Får man byta till sittdel?
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Får man byta till sittdel?

    Salma VÄGRAR ligga ned i sin vagn (emmaljunga med citykorg) så jag får jämt palla upp med en kudde bakom ryggen så att hon kan sitta och se sig omkring. Kan man inte lika gärna byta till sittdel då, eller är det farligt för hennes rygg på något sätt? Ska man försöka få bebis att ligga på rygg till någon särskild ålder?

  2. 1
    Får man byta till sittdel? Salma VÄGRAR ligga ned i sin vagn (emmaljunga med citykorg) så jag får jämt palla upp med en kudde bakom ryggen så att hon kan sitta och se sig omkring. Kan man inte lika gärna byta till sittdel då, eller är det farligt för hennes rygg på något sätt? Ska man försöka få bebis att ligga på rygg till någon särskild ålder?

  3. Ellinor
    #2

    Jag bytte

    vid fyra månaders ålder till min son eftersom det var omöjligt att använda vagnen annars. Han blev tokig om jag lade ner honom. När han fick sitta var det plötsligt kul att åka vagn igen. Jag lade lite ihoprullade filtar på sidorna. När han somnade fällde jag ner ryggstödet. Så länge de är nöjda är det inte farligt, vad jag hört. Och än så länge verkar N (två år) må bara fint.
  4. 2
    Jag bytte vid fyra månaders ålder till min son eftersom det var omöjligt att använda vagnen annars. Han blev tokig om jag lade ner honom. När han fick sitta var det plötsligt kul att åka vagn igen. Jag lade lite ihoprullade filtar på sidorna. När han somnade fällde jag ner ryggstödet. Så länge de är nöjda är det inte farligt, vad jag hört. Och än så länge verkar N (två år) må bara fint.
  5. Tise m Valter 22/2
    #3

    Vi bytte

    till sittdel när min stora kille var drygt 4 mån. Han avskydde att ligga i liggdelen. Men liggläget på sittdelen fungerade bra. Jag tror att det var för att det inte var helt plant och att han kunde kika ut lättare. Jag tror att barnen säger ifrån när det blir jobbigt för ryggen och farligt tror jag inte att det är!

    Kan väl tillägga att barn är så otroligt olika, min stora tjej vägrade sitta i vagnen när hon var liten! Även efter att hon lärt sig sitta och krypa ordentligt så ville hon BARA ligga i vagnen. När hon var 11 mån var det jag som \"tvingade\" henne att sitta upp.
  6. 3
    Vi bytte till sittdel när min stora kille var drygt 4 mån. Han avskydde att ligga i liggdelen. Men liggläget på sittdelen fungerade bra. Jag tror att det var för att det inte var helt plant och att han kunde kika ut lättare. Jag tror att barnen säger ifrån när det blir jobbigt för ryggen och farligt tror jag inte att det är!

    Kan väl tillägga att barn är så otroligt olika, min stora tjej vägrade sitta i vagnen när hon var liten! Även efter att hon lärt sig sitta och krypa ordentligt så ville hon BARA ligga i vagnen. När hon var 11 mån var det jag som \"tvingade\" henne att sitta upp.
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Jag bytte till sittdel

    med Gustav när han var drygt tre månader. Han vägrade ligga i vagnen. Innan vi bytte så satt han upp i liggdelen med kudde bakom, och jag gick dubbelvikt och höll en hand på handtaget och en hand på hans mage så han inte skulle stupa framåt.
    Vilma däremot älskar sin liggvagn så hon får ligga tills hon växer ur den.
    Jag hade små kuddar på varje sida av Gustav när vi bytte till sitt, så att han satt stadigt.
  8. 4
    Jag bytte till sittdel med Gustav när han var drygt tre månader. Han vägrade ligga i vagnen. Innan vi bytte så satt han upp i liggdelen med kudde bakom, och jag gick dubbelvikt och höll en hand på handtaget och en hand på hans mage så han inte skulle stupa framåt.
    Vilma däremot älskar sin liggvagn så hon får ligga tills hon växer ur den.
    Jag hade små kuddar på varje sida av Gustav när vi bytte till sitt, så att han satt stadigt.
  9. Medlem sedan
    Aug 2001
    #5

    Också Emmaljunga

    Edvin är 4mån den 13:e och vi bytte till sittdel i helgen. Han ligger ju fortfarande ner men det är mycket bättre plats i den än i citykorgen.
  10. 5
    Också Emmaljunga Edvin är 4mån den 13:e och vi bytte till sittdel i helgen. Han ligger ju fortfarande ner men det är mycket bättre plats i den än i citykorgen.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    Vi har redan

    tagit bort babyliften från vår sittvagn.
    Frida blir 4 mån nu på fredag.
    Hon gillar att sitta...
  12. 6
    Vi har redan tagit bort babyliften från vår sittvagn.
    Frida blir 4 mån nu på fredag.
    Hon gillar att sitta...
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7

    bytte också vid 4 månaders ålder

    och tänker göra det med Naomi också.Nu har hon kudde i ryggen
  14. 7
    bytte också vid 4 månaders ålder och tänker göra det med Naomi också.Nu har hon kudde i ryggen
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8

    Klart man får =)

    Bytte till sittdel med storebror när han var fyra månader (på dagen tror jag) efter två veckors gallskrik i liggvagnen. Sen blev han nöjd.

    Oliver däremot gillar liggvagn, så nu kommer det nog dröja tills vi byter.
  16. 8
    Klart man får =) Bytte till sittdel med storebror när han var fyra månader (på dagen tror jag) efter två veckors gallskrik i liggvagnen. Sen blev han nöjd.

    Oliver däremot gillar liggvagn, så nu kommer det nog dröja tills vi byter.

Liknande trådar

  1. Byta till sittdel på vagnen?
    By Senga in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-05, 16:56
  2. Vill byta sittdel till Emmaljunga
    By Caroline76 in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-14, 15:01
  3. Byta till sittdel?
    By AM med L in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 11:30
  4. Byta till sittdel...
    By CarolinaK in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 20:55
  5. Byta till sittdel på UJ
    By Helena med Thea-06 in forum Bebissnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 16:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar