Urinvägsinfektioner...
Mammasnack
  1. anne
    #1

    Urinvägsinfektioner...

    Hejsan alla tjejer.

    Jag är säkert en av många som lider av återkommande urinvägsinfektioner. Får det oftast när jag har haft sex, vilket gör att man inte är så sugen på sex nå mer :(

    Senast jag var till akuten så frågade läkaren mig och dom har opererat mig. Vilket dom inte har gjort. Har nu ringt och bokat tid för att prata med en läkare och höra om man kan göra ngt.

    Är det någon annan som också har mycket problem med uvi, och blivit behandlad för det? Vad gör dom för behandlingar? Operation, vad gör dom då?

    VIll gärna slippa dessa infektioner, inte alls roligt :(
  2. 1
    Urinvägsinfektioner... Hejsan alla tjejer.

    Jag är säkert en av många som lider av återkommande urinvägsinfektioner. Får det oftast när jag har haft sex, vilket gör att man inte är så sugen på sex nå mer :(

    Senast jag var till akuten så frågade läkaren mig och dom har opererat mig. Vilket dom inte har gjort. Har nu ringt och bokat tid för att prata med en läkare och höra om man kan göra ngt.

    Är det någon annan som också har mycket problem med uvi, och blivit behandlad för det? Vad gör dom för behandlingar? Operation, vad gör dom då?

    VIll gärna slippa dessa infektioner, inte alls roligt :(
  3. Helena
    #2

    Om jag...

    ... inte kissar DIREKT efter sex så får jag uvi som ett brev på posten. Det tog ett tag innan jag fick reda på hur pass vanligt det är. Ett tips är också att alltid sätta sig grensle omvänt på toastolen när man kissar (ja, man får ta av sig på ena benet!), då tömmer du blåsan maximalt.

    Drick mycket, gärna surt (tranbärsjuice ska vara bra!), akta dig för köld och drag, köp ett par yllemammelucker, byt alltid direkt till torr baddräkt efter bad osv.

    Det här kanske är sånt som du redan praktiserar utan framgång, i så fall kan jag inte hjälpa dig alls. Hoppas i så fall att operation/behandling hjälper. Om du undrar över detaljer är det väl läkaren du ska vända dig till med dina frågor egentligen, medicinskt är ju det här i högsta grad ett amatörforum.
  4. 2
    Om jag... ... inte kissar DIREKT efter sex så får jag uvi som ett brev på posten. Det tog ett tag innan jag fick reda på hur pass vanligt det är. Ett tips är också att alltid sätta sig grensle omvänt på toastolen när man kissar (ja, man får ta av sig på ena benet!), då tömmer du blåsan maximalt.

    Drick mycket, gärna surt (tranbärsjuice ska vara bra!), akta dig för köld och drag, köp ett par yllemammelucker, byt alltid direkt till torr baddräkt efter bad osv.

    Det här kanske är sånt som du redan praktiserar utan framgång, i så fall kan jag inte hjälpa dig alls. Hoppas i så fall att operation/behandling hjälper. Om du undrar över detaljer är det väl läkaren du ska vända dig till med dina frågor egentligen, medicinskt är ju det här i högsta grad ett amatörforum.
  5. anne
    #3

    tack för svaret..

    japp, följer redan dina tips men åker ändå på uvi :( Men det där med att sitta omvänt på toastolen var ngt nytt, det ska jag prova. Vet om att detta är ett amatörforum, men tänkte ändå höra om någon har blivit behandlad och vad dom gjorde då. Och om det hjälpte.
  6. 3
    tack för svaret.. japp, följer redan dina tips men åker ändå på uvi :( Men det där med att sitta omvänt på toastolen var ngt nytt, det ska jag prova. Vet om att detta är ett amatörforum, men tänkte ändå höra om någon har blivit behandlad och vad dom gjorde då. Och om det hjälpte.
  7. Emma
    #4

    hej

    Dirket efter sex ta och tvätta underlivet med vatten. Sen kan du dricka tranbärsjuice.

    Pröva det.
  8. 4
    hej Dirket efter sex ta och tvätta underlivet med vatten. Sen kan du dricka tranbärsjuice.

    Pröva det.
  9. 4 barn å 30
    #5

    Samma som Helena!

    Mn barnmorska tipsademig att kissa efter sex, mannen har ju bakterier på sig som kommer in i urinröret och kan ge infektion om man är känslig, har för längesedan tappat räkningen på mina besvär men har sluppit är jag kissar lite efteråt.....eller använd kondom, om man vill det!
  10. 5
    Samma som Helena! Mn barnmorska tipsademig att kissa efter sex, mannen har ju bakterier på sig som kommer in i urinröret och kan ge infektion om man är känslig, har för längesedan tappat räkningen på mina besvär men har sluppit är jag kissar lite efteråt.....eller använd kondom, om man vill det!
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6

    Medicinerat...

    med Selexid som är surgörande och maxdoser c-vitamin i kombination. Klar förbättring för min del som nästan hade kronisk UVI under en period... nu har jag kanske någon om året!
  12. 6
    Medicinerat... med Selexid som är surgörande och maxdoser c-vitamin i kombination. Klar förbättring för min del som nästan hade kronisk UVI under en period... nu har jag kanske någon om året!
  13. Sofia*
    #7

    Mina tips

    Använd bara toapapper av 100% nyfiber, allra bästa är faktiskt att använda tygnäsdukar, i alla fall om du bara har kissat. Drick lingondricka och tranbärsjuice, använd bara underkläder av ren bomull helst inte svart eftersom den svarta färgen är ganska \"stark\". Lufta rumpan när du sover, dvs använd inget eller korta nattlinnen när du sover. Sola gärna med rumpan barn om du har möjlighet och ha gärna i en dl grovsalt i vattnet om du badar i badkar.
  14. 7
    Mina tips Använd bara toapapper av 100% nyfiber, allra bästa är faktiskt att använda tygnäsdukar, i alla fall om du bara har kissat. Drick lingondricka och tranbärsjuice, använd bara underkläder av ren bomull helst inte svart eftersom den svarta färgen är ganska \"stark\". Lufta rumpan när du sover, dvs använd inget eller korta nattlinnen när du sover. Sola gärna med rumpan barn om du har möjlighet och ha gärna i en dl grovsalt i vattnet om du badar i badkar.
  15. 4 barn å 30
    #8

    Fast i ranbärs/lingon dricka är det

    mycket socker och där rivs akterierna i \"söt\" urin, c-vitaminerna har tyvärr den effekten att de tar bort symptomen så man kan få etter värre typ njurbäckensinflammation omman har otur...
    Svidet försvinner av c-vitaminen ine infektionen..
  16. 8
    Fast i ranbärs/lingon dricka är det mycket socker och där rivs akterierna i \"söt\" urin, c-vitaminerna har tyvärr den effekten att de tar bort symptomen så man kan få etter värre typ njurbäckensinflammation omman har otur...
    Svidet försvinner av c-vitaminen ine infektionen..
  17. Sofia*
    #9

    Visst ska man...

    ..undvika socker och bäst är ju osötad juice, den är inte lika god. Men om det socker man får i sig från juicen är det enda socker man får i sig så tror jag det klarar sig och tranbär och lingon är bakteriedödande.
  18. 9
    Visst ska man... ..undvika socker och bäst är ju osötad juice, den är inte lika god. Men om det socker man får i sig från juicen är det enda socker man får i sig så tror jag det klarar sig och tranbär och lingon är bakteriedödande.
  19. 4 barn å 30
    #10

    Ja, sockret från bären är ingen

    fara det är just att de sötade juicerna innehåller rysligt mycket tillsatt socker..
  20. 10
    Ja, sockret från bären är ingen fara det är just att de sötade juicerna innehåller rysligt mycket tillsatt socker..
  21. Eva E
    #11

    D-vitamin?

    Jag hörde idag att det bedrivs medicinsk forskning kring om D-vitamin skyddar mot urinvägsinfektioner. En av forskarna har gett sin mamma som lider av upprepade UVI:er D-vitamin, och mamman skall ha varit UVI-fri sedan hon började med detta. Värt att prova?
  22. 11
    D-vitamin? Jag hörde idag att det bedrivs medicinsk forskning kring om D-vitamin skyddar mot urinvägsinfektioner. En av forskarna har gett sin mamma som lider av upprepade UVI:er D-vitamin, och mamman skall ha varit UVI-fri sedan hon började med detta. Värt att prova?
  23. Lena
    #12

    skippa tvålen

    runt urinröret var rådet jag fick av min gynekolog när jag hade mycket UVI som \"ung\". Tvålrester sätter sig lätt i röret och där får sedan bakterier fäste (enligt henne). Det rådet och att alltid kissa efter sex följer jag. Inga problem längre för mig;-)

    Värt att prova kanske?
  24. 12
    skippa tvålen runt urinröret var rådet jag fick av min gynekolog när jag hade mycket UVI som \"ung\". Tvålrester sätter sig lätt i röret och där får sedan bakterier fäste (enligt henne). Det rådet och att alltid kissa efter sex följer jag. Inga problem längre för mig;-)

    Värt att prova kanske?

Liknande trådar

  1. Upprepade urinvägsinfektioner?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 117
    Senaste inlägg: 2018-05-01, 09:27
  2. Tidigare urinvägsinfektioner
    By familjsen in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 11:26
  3. urinvägsinfektioner?
    By tjickan in forum Komplikationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 11:20
  4. Upprepade urinvägsinfektioner :(
    By Mamma till M in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 16:35
  5. Upprepade urinvägsinfektioner.:(
    By Mamma till M in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 15:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar