Alexandra fick en lillasyster...
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Jul 2000
    #1

    Alexandra fick en lillasyster...

    ...och jag tänkte att ni kanske vill veta vad hon till slut fick för namn - med tanke på att ni har hjälpt mig att spåna och tyckt till rent allmänt. :-)

    Lillasyster heter Olivia på storasysters förslag! Ett par dagar innan förlossningen tittade Alexandra på \"Fem myror...\" och frågade mig om \"Olivia står där du skriver om bebisen\". Det sa jag att det inte gjorde varvid hon säger att hon tycker att det ska göra det. :-) Så det hamnade på listan och naturligtvis var det en Olivia som kom några dagar senare. :-)
  2. 1
    Alexandra fick en lillasyster... ...och jag tänkte att ni kanske vill veta vad hon till slut fick för namn - med tanke på att ni har hjälpt mig att spåna och tyckt till rent allmänt. :-)

    Lillasyster heter Olivia på storasysters förslag! Ett par dagar innan förlossningen tittade Alexandra på \"Fem myror...\" och frågade mig om \"Olivia står där du skriver om bebisen\". Det sa jag att det inte gjorde varvid hon säger att hon tycker att det ska göra det. :-) Så det hamnade på listan och naturligtvis var det en Olivia som kom några dagar senare. :-)
  3. JessicaF
    #2

    Åååh!

    Olivia är jättefint och det är ju lite extra fint när storasyster har fått välja det :).

    Grattis till Olivia!!
  4. 2
    Åååh! Olivia är jättefint och det är ju lite extra fint när storasyster har fått välja det :).

    Grattis till Olivia!!
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3

    Grattis!

    Många kramar /Mimmi
  6. 3
    Grattis! Många kramar /Mimmi
  7. Carita
    #4

    Grattis till nya babyn!

    Alexandra och Olivia låter verkligen som systrar (ja, jag gillar när det är så). Storasyster är säkert stolt över att hon kom på det rätta namnet.
  8. 4
    Grattis till nya babyn! Alexandra och Olivia låter verkligen som systrar (ja, jag gillar när det är så). Storasyster är säkert stolt över att hon kom på det rätta namnet.
  9. Medlem sedan
    Jul 2000
    #5

    Tack så mycket!

    Jo, vi kunde liksom inte tänka på nå\'t annat efter hennes förslag. Och det var ju skönt att vi slapp Rosa som var hennes första förslag... ;-)
  10. 5
    Tack så mycket! Jo, vi kunde liksom inte tänka på nå\'t annat efter hennes förslag. Och det var ju skönt att vi slapp Rosa som var hennes första förslag... ;-)
  11. Medlem sedan
    Jul 2000
    #6

    Tack! (imt)

    ..
  12. 6
    Tack! (imt) ..
  13. Medlem sedan
    Jul 2000
    #7

    Tack så mycket!

    Jo, jag ville att det skulle \"flyta\" med namnen, så jag är jättenöjd. Och Alexandra också! :-)
  14. 7
    Tack så mycket! Jo, jag ville att det skulle \"flyta\" med namnen, så jag är jättenöjd. Och Alexandra också! :-)
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8

    Varmt grattis! :) *imt*

    .
  16. 8
    Varmt grattis! :) *imt* .

Liknande trådar

  1. Alva fick en lillasyster!! TUVA är här!!
    By tingla_bu in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-21, 18:52
  2. När S & A fick en lillasyster
    By Jenn nu med TRE in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 07:39
  3. Lillasyster heter ännu lillasyster
    By Cissi & lillasyster 11/5 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 17:42
  4. Tilda fick sin lillasyster!
    By Katja + tjejerna in forum _01/02 Vinterbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 13:44
  5. Kusinen, 4 år fick en lillasyster
    By Nike in forum Ur barnamun
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-11, 13:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar