Filip hostar mycket idag.
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Filip hostar mycket idag.

    Han har aldrig hostat så här mycket förut. Det låter inte som att han har något slem som rosslar, utan det är mer som torrhosta.
    Kan det vara halsont som han har/början till förkylning? Det låter inte som att han har något i luftvägarna heller som irriterar.
    Kan man ge lite vatten i nappflaska för att lindra det som retar honom i halsen?
    Han har inte feber, och har varit pigg ändå idag.

    Vad tror ni?
  2. 1
    Filip hostar mycket idag. Han har aldrig hostat så här mycket förut. Det låter inte som att han har något slem som rosslar, utan det är mer som torrhosta.
    Kan det vara halsont som han har/början till förkylning? Det låter inte som att han har något i luftvägarna heller som irriterar.
    Kan man ge lite vatten i nappflaska för att lindra det som retar honom i halsen?
    Han har inte feber, och har varit pigg ändå idag.

    Vad tror ni?
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2

    Jacob hostar också

    han är förkyld. Hittills har jag tagit rätt lungt på det eftersom jag och storebror hade samma förkylning innan. Den har yttrat sig på oss i huvudsak som halsont och med hosta. Hade vi inte haft det innan hade jag varit oroligare, tror jag.

    Dock funderade jag idag, när ska man bli orolig? Hur mycket är det okej att de hostar?

    Jag har inte gjort ngt speciellt ännu, men börjat fundera. Jo, jag har gett honom bröstet när han hostar som värst och det verkar lindra att han får något i sig. Du ammade inte längre, eller? Kankse är det okej att ge lite ersättning om det är det han får. Det är ju gott med något varmt när det svider i halsen, det tycker iaf jag själv att det är. Nu ska jag dricka te mot min hals som ännu är lite roslig.

    Kram!
  4. 2
    Jacob hostar också han är förkyld. Hittills har jag tagit rätt lungt på det eftersom jag och storebror hade samma förkylning innan. Den har yttrat sig på oss i huvudsak som halsont och med hosta. Hade vi inte haft det innan hade jag varit oroligare, tror jag.

    Dock funderade jag idag, när ska man bli orolig? Hur mycket är det okej att de hostar?

    Jag har inte gjort ngt speciellt ännu, men börjat fundera. Jo, jag har gett honom bröstet när han hostar som värst och det verkar lindra att han får något i sig. Du ammade inte längre, eller? Kankse är det okej att ge lite ersättning om det är det han får. Det är ju gott med något varmt när det svider i halsen, det tycker iaf jag själv att det är. Nu ska jag dricka te mot min hals som ännu är lite roslig.

    Kram!

Liknande trådar

  1. Filip 5 år idag!
    By zukits in forum _0406 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 12:51
  2. hostar o hostar, stackars barn
    By sargit in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-04-10, 07:19
  3. Filip fyller år idag!
    By zukits in forum _0406 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 10:41
  4. Jossan 7 månader idag och hostar
    By Mellisen in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-15, 16:13
  5. Aron hostar o hostar
    By FinlandsSofia in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 11:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar