Mjäll........... :-(
Mammasnack
  1. Sofie
    #1

    Mjäll........... :-(

    Någon som har en dundertips på detta eviga flagandet......
  2. 1
    Mjäll........... :-( Någon som har en dundertips på detta eviga flagandet......
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2

    Testa Fungoral, finns på apoteket

    och sen ACO´s mjällschampo. Har hjälpt min sambo jättebra!
  4. 2
    Testa Fungoral, finns på apoteket och sen ACO´s mjällschampo. Har hjälpt min sambo jättebra!
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Jag har ett

    shampoo med zinc i, och en lotion, och sedan jag använder det sâ är mjällen borta. Kolla Seborrhé pâ nätet sâ fâr du mer info.
  6. 3
    Jag har ett shampoo med zinc i, och en lotion, och sedan jag använder det sâ är mjällen borta. Kolla Seborrhé pâ nätet sâ fâr du mer info.
  7. Sofia*
    #4

    Om du...

    .. har kört med mjällshampoo och det inte hjälper så finns ju möjligheten att det inte är mjäll. Jag lider av seboreeiskt eksem, det ser ut som mjäll men behöver annan behandling. Till det andvänder man ett shampo som heter Selsun, det sälj receptfritt på apoteket och det är inte farligt att använda om det inte skulle vara seboree du har. Jag skulle föreslå att du provar det (fast det stinker så testa en dag när du inte ska träffa folk). Eller så kontaktar du en hudläkare.
  8. 4
    Om du... .. har kört med mjällshampoo och det inte hjälper så finns ju möjligheten att det inte är mjäll. Jag lider av seboreeiskt eksem, det ser ut som mjäll men behöver annan behandling. Till det andvänder man ett shampo som heter Selsun, det sälj receptfritt på apoteket och det är inte farligt att använda om det inte skulle vara seboree du har. Jag skulle föreslå att du provar det (fast det stinker så testa en dag när du inte ska träffa folk). Eller så kontaktar du en hudläkare.

Liknande trådar

  1. Mjäll
    By anonymt namn in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 19:36
  2. Oj, Gud har mjäll....
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 17:27
  3. Jag har mjäll :D
    By Gryn1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 23:06
  4. Mjäll?
    By *mad* in forum _0706 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 20:32
  5. Mjäll
    By FruPeru in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 00:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar