Hur gör ni på skolavslutningen?
Styvfamiljer
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    Hur gör ni på skolavslutningen?

    Går bäda föräldrarna på den och inga styvföräldrar?

    Måste man som förälder vara med på skolavslutningen?
  2. 1
    Hur gör ni på skolavslutningen? Går bäda föräldrarna på den och inga styvföräldrar?

    Måste man som förälder vara med på skolavslutningen?
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2

    Har inte gått på någon...

    ... då avståndet är för långt för mig till tjejerna och sonen vill inte ha morsan på sin första gymnasieavslutning ;)

    Maken planerar väl att gå på styvisens verkar det som
  4. 2
    Har inte gått på någon... ... då avståndet är för långt för mig till tjejerna och sonen vill inte ha morsan på sin första gymnasieavslutning ;)

    Maken planerar väl att gå på styvisens verkar det som
  5. marib
    #3

    När de är mindre

    och VILL att man är med så självklart, då går man.
    Här gör vi så att de som har tid och möjlighet går i samlad trupp. Både bion och bonusar.

    Skär det sig tidsmässigt så försöker vi i möjligaste mån se till att bioföräldrarna går i första hand men det går lika bra med bonusar
  6. 3
    När de är mindre och VILL att man är med så självklart, då går man.
    Här gör vi så att de som har tid och möjlighet går i samlad trupp. Både bion och bonusar.

    Skär det sig tidsmässigt så försöker vi i möjligaste mån se till att bioföräldrarna går i första hand men det går lika bra med bonusar
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    den som vill går

    när dom var små försökte vi alltid se tïll att någon av oss gick, så att dom inte blev utan förälder s a s. Nu är dom äldre och inte så intresserade. Vi har därmot aldrig haft något emot att gå båda el att vi tar med respektive.
  8. 4
    den som vill går när dom var små försökte vi alltid se tïll att någon av oss gick, så att dom inte blev utan förälder s a s. Nu är dom äldre och inte så intresserade. Vi har därmot aldrig haft något emot att gå båda el att vi tar med respektive.
  9. Christel med Amanda
    #5

    Båda föräldrarna...

    och båda styvföräldrarna.
    Allt enl barnens önskemål
    Efter blir det fika hos barnens mamma.
  10. 5
    Båda föräldrarna... och båda styvföräldrarna.
    Allt enl barnens önskemål
    Efter blir det fika hos barnens mamma.
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6

    det är olika

    På våra barns skolor måste inte föräldrarna vara med på avslutningen, men på aktiviteter där familjen är inbjudna brukar min man (och någon gång också hans barn) följa med på min dotters grejer -även om också hennes pappa + sambo kommer dit. Det går bra, och min dotter blir glad av att det är många vuxna som är intresserade av hennes uppträdanden och likn.

    När det gäller mina styvbarn så följer jag aldrig med på något dit barnens mamma ska gå eftersom hon ogillar mig. Det blir minst konflikter om jag håller mig utanför. Om biomamman inte ska gå kan jag dock följa med, har tex varit och sett en av killarnas fotbollsmatcher tillsammans med maken och min dotter.
  12. 6
    det är olika På våra barns skolor måste inte föräldrarna vara med på avslutningen, men på aktiviteter där familjen är inbjudna brukar min man (och någon gång också hans barn) följa med på min dotters grejer -även om också hennes pappa + sambo kommer dit. Det går bra, och min dotter blir glad av att det är många vuxna som är intresserade av hennes uppträdanden och likn.

    När det gäller mina styvbarn så följer jag aldrig med på något dit barnens mamma ska gå eftersom hon ogillar mig. Det blir minst konflikter om jag håller mig utanför. Om biomamman inte ska gå kan jag dock följa med, har tex varit och sett en av killarnas fotbollsmatcher tillsammans med maken och min dotter.
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7

    ibland alla med

    min son är snart 6 år, så vi har varit bara på dagis avslutningar + julfester. vi har kommit överens att mitt ex ny sambo och min sambo är med då. men när det gäller föräldramöten är det bara jag som mamma och mitt ex som pappa som går, ingen annan.
  14. 7
    ibland alla med min son är snart 6 år, så vi har varit bara på dagis avslutningar + julfester. vi har kommit överens att mitt ex ny sambo och min sambo är med då. men när det gäller föräldramöten är det bara jag som mamma och mitt ex som pappa som går, ingen annan.
  15. anonym
    #8

    Skolavslutning - ev

    föräldramöten och utv samtal- noway
  16. 8
    Skolavslutning - ev föräldramöten och utv samtal- noway
  17. Medlem sedan
    Apr 2004
    #9

    Båda föräldrar

    går, och min make följer också med. Vi har bra kontakt, så det är inga problem.

    I år går jag ensam med stora killarna på avslutningen (vi slutar alltid på kvällen) eftersom exet jobbar sent/långt borta och maken kommer vara hemma med småbarnen (1½ och 3 år).
  18. 9
    Båda föräldrar går, och min make följer också med. Vi har bra kontakt, så det är inga problem.

    I år går jag ensam med stora killarna på avslutningen (vi slutar alltid på kvällen) eftersom exet jobbar sent/långt borta och maken kommer vara hemma med småbarnen (1½ och 3 år).
  19. styvmamma
    #10

    vi går alla

    Vi går om möjligt alla inkl bonusar

    Föräldramöten, utv.samtal går bara föräldrarna på.
  20. 10
    vi går alla Vi går om möjligt alla inkl bonusar

    Föräldramöten, utv.samtal går bara föräldrarna på.
  21. Medlem sedan
    Jun 2005
    #11

    jag

    Jag gick förra året tog även semester den veckan första veckan av sommarlovet med min styvdotter. Hon tycker det är kul att jag följer med på tillställningar i skolan tex julshower etc
  22. 11
    jag Jag gick förra året tog även semester den veckan första veckan av sommarlovet med min styvdotter. Hon tycker det är kul att jag följer med på tillställningar i skolan tex julshower etc
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12

    Vi blandar...

    Det blir olika från gång till gång - beroende på hur det passar bäst.

    Min son går inte på samma skola som de andra barnen (dottern och styvisarna). Iår går han ut sexan, och det är sexorna som ordnar avslutningen - därför har jag lovat att gå med honom.

    Maken går med sina barn och min dotter på deras avslutning på den andra skolan.

    Sedan möts vi hemma och kalasar :)
  24. 12
    Vi blandar... Det blir olika från gång till gång - beroende på hur det passar bäst.

    Min son går inte på samma skola som de andra barnen (dottern och styvisarna). Iår går han ut sexan, och det är sexorna som ordnar avslutningen - därför har jag lovat att gå med honom.

    Maken går med sina barn och min dotter på deras avslutning på den andra skolan.

    Sedan möts vi hemma och kalasar :)

Liknande trådar

  1. Första skolavslutningen
    By Eva,Hampus & Matilda in forum _0307 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-20, 19:35
  2. Ja vad HAR barnen på skolavslutningen
    By babaria in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-04, 21:52
  3. Velar ang skolavslutningen
    By helelen in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 12:43
  4. skolavslutningen avklarad
    By Marie m Hanna o Lina in forum _0209 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 15:28
  5. Hur viktig är skolavslutningen?
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 17:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar