trött på tjat..
  1. Alex mamma.
    #1

    trött på tjat..

    Alla tjatar om att vi borde skaffa fler barn för Alex ska få ett syskon. Men jag vill inte.. Hatade att vara gravid. Förlossningen var skit jobbig.
    Alex är dessutom alldeles tillräcklig. Orkar inte fler barn tror jag. Som bebis var han fruktansvärt krävande.
    Vad ska man med barn till om man inte känner att man knappt har tid med ett...
    Treött på alla komentarer.. nåja..
    Ville bara klaga lite..
  2. 1
    trött på tjat.. Alla tjatar om att vi borde skaffa fler barn för Alex ska få ett syskon. Men jag vill inte.. Hatade att vara gravid. Förlossningen var skit jobbig.
    Alex är dessutom alldeles tillräcklig. Orkar inte fler barn tror jag. Som bebis var han fruktansvärt krävande.
    Vad ska man med barn till om man inte känner att man knappt har tid med ett...
    Treött på alla komentarer.. nåja..
    Ville bara klaga lite..
  3. Cissi m Julia-03
    #2

    Jag förstår

    faktiskt inte varför alla ska bry sig. Jag är oxå så trött på att man MÅSTE ha mer än ett barn. Vi får \"pikar\" av släkten framför allt, om att det är klart att Julia ska ha ett syskon??? Vadå klart??
    Har lärt mig att stänga öronen.
  4. 2
    Jag förstår faktiskt inte varför alla ska bry sig. Jag är oxå så trött på att man MÅSTE ha mer än ett barn. Vi får \"pikar\" av släkten framför allt, om att det är klart att Julia ska ha ett syskon??? Vadå klart??
    Har lärt mig att stänga öronen.
  5. anette
    #3

    åh jag förstår precis

    Du har helt rätt att känna precis som du gör. jag känner likadant, men det är så många som ifrågasätter det. Bläeh!
  6. 3
    åh jag förstår precis Du har helt rätt att känna precis som du gör. jag känner likadant, men det är så många som ifrågasätter det. Bläeh!
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4

    Vet precis hur det känns.

    Här är en till som är toktrött på allt tjat om syskon. Vem har sagt att barnen måste ha syskon? Jag känner massor av människor som har vuxit upp som ensambarn och de är helt normala.

    Kram på dig!
  8. 4
    Vet precis hur det känns. Här är en till som är toktrött på allt tjat om syskon. Vem har sagt att barnen måste ha syskon? Jag känner massor av människor som har vuxit upp som ensambarn och de är helt normala.

    Kram på dig!
  9. Anja
    #5

    Själv ville jag aldrig ha fler

    även om graviditeten var fantastisk, förlossningen var iof jobbig. Har haft en enorm tur med barnet, sov bra och var lugn. Tid har aldrig varit ett problem, ej heller ekonomin. Så för min del så var det ett medvetet val att inte skaffa fler, ett egoistiskt sådant, även om pappan ville. Nu är barnet nästan 12 år och även om h*n tjatade mellan varven på ett syskon är h*n nöjd idag. Det jag ofta stött på, liksom många av er, är kommentaren att jag borde skaffa ett syskon till mitt barn. Jag har valt att stänga öronen för de kommentarerna, valde att skaffa bara ett barn av egoistiska skäl och det är jag glad för idag. Mitt barn har allt h*n behöver, ett nätverk av kusiner, mostrar, farbröder och släkt runt sig.

    Varför ska jag behöva försvara mitt val? Det är ingen som belastar en tvåbarnsförälder med samma samvetsbörda.....
  10. 5
    Själv ville jag aldrig ha fler även om graviditeten var fantastisk, förlossningen var iof jobbig. Har haft en enorm tur med barnet, sov bra och var lugn. Tid har aldrig varit ett problem, ej heller ekonomin. Så för min del så var det ett medvetet val att inte skaffa fler, ett egoistiskt sådant, även om pappan ville. Nu är barnet nästan 12 år och även om h*n tjatade mellan varven på ett syskon är h*n nöjd idag. Det jag ofta stött på, liksom många av er, är kommentaren att jag borde skaffa ett syskon till mitt barn. Jag har valt att stänga öronen för de kommentarerna, valde att skaffa bara ett barn av egoistiska skäl och det är jag glad för idag. Mitt barn har allt h*n behöver, ett nätverk av kusiner, mostrar, farbröder och släkt runt sig.

    Varför ska jag behöva försvara mitt val? Det är ingen som belastar en tvåbarnsförälder med samma samvetsbörda.....
  11. Medlem sedan
    Jul 2006
    #6

    Känner igen det....

    Jag känner att när sonen är \"tillräckligt gammal\", enligt min uppfattning, så är jag å andra sidan \"för gammal\". Jag är så otroligt lycklig och tacksam över den fantastiska unge jag har! Har också funderat på varför det ska vara så \"självklart\" att man vill/tänker skaffa fler? Nåja, du är inte ensam iallafall ;)
  12. 6
    Känner igen det.... Jag känner att när sonen är \"tillräckligt gammal\", enligt min uppfattning, så är jag å andra sidan \"för gammal\". Jag är så otroligt lycklig och tacksam över den fantastiska unge jag har! Har också funderat på varför det ska vara så \"självklart\" att man vill/tänker skaffa fler? Nåja, du är inte ensam iallafall ;)

Liknande trådar

  1. trött på tjat
    By spiff_05 in forum _0705 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-25, 21:43
  2. trött på allt tjat om storlek
    By sessa79 in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 22:37
  3. Här var det trött...+ tjat?
    By webbee in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 17:03
  4. Molo overaller igen (tjat tjat)
    By Helle & Iza in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 21:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar