhet
    Och detta genom att inte visa såhär bra är vi
    Utan tvärt emot genom att smutskasta \"andra halvan\"
    ni begår si&så många brott mot kvinnor osv osv
    Att hävda sig genom att sparka omking sig ger Absolut ingenting!!
    Respekt är ngt man måste förtjäna och det finns det vissa här som inte ens vill ha då dom inte visar en gnutta respekt för att det finns andra åsikter än deras egna

  3. cec
    #2

    Ojojoj

    Städa framför sin egen dörr först....
  4. 2
    Ojojoj Städa framför sin egen dörr först....
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3

    Generaliseringar

    Det är ju generaliseringar och att dra alla över en kam som man ju kan bli förargad över. Men utan generaliseringar blir diskussionen också lätt tråkiga. Man behöver ju inte ta åt sig av andras åsikter. Man kan ju låta bli att läsa valda inlägg eller ämnen också.

    Män är svin och kvinnor är höns. :)
  6. 3
    Generaliseringar Det är ju generaliseringar och att dra alla över en kam som man ju kan bli förargad över. Men utan generaliseringar blir diskussionen också lätt tråkiga. Man behöver ju inte ta åt sig av andras åsikter. Man kan ju låta bli att läsa valda inlägg eller ämnen också.

    Män är svin och kvinnor är höns. :)
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4

    Så tråkigt...

    ... att du uppfattar det så när det kanske handlar om ett par personer som diskuterar lite hetsigt (något du själv känner igen kanske?) o kanske går överstyr någon gång. Jag ser det som att vi är individer med olika bakgrund o erfarenheter (misshandel, våldtäkt, sexuellt utnyttjande osv) i ryggsäcken som gör att vi reagerar olika på diverse fenomen i samhället.
    Med det i åtanke när jag ser att någon blir väldigt engagerad så tar jag ett steg tillbaka o funderar över varför hon/han reagerar så, jag går inte omedelbart i försvarsposition (även om jag nu själv råkar gilla en del slags porr) i det här fallet.
    Jag kan tycka att du är väldigt kategoriserade som dömer ut vissa (\"de\") härinne som är för jämlikhet (är vi inte alla det? Hoppas jag?) som någon slags feministiska rabiata radikaler som smutskastar män för att framhäva sig själva. Om du nu ska kasta ur dig en sådan i mina ögon allvarlig anklagelse så tycker jag nog att du kan vara lite mer specifik, vem tänker du på när du skriver \"de\", jag känner iaf inte igen mig i någon som smutskastar andra för att framhäva mig själv.
    Det är ju tråkigt om K&M inte riktigt är vad du vill att det ska vara just nu (fyllt av upphetsande o kåta inlägg?) men då kan du väl bidra till att göra det så du tycker att det ska vara istället för att ytterligare sprida negativitet o kategoriserade, det känns liksom inte så konstruktivt va?
  8. 4
    Så tråkigt... ... att du uppfattar det så när det kanske handlar om ett par personer som diskuterar lite hetsigt (något du själv känner igen kanske?) o kanske går överstyr någon gång. Jag ser det som att vi är individer med olika bakgrund o erfarenheter (misshandel, våldtäkt, sexuellt utnyttjande osv) i ryggsäcken som gör att vi reagerar olika på diverse fenomen i samhället.
    Med det i åtanke när jag ser att någon blir väldigt engagerad så tar jag ett steg tillbaka o funderar över varför hon/han reagerar så, jag går inte omedelbart i försvarsposition (även om jag nu själv råkar gilla en del slags porr) i det här fallet.
    Jag kan tycka att du är väldigt kategoriserade som dömer ut vissa (\"de\") härinne som är för jämlikhet (är vi inte alla det? Hoppas jag?) som någon slags feministiska rabiata radikaler som smutskastar män för att framhäva sig själva. Om du nu ska kasta ur dig en sådan i mina ögon allvarlig anklagelse så tycker jag nog att du kan vara lite mer specifik, vem tänker du på när du skriver \"de\", jag känner iaf inte igen mig i någon som smutskastar andra för att framhäva mig själv.
    Det är ju tråkigt om K&M inte riktigt är vad du vill att det ska vara just nu (fyllt av upphetsande o kåta inlägg?) men då kan du väl bidra till att göra det så du tycker att det ska vara istället för att ytterligare sprida negativitet o kategoriserade, det känns liksom inte så konstruktivt va?
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5

    Huvudet på...

    .. spiken! Det lustiga i detta är ju att herr Sydman själv gärna frotterar sig i kategoriseringar o generaliseringar (fast åt andra hållet dårå), det där om att kasta sten i glashus kan möjligen passa in här... :)
  10. 5
    Huvudet på... .. spiken! Det lustiga i detta är ju att herr Sydman själv gärna frotterar sig i kategoriseringar o generaliseringar (fast åt andra hållet dårå), det där om att kasta sten i glashus kan möjligen passa in här... :)
  11. cec
    #6

    Hurra, det där var bra !

    Tack för det inlägget, det var många sanningar i det!

    Önskar dig och alla andra pÅ KoM en fortsatt skön helg! Mig \"slipper\" ni, jag ska åka norrut för ett par härliga dagar med min man.
  12. 6
    Hurra, det där var bra ! Tack för det inlägget, det var många sanningar i det!

    Önskar dig och alla andra pÅ KoM en fortsatt skön helg! Mig \"slipper\" ni, jag ska åka norrut för ett par härliga dagar med min man.
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7

    Ha en...

    ... jättemysig helg m mannen då ;)! Jag blir nog inte heller här så mkt, det finns ju ett irl liv oxå har jag hört... :)
  14. 7
    Ha en... ... jättemysig helg m mannen då ;)! Jag blir nog inte heller här så mkt, det finns ju ett irl liv oxå har jag hört... :)
  15. tattaaaaaa
    #8

    Vaniljpuddingen

    nu har också du hamnat på min 10-i-topp-lista.

    Du är klockren!
  16. 8
    Vaniljpuddingen nu har också du hamnat på min 10-i-topp-lista.

    Du är klockren!
  17. Medlem sedan
    Mar 2002
    #9

    Så nice...

    ... o ännu trevligare om jag visste vem du var ;)...
  18. 9
    Så nice... ... o ännu trevligare om jag visste vem du var ;)...
  19. sydman
    #10

    peka gärna...

    jag har inte \"roat\" mig och andra med att tex utpeka stortsett alla kvinnor som brotslingar eller??
    kasta inte skit det stånker oftast tillbaka lika friskt...
    och angående porr/feminist debatten
    vänd på alla argument som funnits för att smutskasta män som grupp och andvänd ordet neger istället.. vad blir det då? (inbillar mig att det skulle bli rasism)
    Jag hatar att kategorisera människor och naturligtvis då att hamna i ngns fack ...
    så att som det varit de senaste dagarna så har MÄN som grupp varit skyldiga till följande brott
    våldtäkt
    incest
    misshandel i olika former
    djurmisshandel (häst sesongen)
    hot
    och utöver det så anklagade för att vara
    maktfullkomliga
    segregerande
    och säkert lite till som jag just nu efter att ha jobbat stort sett sedan morronens inlägg inte minns
    vad skulle ni gilla att det vändes emot kvinnor som grupp?

    tänk nu lite innan ni svarar det är ganska grova anklagelser som diskuterats och ingen av dem har kunnat underbyggas med fakta

    det som däremot hänt är att \"man\" som naturligtvis här blir kvinna (Hmm knasiget det där) vänt precis allt som sagts till nya angrepp
    Fakta ex
    20,000 kvinnor anmäler att dom misshandlas varje år SANT
    det anmäls 60.000 fall av misshandel varje år SANT
    VAD är det som med automatik gör att de 20.000 tjejerna misshandlats av män?
    och av de totalt 60.000 anmälningarna hur många har en man som gärningsman?

    lite kritiskt tänkande vore inte fel.. det ÄR lätt att skriva med känslorna i första rummet eller hur.. för hur många har inte förfärats av bonsaikatterna....

    som är så uppenbart fejkade om man bara bryr sig på att läsa lite ....
  20. 10
    peka gärna... jag har inte \"roat\" mig och andra med att tex utpeka stortsett alla kvinnor som brotslingar eller??
    kasta inte skit det stånker oftast tillbaka lika friskt...
    och angående porr/feminist debatten
    vänd på alla argument som funnits för att smutskasta män som grupp och andvänd ordet neger istället.. vad blir det då? (inbillar mig att det skulle bli rasism)
    Jag hatar att kategorisera människor och naturligtvis då att hamna i ngns fack ...
    så att som det varit de senaste dagarna så har MÄN som grupp varit skyldiga till följande brott
    våldtäkt
    incest
    misshandel i olika former
    djurmisshandel (häst sesongen)
    hot
    och utöver det så anklagade för att vara
    maktfullkomliga
    segregerande
    och säkert lite till som jag just nu efter att ha jobbat stort sett sedan morronens inlägg inte minns
    vad skulle ni gilla att det vändes emot kvinnor som grupp?

    tänk nu lite innan ni svarar det är ganska grova anklagelser som diskuterats och ingen av dem har kunnat underbyggas med fakta

    det som däremot hänt är att \"man\" som naturligtvis här blir kvinna (Hmm knasiget det där) vänt precis allt som sagts till nya angrepp
    Fakta ex
    20,000 kvinnor anmäler att dom misshandlas varje år SANT
    det anmäls 60.000 fall av misshandel varje år SANT
    VAD är det som med automatik gör att de 20.000 tjejerna misshandlats av män?
    och av de totalt 60.000 anmälningarna hur många har en man som gärningsman?

    lite kritiskt tänkande vore inte fel.. det ÄR lätt att skriva med känslorna i första rummet eller hur.. för hur många har inte förfärats av bonsaikatterna....

    som är så uppenbart fejkade om man bara bryr sig på att läsa lite ....
  21. sydman
    #11

    vart tog pekandet vägen??

    Eller det var inte ngt underbyggt påstående?
  22. 11
    vart tog pekandet vägen?? Eller det var inte ngt underbyggt påstående?

Liknande trådar

  1. Namnbyte
    By fruwiklund in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 22:41
  2. Cei om namnbyte.
    By evaoregon in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 18:34
  3. namnbyte?
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 23:12
  4. Namnbyte.
    By Lurpan in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 01:07
  5. Namnbyte.
    By Lurpan in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 21:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar