Dyspraxi!!
Dyslexi & dyskalkyli
  1. Medlem sedan
    Mar 2006
    #1

    Dyspraxi!!

    Hej på er!!
    Johanna heter jag och bor med sambo och 3 barn+ ett på väg i en by utanför Piteå!!
    Har precis fått diagnosen Dyspraxi på min Äldsta pojke..Han har gått hos logoped sen han var 3 och idag är han 8.4 år.
    Han har haft jätteproblem med talet men pratar i dag relativt rent!Har även problem med fin och grovmotorik,tycker mycket om att vara för sig själv mm mm
    Söker andra föräldrar att samråda med eftersom vi har fått väldigt lite information om detta.Hittar knappt ngt alls på Internet.Det är hans logoped som gett diagnosen och ingen läkare!
    Tacksam för svar av andra föräldrar som har barn med samma diagnos..Är lite förvirrad nu,hur kan jag hjälpa honom på bästa sätt??
    Kram Kram
  2. 1
    Dyspraxi!! Hej på er!!
    Johanna heter jag och bor med sambo och 3 barn+ ett på väg i en by utanför Piteå!!
    Har precis fått diagnosen Dyspraxi på min Äldsta pojke..Han har gått hos logoped sen han var 3 och idag är han 8.4 år.
    Han har haft jätteproblem med talet men pratar i dag relativt rent!Har även problem med fin och grovmotorik,tycker mycket om att vara för sig själv mm mm
    Söker andra föräldrar att samråda med eftersom vi har fått väldigt lite information om detta.Hittar knappt ngt alls på Internet.Det är hans logoped som gett diagnosen och ingen läkare!
    Tacksam för svar av andra föräldrar som har barn med samma diagnos..Är lite förvirrad nu,hur kan jag hjälpa honom på bästa sätt??
    Kram Kram
  3. katah
    #2

    hej!

    roligt att du kikar in, men jag tror att du får mycket ut från sidan språk- och talstörninger där jag även huserar.
    Där pratar man mer om just tal och språkproblem.

    Jag tycker att det är konstigt att ni inte har någon kontakt med någon barnläkare , habilitering eller liknande, med tanke på motoriken och att han har även andra problem.
    Ring och tjata med närmaste barnmottagning/habilitering för att få stöd, råd och hjälp.

  4. 2
    hej! roligt att du kikar in, men jag tror att du får mycket ut från sidan språk- och talstörninger där jag även huserar.
    Där pratar man mer om just tal och språkproblem.

    Jag tycker att det är konstigt att ni inte har någon kontakt med någon barnläkare , habilitering eller liknande, med tanke på motoriken och att han har även andra problem.
    Ring och tjata med närmaste barnmottagning/habilitering för att få stöd, råd och hjälp.

  5. Medlem sedan
    Mar 2006
    #3

    TACK

    Ska genast gå in på det forumet.Är helt rådvill gällande detta eftersom jag Inte vet spec mycket om det här!!
    Kram
  6. 3
    TACK Ska genast gå in på det forumet.Är helt rådvill gällande detta eftersom jag Inte vet spec mycket om det här!!
    Kram
  7. tilda
    #4

    Kanner igen det...

    Det later precis som min aldsta dotter. Jag har inte fatt henne helt utredd annu. Besoket hos logopeden resulterade i andra remisser som vi inte fatt annu.
    Nagra grejer som vi gjort sjalva med henne ar att hon tar omega-3 kapslar varje dag. (fiskolja) Det har hjalpt hennes talutveckling, och hon laser jattebra. Sen har jag just fatt tag i boken: \"Hjarnvagen till inlarning\" dar det beskrivs sarskilda rorelser som man kan gora for att forbattra talformaga/lasforstaelse samt balansen. Jag har just borjat med detta, sa jag vet inte annu hur bra effekten blir, men omega-3 har vi kort ett ar nu, med fina resultat. Vi ger henne Morepa mini/junior.
    Jag ar valdigt intresserad av att veta andra forslag.
    Kram!
  8. 4
    Kanner igen det... Det later precis som min aldsta dotter. Jag har inte fatt henne helt utredd annu. Besoket hos logopeden resulterade i andra remisser som vi inte fatt annu.
    Nagra grejer som vi gjort sjalva med henne ar att hon tar omega-3 kapslar varje dag. (fiskolja) Det har hjalpt hennes talutveckling, och hon laser jattebra. Sen har jag just fatt tag i boken: \"Hjarnvagen till inlarning\" dar det beskrivs sarskilda rorelser som man kan gora for att forbattra talformaga/lasforstaelse samt balansen. Jag har just borjat med detta, sa jag vet inte annu hur bra effekten blir, men omega-3 har vi kort ett ar nu, med fina resultat. Vi ger henne Morepa mini/junior.
    Jag ar valdigt intresserad av att veta andra forslag.
    Kram!
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Omega 3! Forskning visar att det har god effekt på dyspraxi, dyslexi, ADHD-symtom mm
    Läkarna på BUP i Göteborg rekommenderade MorEPA eller EYE Q

    Man har gjoert stora studier i England på detta. Här kan du läsa sammanfattningar av information om Omega 3: http://www.omega-3.se/barn.html
  10. 5
    Omega 3! Forskning visar att det har god effekt på dyspraxi, dyslexi, ADHD-symtom mm
    Läkarna på BUP i Göteborg rekommenderade MorEPA eller EYE Q

    Man har gjoert stora studier i England på detta. Här kan du läsa sammanfattningar av information om Omega 3: http://www.omega-3.se/barn.html

Liknande trådar

  1. Dyspraxi
    By Anonym idag in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-06, 07:59
  2. verbal dyspraxi
    By victoria in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 18:21
  3. Dyspraxi? Hjälp!
    By viramamman in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 11:56
  4. Dyspraxi?
    By Viramamman in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 21:38
  5. Dyspraxi!!
    By jossan30 in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 23:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar