köper typ alla barnkläder på
Småbarn
  1. traderare
    #1

    köper typ alla barnkläder på

    tradera o en sak som jag irriterar mig på är när det står: kan finnas nån fläck,men hallå!!
    vadå kan finnas,skriver man så e det klart det finns fläckar eller??
  2. 1
    köper typ alla barnkläder på tradera o en sak som jag irriterar mig på är när det står: kan finnas nån fläck,men hallå!!
    vadå kan finnas,skriver man så e det klart det finns fläckar eller??
  3. Säljare
    #2

    jag skriver alltid så

    mest för att slippa att få jobiga diskussioner, då är det köparens val. Synar alltid plaggen noga men vet att supersvaga små fläckar ändå kan missas. De fläckar jag upptäcker skriver jag förstås. Än så länge har jag bara positiva köpare och jag har sålt i många år så det fungerar bra. Skulle jag missa en rejäl fläck (har inte hänt) så skulle jag givetvis kompensera. Har själv köpt en hel del och det är ganska vanligt förekommande att man hittar små fläckar om man synar noga. Oftast är de inte nämda ens en gång men råkar man ut för en köpare som står på sin rätt så står man där. brukar aldrig påtala minimala fläckar som missats.
  4. 2
    jag skriver alltid så mest för att slippa att få jobiga diskussioner, då är det köparens val. Synar alltid plaggen noga men vet att supersvaga små fläckar ändå kan missas. De fläckar jag upptäcker skriver jag förstås. Än så länge har jag bara positiva köpare och jag har sålt i många år så det fungerar bra. Skulle jag missa en rejäl fläck (har inte hänt) så skulle jag givetvis kompensera. Har själv köpt en hel del och det är ganska vanligt förekommande att man hittar små fläckar om man synar noga. Oftast är de inte nämda ens en gång men råkar man ut för en köpare som står på sin rätt så står man där. brukar aldrig påtala minimala fläckar som missats.
  5. oxå säljare
    #3

    Håller med säljare helt !imt

    .
  6. 3
    Håller med säljare helt !imt .
  7. Håller med TS
    #4

    Men...

    ...då tycker jag det är mycket bättre att skriva typ att man kollat plagget så bra man kan men inte ser några fläckar?
    För sin egen skull alltså, för jag skulle _aldrig_ komma på tanken att köpa något av nån som skriver ung. \"fläckar kan finnas\".
    För mej låter det som en nonchalant säljare som inte orkar kolla plagget och inte bryr sig heller, och att dessa fläckar kan vara hur stora som helst... för mycket att \"köpa grisen i säcken\" alltså.
    Jag köper nästan bara(rätt mycket)och säljer inget, men det kan kanske vara intressant för säljare att veta att flera köpare resonerar så som TS.
    OBS att jag inte menar att ni som säljare tänker just så nonchalant som jag uppfattar det (förstår nu att ni bara menar väl...), utan vill just bara förmedla vilka dåliga vibbar en sån auktion ger mig!
  8. 4
    Men... ...då tycker jag det är mycket bättre att skriva typ att man kollat plagget så bra man kan men inte ser några fläckar?
    För sin egen skull alltså, för jag skulle _aldrig_ komma på tanken att köpa något av nån som skriver ung. \"fläckar kan finnas\".
    För mej låter det som en nonchalant säljare som inte orkar kolla plagget och inte bryr sig heller, och att dessa fläckar kan vara hur stora som helst... för mycket att \"köpa grisen i säcken\" alltså.
    Jag köper nästan bara(rätt mycket)och säljer inget, men det kan kanske vara intressant för säljare att veta att flera köpare resonerar så som TS.
    OBS att jag inte menar att ni som säljare tänker just så nonchalant som jag uppfattar det (förstår nu att ni bara menar väl...), utan vill just bara förmedla vilka dåliga vibbar en sån auktion ger mig!
  9. Maria
    #5

    Instämmer *imt*

  10. 5
    Instämmer *imt*
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    håller med!

    skulle inte köpa om d står så för då tänker jag att det finns fläckar..
  12. 6
    håller med! skulle inte köpa om d står så för då tänker jag att det finns fläckar..

Liknande trådar

  1. Vart köper ni era barnkläder?
    By Nilenna in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2021-10-11, 20:14
  2. Nu 30% på alla barnkläder tom 10/7
    By ingetnamn in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 23:32
  3. 30% på alla barnkläder 9-10/7.
    By ingetnamn in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 11:29
  4. Köper ni barnkläder?
    By Plingeling in forum Hem & fritid
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 13:21
  5. nu som köper&säljer barnkläder
    By isa m L&C in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-10, 09:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar