Mjäll..................
Kropp & hälsa
  1. Sofie
    #1

    Mjäll..................

    Någon som har något supermedel mot detta eviga flagandet??????
  2. 1
    Mjäll.................. Någon som har något supermedel mot detta eviga flagandet??????
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2

    På apoteket

    finns Fungoral..
    Mot svamp i hårbotten, som tydligen e mjäll :-)

    Dyrt men effektivt!!
    Testa
  4. 2
    På apoteket finns Fungoral..
    Mot svamp i hårbotten, som tydligen e mjäll :-)

    Dyrt men effektivt!!
    Testa
  5. ~Lili~
    #3
    På mig så är det enda om hittills har hjälpt Örtshampo mot irriterad hårbotten. Halkade in på sidan www.ortblomman.com när jag letade efter en salva. Och så tänkte jag att jag var beredd att testa allt. Tyckte det funkade toppen. För första gången sen tonåren typ, så slapp jag kliande hårbotten! Däremot så var jag inte helt nöjd med hur håret kändes. Det vart tungt och kändes ibland fett. Så jag letar vidare... även om det är det som funkat bäst hittills.

    Har även testat ForeverLiving Products AloeVera Shampo och Balsom och det höll problemen borta halvbra. Inte fullgott resultat och jag behövde tvätta håret ganska ofta mot var jag brukade. Men tvättar man varje dag iaf, så kanske det är bra. Där var det iaf härligt lätt känsla i håret efteråt!
    Om jag inte minns helt fel, så hade jag knappt något mjäll men det kliade fortfarande. Eller så var det tvärtom. Minns inte, då det var några månader sen jag slutade med det.

    Nu håller jag på och testar någon serie från hårfrissan som jag inte är nöjd med alls. Så jag letar på ännu mer och kommer väl bli ruinerad av alla dyra shampon jag testar på!

    De från apoteket eller vanliga livsmedelsaffärer har inte funkat bra alls på mig!
  6. 3
    På mig så är det enda om hittills har hjälpt Örtshampo mot irriterad hårbotten. Halkade in på sidan www.ortblomman.com när jag letade efter en salva. Och så tänkte jag att jag var beredd att testa allt. Tyckte det funkade toppen. För första gången sen tonåren typ, så slapp jag kliande hårbotten! Däremot så var jag inte helt nöjd med hur håret kändes. Det vart tungt och kändes ibland fett. Så jag letar vidare... även om det är det som funkat bäst hittills.

    Har även testat ForeverLiving Products AloeVera Shampo och Balsom och det höll problemen borta halvbra. Inte fullgott resultat och jag behövde tvätta håret ganska ofta mot var jag brukade. Men tvättar man varje dag iaf, så kanske det är bra. Där var det iaf härligt lätt känsla i håret efteråt!
    Om jag inte minns helt fel, så hade jag knappt något mjäll men det kliade fortfarande. Eller så var det tvärtom. Minns inte, då det var några månader sen jag slutade med det.

    Nu håller jag på och testar någon serie från hårfrissan som jag inte är nöjd med alls. Så jag letar på ännu mer och kommer väl bli ruinerad av alla dyra shampon jag testar på!

    De från apoteket eller vanliga livsmedelsaffärer har inte funkat bra alls på mig!

Liknande trådar

  1. Mjäll
    By anonymt namn in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 19:36
  2. Oj, Gud har mjäll....
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 17:27
  3. Jag har mjäll :D
    By Gryn1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 23:06
  4. Mjäll?
    By *mad* in forum _0706 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 20:32
  5. Mjäll
    By FruPeru in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 00:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar