Utslag över hela kroppen
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Utslag över hela kroppen

    Siomn fick öroninflammation förra veckan, fick Amimox i onsdags som inte hjälpte för febern steg och steg. Nytt penicilin i lördags Spectramox som verkade hjälpa för i går var febern helt borta. I går kväll började han få utslag i ansiktet, jag trodde att det kanske var för att han hade dykt ned i Timjanbusken utanför altanen men idag har han utslag över hela kroppen ser lite läskigt ut. Hoppas det inte är penicilinet som han reagerar mot. Vi har en tid hos läkaren senare idag.
    Någon som vet hur allergi mot penicilin yttrar sig??
  2. 1
    Utslag över hela kroppen Siomn fick öroninflammation förra veckan, fick Amimox i onsdags som inte hjälpte för febern steg och steg. Nytt penicilin i lördags Spectramox som verkade hjälpa för i går var febern helt borta. I går kväll började han få utslag i ansiktet, jag trodde att det kanske var för att han hade dykt ned i Timjanbusken utanför altanen men idag har han utslag över hela kroppen ser lite läskigt ut. Hoppas det inte är penicilinet som han reagerar mot. Vi har en tid hos läkaren senare idag.
    Någon som vet hur allergi mot penicilin yttrar sig??
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Jag vet

    att min mamma berättat att jag reagerade med just utslag (\"röda prickar\") av nåt penicillin jag fick när jag var liten... mer än så vet jag inte.
  4. 2
    Jag vet att min mamma berättat att jag reagerade med just utslag (\"röda prickar\") av nåt penicillin jag fick när jag var liten... mer än så vet jag inte.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    Just så....

    Sonja är allergisk mot pencillin och fick utslag över hela kroppen (röda) första ggn hon fick pencillin. Dessa kliade sig ngt infernaliskt!!! Dessutom verkade inte pencillinet utan öronen var lika inflammerade som innan hon började med medicinen (vilket betydde att hon hade lika ont).

    Så det är nog en allergisk reaktion han fått, bra att ni ska till läkaren snart.

    /Anna
  6. 3
    Just så.... Sonja är allergisk mot pencillin och fick utslag över hela kroppen (röda) första ggn hon fick pencillin. Dessa kliade sig ngt infernaliskt!!! Dessutom verkade inte pencillinet utan öronen var lika inflammerade som innan hon började med medicinen (vilket betydde att hon hade lika ont).

    Så det är nog en allergisk reaktion han fått, bra att ni ska till läkaren snart.

    /Anna
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4

    varit hos läkaren

    Nu är vi tillbaka.
    Möjligt en allergisk reaktion men eftersom det inte kliar och infektionsprovet var lågt trodde läkaren att det inte varit någon baktriell infektion ens från början utan ett virus och då kan kroppen reagera med prickar på penicilinet eftersom det inte behöver det. Nåja vi fick en dos allergimedicin och order om att slute med medicinen. så nu får vi se vad som händer.
  8. 4
    varit hos läkaren Nu är vi tillbaka.
    Möjligt en allergisk reaktion men eftersom det inte kliar och infektionsprovet var lågt trodde läkaren att det inte varit någon baktriell infektion ens från början utan ett virus och då kan kroppen reagera med prickar på penicilinet eftersom det inte behöver det. Nåja vi fick en dos allergimedicin och order om att slute med medicinen. så nu får vi se vad som händer.

Liknande trådar

  1. Kli kli kli över hela kroppen!
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 18:55
  2. Utslag över kroppen, kliar.
    By engel in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 10:52
  3. Kliar över hela kroppen, vad är det
    By Yoker in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 21:42
  4. utslag över hela kroppen från ena..
    By KaMaElLi in forum Barnsjukdomar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-21, 21:04
  5. Utslag över hela kroppen...
    By -Nike- in forum _0507 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-20, 14:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar