Enkät
Hem & fritid
  1. Marmelad
    #1

    Enkät

    Vilken är den FULASTE trädgårdsblomman? Något som ni aldrig skulle ha i er trädgård, alt. gå ut och gräva upp direkt om ni flyttade till ett hus där det fanns?

    Själv har jag himla svårt för funkian, i vår trädgård har de satt ett gäng i rad dessutom, de som bodde här tidigare *går och hämtar spaden*
  2. 1
    Enkät Vilken är den FULASTE trädgårdsblomman? Något som ni aldrig skulle ha i er trädgård, alt. gå ut och gräva upp direkt om ni flyttade till ett hus där det fanns?

    Själv har jag himla svårt för funkian, i vår trädgård har de satt ett gäng i rad dessutom, de som bodde här tidigare *går och hämtar spaden*
  3. Medlem sedan
    Sep 2000
    #2

    men NÄÄÄ

    Jag älskar funkior!!! Samlar på mig olika sorter nu. De är ju så fina blad och klarar sig typ överallt.
    Men smaken är ju olika. ;-)

    Själv har jag svårt för Rododendron. Inte så att jag skulle gräva upp dem i första taget men skulle nog inte köpa några själv.
    Men någon riktig \"hatblomma\" kan jag inte komma på nu. Däremot skulle jag genast gräva upp Thujor!
  4. 2
    men NÄÄÄ Jag älskar funkior!!! Samlar på mig olika sorter nu. De är ju så fina blad och klarar sig typ överallt.
    Men smaken är ju olika. ;-)

    Själv har jag svårt för Rododendron. Inte så att jag skulle gräva upp dem i första taget men skulle nog inte köpa några själv.
    Men någon riktig \"hatblomma\" kan jag inte komma på nu. Däremot skulle jag genast gräva upp Thujor!
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Gula blommor

    Gillar inte gula blommor, nu när vi håller på att anlägga trädgård och nya rabatter gör sig inga gula blommor besvär. Jag gillar när man låter färgerna i trädgården harmonisera, tänker ungefär som när jag planerar inredningen i ett rum.
    Om funkia -har precis planterar mååånga i en slänt mot grannen (enfärgade), och här får du inte gräva:-)
  6. 3
    Gula blommor Gillar inte gula blommor, nu när vi håller på att anlägga trädgård och nya rabatter gör sig inga gula blommor besvär. Jag gillar när man låter färgerna i trädgården harmonisera, tänker ungefär som när jag planerar inredningen i ett rum.
    Om funkia -har precis planterar mååånga i en slänt mot grannen (enfärgade), och här får du inte gräva:-)
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4

    Precis

    Tujor går bort - gillar inte. Och funkia är jättefint!
  8. 4
    Precis Tujor går bort - gillar inte. Och funkia är jättefint!
  9. Medlem sedan
    Sep 2000
    #5

    gula blommor

    går bort här också. Ser bara ogräs när jag ser gula blommor. Först har vi en massa Tussilagon på våren, som aldrig vill sluta sprida sig och sen kommer de förbannade maskrosorna. Min 2-åriga dotter låter bli mina rabatter men hon plockar gärna bort alla gula blommor till min stora glädje. Hon har rensat maskrosor i flera veckor nu. ;-)
    Däremot är jag förtjust i vitt och blått just nu. Gärna med lite rosa till.
  10. 5
    gula blommor går bort här också. Ser bara ogräs när jag ser gula blommor. Först har vi en massa Tussilagon på våren, som aldrig vill sluta sprida sig och sen kommer de förbannade maskrosorna. Min 2-åriga dotter låter bli mina rabatter men hon plockar gärna bort alla gula blommor till min stora glädje. Hon har rensat maskrosor i flera veckor nu. ;-)
    Däremot är jag förtjust i vitt och blått just nu. Gärna med lite rosa till.
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6

    Gula blommor passar finast till

    vårt röda hus. Så olika smak.

    Funkior älskar jag också, och har typ hur många som hellst, har fått riktigt stora exemplar från grannen och så har jag även satt små knölar som man köper billigt på våren. Många olika bladvarianter och fina blommor (lila och vita).

    Nåja, till det som jag inte har och som inte kommer in i min trädgård är kanske inte för at jag tycker dom är fula utan för att dom får så mycket skadeinsekter (löss) och så är dom stickiga. Ja jag menar rosor. Dom har jag grävt bort och gett till grannen eller kastat.
  12. 6
    Gula blommor passar finast till vårt röda hus. Så olika smak.

    Funkior älskar jag också, och har typ hur många som hellst, har fått riktigt stora exemplar från grannen och så har jag även satt små knölar som man köper billigt på våren. Många olika bladvarianter och fina blommor (lila och vita).

    Nåja, till det som jag inte har och som inte kommer in i min trädgård är kanske inte för at jag tycker dom är fula utan för att dom får så mycket skadeinsekter (löss) och så är dom stickiga. Ja jag menar rosor. Dom har jag grävt bort och gett till grannen eller kastat.
  13. Nette m. E o G
    #7

    Fula och fula

    är dock inte så förtjust i begonia och tagetes.
  14. 7
    Fula och fula är dock inte så förtjust i begonia och tagetes.
  15. Marmelad
    #8

    Rhododendron..

    ...och thujor står inte så högt upp på min lista heller :-). En thuja skulle jag nog såga ner men rhododendron gör jag också samma val som du, låter dem stå men köper inga fler *S*.

    Kanske kan jag lära mig gilla funkiorna? *hoppas och väntar lite med spaden*
  16. 8
    Rhododendron.. ...och thujor står inte så högt upp på min lista heller :-). En thuja skulle jag nog såga ner men rhododendron gör jag också samma val som du, låter dem stå men köper inga fler *S*.

    Kanske kan jag lära mig gilla funkiorna? *hoppas och väntar lite med spaden*
  17. Marmelad
    #9

    Du kanske kan få mina?

    Jag har åtta stycken exakt likadana på en tråkig rad. Tror kanske när jag tänker efter att jag gillat dem mer om de inte varit så många och planterade så himla trist.
  18. 9
    Du kanske kan få mina? Jag har åtta stycken exakt likadana på en tråkig rad. Tror kanske när jag tänker efter att jag gillat dem mer om de inte varit så många och planterade så himla trist.
  19. Marmelad
    #10

    Gult förresten

    Hm... du har nog en poäng där, det blir lite skarpt i färgen! Fast jag gillar mina gullvivor, men de är ju så pastelligt gula.
  20. 10
    Gult förresten Hm... du har nog en poäng där, det blir lite skarpt i färgen! Fast jag gillar mina gullvivor, men de är ju så pastelligt gula.
  21. Marmelad
    #11

    Håller nog med där också..

    ...det är blommor jag också har lite svårt för, skulle nog inte köpa såna.
  22. 11
    Håller nog med där också.. ...det är blommor jag också har lite svårt för, skulle nog inte köpa såna.
  23. Medlem sedan
    Apr 2003
    #12

    Enkelt

    maskrosor. Jag hatar maskrosor men är lite för lat för att gräva upp dem än så länge. Kör över dem med gräsklipparen istället ;)

  24. 12
    Enkelt maskrosor. Jag hatar maskrosor men är lite för lat för att gräva upp dem än så länge. Kör över dem med gräsklipparen istället ;)

  25. Medlem sedan
    Sep 2000
    #13

    du kan ju

    rensa/flytta bort några och plantera nåt som blommar bredvid? Då blir det inte så mycket blad.
  26. 13
    du kan ju rensa/flytta bort några och plantera nåt som blommar bredvid? Då blir det inte så mycket blad.
  27. Mia A
    #14

    Gillar vissa

    funkior, men är inte förtjust i dem som har gulaktiga blad - de ser mest vissna ut tycker jag...
  28. 14
    Gillar vissa funkior, men är inte förtjust i dem som har gulaktiga blad - de ser mest vissna ut tycker jag...
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15

    Bergenia!

    Jag har som mål att dra bort några varje dag, från början fanns det väl ca. 50 kvm. De är ju så gräsligt fula i mängd, en planta i ett stenparti kan möjligtvis vara OK. Funkia är jättevackert på rätt ställe, och så finns det ju så otroligt många olika, särskilt de mindre är fina!
  30. 15
    Bergenia! Jag har som mål att dra bort några varje dag, från början fanns det väl ca. 50 kvm. De är ju så gräsligt fula i mängd, en planta i ett stenparti kan möjligtvis vara OK. Funkia är jättevackert på rätt ställe, och så finns det ju så otroligt många olika, särskilt de mindre är fina!
  31. Mia A
    #16

    Hmmm, gillar inte

    tagetes (även om jag har några stackare i morotslandet som skydd).

    Är heller inte så förtjust i blå eller för mörkt lila blommor.

    Thuja och de flesta andra barrträd går fet-bort och så gillar jag inte kärleksört (trots att namnet är fint) jag tycker den är ful
  32. 16
    Hmmm, gillar inte tagetes (även om jag har några stackare i morotslandet som skydd).

    Är heller inte så förtjust i blå eller för mörkt lila blommor.

    Thuja och de flesta andra barrträd går fet-bort och så gillar jag inte kärleksört (trots att namnet är fint) jag tycker den är ful
  33. Marmelad
    #17

    Ska nog göra det

    Detta är första sommaren i huset så jag tar det lite lugnt. Men nästa sommar! Då ska allt åtgärdas, allt som jag irriterat mig på denna sommar *S*
  34. 17
    Ska nog göra det Detta är första sommaren i huset så jag tar det lite lugnt. Men nästa sommar! Då ska allt åtgärdas, allt som jag irriterat mig på denna sommar *S*
  35. Marmelad
    #18

    Hehe..

    ...dem gillar jag faktiskt! De stör mig inte ett dugg :-)
  36. 18
    Hehe.. ...dem gillar jag faktiskt! De stör mig inte ett dugg :-)
  37. Marmelad
    #19

    Ja...

    ...de har ju fina blommor men resten av året är de ungefär lika upphetsande som mina funkior. Har några brevid min lilla damm och några bakom växthuset och nu börjar blommorna vissna så nu får jag väl gå och reta mig på dem resten av säsongen *S*
  38. 19
    Ja... ...de har ju fina blommor men resten av året är de ungefär lika upphetsande som mina funkior. Har några brevid min lilla damm och några bakom växthuset och nu börjar blommorna vissna så nu får jag väl gå och reta mig på dem resten av säsongen *S*
  39. Marmelad
    #20

    Kärleksört..

    ...är faktiskt en växt som jag börjat tycka om! Förut gillade jag den inte alls men helt plötsligt en dag hade jag ändrat uppfattning *S*
  40. 20
    Kärleksört.. ...är faktiskt en växt som jag börjat tycka om! Förut gillade jag den inte alls men helt plötsligt en dag hade jag ändrat uppfattning *S*
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Jag gör en enkät nu på studs...Ego enkät
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-10-15, 20:56
  2. Enkät
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 18:50
  3. Lånad enkät: Liten enkät om ettåringarna
    By seife in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 11:52
  4. OT-Enkät!
    By anomympgavämne in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 16:41
  5. enkät
    By Erika.m.3gullungar in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 16:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar