Allergier...
_0409 Septemberbarn
  1. Nita och killarna
    #1

    Allergier...

    Har varit på allergimottagningen med barnen.
    Jordnöt och björkpollen har storebror..
    Lillebror har begåvats med ägg och pälsdjur.
    Infektionsastma är inte heller helt fel att tampas med, för att inte snacka om eksemen.
    Varken jag eller karln är allergiska.
    JAg har ju misstänkt att det varit något när andré varit dålig under pollen chocken, det var därför jag kontaktade de, och angelo var jag oxå redan säker på att det var ägg, och något djur. Så nu har vi svar..
    Läkaren sa när vi kom in efter pricktestet att \"mamma vet bäst\" för jag sa redan innan vad jag misstänkte.
    Trist att jag hade rätt helst vill vi slippa allergier ju.

    Sorry att jag klagar.
  2. 1
    Allergier... Har varit på allergimottagningen med barnen.
    Jordnöt och björkpollen har storebror..
    Lillebror har begåvats med ägg och pälsdjur.
    Infektionsastma är inte heller helt fel att tampas med, för att inte snacka om eksemen.
    Varken jag eller karln är allergiska.
    JAg har ju misstänkt att det varit något när andré varit dålig under pollen chocken, det var därför jag kontaktade de, och angelo var jag oxå redan säker på att det var ägg, och något djur. Så nu har vi svar..
    Läkaren sa när vi kom in efter pricktestet att \"mamma vet bäst\" för jag sa redan innan vad jag misstänkte.
    Trist att jag hade rätt helst vill vi slippa allergier ju.

    Sorry att jag klagar.
  3. Anna m Flipp & Vendela
    #2

    Vad jobbigt!

    Förstår att du tycker att det är hemskt - man vill ju gärna att ens barn ska slippa sådant. Jag är allergisk mot skaldjur så inget av våra barn får äta sådana förrän vi testat dem och Thomas är allergisk mot stora koncentrationer av hund + pollen men det verkar i alla fall som om tjejerna åtminstone sluppit pollenallergi.
  4. 2
    Vad jobbigt! Förstår att du tycker att det är hemskt - man vill ju gärna att ens barn ska slippa sådant. Jag är allergisk mot skaldjur så inget av våra barn får äta sådana förrän vi testat dem och Thomas är allergisk mot stora koncentrationer av hund + pollen men det verkar i alla fall som om tjejerna åtminstone sluppit pollenallergi.
  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3

    Hej hej!

    Vad jobbigt!! Stackarn1
    Vad gör ni på måndag?
  6. 3
    Hej hej! Vad jobbigt!! Stackarn1
    Vad gör ni på måndag?
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    usch vad jobbigt!=(

    ..det måste vara så slitigt för er och jobbigt för barnen såklart:( Hoppas det är sånna allergier och sånt som växer bort!

    Vad himla söta dina killar var på kortet i msn albumet! Så otroligt lika men ändå olika;) Supersöta!
  8. 4
    usch vad jobbigt!=( ..det måste vara så slitigt för er och jobbigt för barnen såklart:( Hoppas det är sånna allergier och sånt som växer bort!

    Vad himla söta dina killar var på kortet i msn albumet! Så otroligt lika men ändå olika;) Supersöta!
  9. Nita fru 1/7
    #5

    skönt

    Jag tycker inte att det är hemsk, men synd.
    André s allergier är sånna som inte växer bort, och jordnötsallergin är farlig rent utav dödlig. SÅ det är ju oroande tänk om polarna inte fattar hur farligt det är.
    Hur kraftig är din skaldjursallergi?
    Angelos ägg allergi växer troligtvs bort och det är ju skönt.

    När ska ni testa era små?
  10. 5
    skönt Jag tycker inte att det är hemsk, men synd.
    André s allergier är sånna som inte växer bort, och jordnötsallergin är farlig rent utav dödlig. SÅ det är ju oroande tänk om polarna inte fattar hur farligt det är.
    Hur kraftig är din skaldjursallergi?
    Angelos ägg allergi växer troligtvs bort och det är ju skönt.

    När ska ni testa era små?
  11. Nita fru 1/7
    #6

    inget vad jag vet

    ska vi ses?
  12. 6
    inget vad jag vet ska vi ses?
  13. Nita fru 1/7
    #7

    hiihi

    tack, de är så coola helt olika i beteende och humör.

    Angelos ägg växer troligtvis bort men varken pollen eller jordnötsallergin växer bort enligt våran allergiläkare...
  14. 7
    hiihi tack, de är så coola helt olika i beteende och humör.

    Angelos ägg växer troligtvis bort men varken pollen eller jordnötsallergin växer bort enligt våran allergiläkare...
  15. Medlem sedan
    Apr 2004
    #8

    Ja, om du kan!

    Dagis är stängt!
  16. 8
    Ja, om du kan! Dagis är stängt!
  17. Anna m Flipp & Vendela
    #9

    Vi tänkte

    testa tjejerna till hösten, innan alla sjukor drar igång. Vi funderar ju på att skaffa katt så det känns vettigt att veta om de tål katt (de har inte reagerat när vi varit hemma hos folk med katt eller hund) innan vi gör slag i saken.

    Om jag får i mig skaldjur får jag svårt att andas, tungan svullnar och halsen likaså. Fick allergin genom en skaldjurschock och det finns en liten, liten chans att den växer bort. Tyvärr har den inte gjort det på 15 år så det är väl lika bra att sluta hoppas.

    Jordnötsallergier är ju hemska. Har en kompis som är allergisk och hon har mötts av attityden \"jamen det är ju så lite nötter i\". Då tänker man inte till, direkt. Men det är aldrig någon som försökt lura i henne nötter.
  18. 9
    Vi tänkte testa tjejerna till hösten, innan alla sjukor drar igång. Vi funderar ju på att skaffa katt så det känns vettigt att veta om de tål katt (de har inte reagerat när vi varit hemma hos folk med katt eller hund) innan vi gör slag i saken.

    Om jag får i mig skaldjur får jag svårt att andas, tungan svullnar och halsen likaså. Fick allergin genom en skaldjurschock och det finns en liten, liten chans att den växer bort. Tyvärr har den inte gjort det på 15 år så det är väl lika bra att sluta hoppas.

    Jordnötsallergier är ju hemska. Har en kompis som är allergisk och hon har mötts av attityden \"jamen det är ju så lite nötter i\". Då tänker man inte till, direkt. Men det är aldrig någon som försökt lura i henne nötter.

Liknande trådar

  1. O.S.A och allergier...?
    By -ME- in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 18:38
  2. Allergier
    By Sandra m S&N in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 15:33
  3. Ngn här som är bra på allergier?
    By Millish m N+M in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 07:03
  4. Ngn som är bra på allergier?
    By Millish m N+M in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 18:45
  5. Allergier,allergier..*pust*
    By Nita och killarna in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 07:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar