Psoriasis/atopisk/eksem?
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Psoriasis/atopisk/eksem?

    Hej! Lite mer udda inlägg..men tänkte kolla om det finns fler i ankomstgrupp november som har psoriasis/allergiska eksem(atopiska) eller andra eksem? Och vad ni gör för att behandla dem?

    De första veckorna i graviditeten försvann mina eksem helt men sedan 1 månad tillbaka har de blommat upp och blivit mkt värre...var på sesammotagningen på SöS och min läkare där sa bara att jag inte fick sola eller bada eftersom att jag har så stark form av eksemena...fick betnovat (svagaste) men den hjälper inte ens den...innan jag har haft de starkaste kortisonsalvorna å då har de knappt hjälp plus en massa sol å bad i veckan...Nu börjar det t o m göra så förbaskat ont i alla eksem med...har psoriasis, atopiska, höstsjukan, PPP och nån till som jag inte kan namnet på riktigt...å alla blommar upp som värst nu...är lite skraj över hur det kommer se ut senare i graviditeten..

  2. 1
    Psoriasis/atopisk/eksem? Hej! Lite mer udda inlägg..men tänkte kolla om det finns fler i ankomstgrupp november som har psoriasis/allergiska eksem(atopiska) eller andra eksem? Och vad ni gör för att behandla dem?

    De första veckorna i graviditeten försvann mina eksem helt men sedan 1 månad tillbaka har de blommat upp och blivit mkt värre...var på sesammotagningen på SöS och min läkare där sa bara att jag inte fick sola eller bada eftersom att jag har så stark form av eksemena...fick betnovat (svagaste) men den hjälper inte ens den...innan jag har haft de starkaste kortisonsalvorna å då har de knappt hjälp plus en massa sol å bad i veckan...Nu börjar det t o m göra så förbaskat ont i alla eksem med...har psoriasis, atopiska, höstsjukan, PPP och nån till som jag inte kan namnet på riktigt...å alla blommar upp som värst nu...är lite skraj över hur det kommer se ut senare i graviditeten..

  3. M med Hoppsan +3
    #2

    Jag har psoriasis,

    men den har sattit sig i lederna och gett mej reumatism, jag har inte längre så mycket besvär av den \"utanpå\" kroppen, endast i hårbotten och på handerna ibland (ytterst sällan), så jag kan tyvärr inte komma med några bra tips... Men jag förstår att du har det jobbigt...
  4. 2
    Jag har psoriasis, men den har sattit sig i lederna och gett mej reumatism, jag har inte längre så mycket besvär av den \"utanpå\" kroppen, endast i hårbotten och på handerna ibland (ytterst sällan), så jag kan tyvärr inte komma med några bra tips... Men jag förstår att du har det jobbigt...

Liknande trådar

  1. EFASKIN?? extrem atopisk eksem
    By mswideland in forum Efterlysningar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2022-05-27, 20:06
  2. min psoriasis är
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-04, 08:37
  3. Atopisk eksem???
    By Lola_79 in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-25, 23:02
  4. Atopisk eksem
    By JM in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 21:14
  5. Psoriasis
    By Em in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-12, 11:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar