Utetider?!
Många barn
  1. Magda lycklig 4-barns mor
    #1

    Utetider?!

    Hjälp mig!

    Hur länge är era barn ute/uppe så här års.
    Mina barn är 1,5+4+5,5+7 år gamla.
    min yngsta lägger sig 19.30.
    Men de andra.
    Här kommer det \"ungar\"-mellan 3&7år gamla och ringer på dörren kl.20.45.
    Är inte det lite sent???
    Mina barn är såååå sega och långsamma med kvällsrutinerna så om de var ute till 21.00 skulle de nog int vara i säng innan 22.30
    Alla mina brukar få gå in kl.18.00 då vi äter. Sen kan de få vara ute till kl.19.00. Då de kommer in och sen somnar de lite olika 4 åringen somnar oftast samtidigt som minstingen och 5 åringen somnar ca 20.00-30 och 7-åringen får stanna i sitt rum och ordna och fixa men sen är det lägdags och släckning kl.21.00

    Hur gör ni med flera barn?
    Behöver många tips och ideer!!
  2. 1
    Utetider?! Hjälp mig!

    Hur länge är era barn ute/uppe så här års.
    Mina barn är 1,5+4+5,5+7 år gamla.
    min yngsta lägger sig 19.30.
    Men de andra.
    Här kommer det \"ungar\"-mellan 3&7år gamla och ringer på dörren kl.20.45.
    Är inte det lite sent???
    Mina barn är såååå sega och långsamma med kvällsrutinerna så om de var ute till 21.00 skulle de nog int vara i säng innan 22.30
    Alla mina brukar få gå in kl.18.00 då vi äter. Sen kan de få vara ute till kl.19.00. Då de kommer in och sen somnar de lite olika 4 åringen somnar oftast samtidigt som minstingen och 5 åringen somnar ca 20.00-30 och 7-åringen får stanna i sitt rum och ordna och fixa men sen är det lägdags och släckning kl.21.00

    Hur gör ni med flera barn?
    Behöver många tips och ideer!!
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    precis samma

    Här vi har de tiderna vaknar man upp vi 7 på morron så får man snällt gå och lägga sig så man orkar. Det spelar ingen roll om de läggs sent eller tidigt så vaknar de samma tid i stort sätt varje dag.
    så råd har jag inga =)
  4. 2
    precis samma Här vi har de tiderna vaknar man upp vi 7 på morron så får man snällt gå och lägga sig så man orkar. Det spelar ingen roll om de läggs sent eller tidigt så vaknar de samma tid i stort sätt varje dag.
    så råd har jag inga =)
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3

    Nu är det sommarlov för

    min ungar (i åldrarna 2-5½ år) så det blir lite senare dagar.
    Oftast är det bara 5½-åringen som vill vara ute på kvällarna så hon kan få vara ute till kl 19:30, inte senare. Om 4-åringen är med så får hon också vara ute till 19:30.
    Läggning sker vanligtvis mellan kl 20 och 21 beroende på hur länge de sovit på morgonen. De två minsta är gärna uppe och väcker tuppen och behöver sova vid 20-tiden, medan den stora tjejen ofta sover lite längre på morgonen och då orkar vara uppe längre.

    Här har vi inte problem med ungar som ringer på sent, utan tidigt istället. Granntjejen, 5 år, kan ringa på dörren kl 7 en lördagmorgon (eller vardagmorgon). Föräldrarna bryr sig inte. De verkar tro att eftersom de är uppe, så är väl alla andra också det. De är ofta ute och leker vid 7-tiden på morgonen.
    En morgon vaknade jag kl 6:30 av lekande och skrikande ungar både ute på gården och i fastun. Då var det två mammor med sina barn (varsin ettåring + den här 5-åringen) som var ute och lekte på gårdens lekplats.
    Ibland längtar man efter vinter igen....

    Kramisar
  6. 3
    Nu är det sommarlov för min ungar (i åldrarna 2-5½ år) så det blir lite senare dagar.
    Oftast är det bara 5½-åringen som vill vara ute på kvällarna så hon kan få vara ute till kl 19:30, inte senare. Om 4-åringen är med så får hon också vara ute till 19:30.
    Läggning sker vanligtvis mellan kl 20 och 21 beroende på hur länge de sovit på morgonen. De två minsta är gärna uppe och väcker tuppen och behöver sova vid 20-tiden, medan den stora tjejen ofta sover lite längre på morgonen och då orkar vara uppe längre.

    Här har vi inte problem med ungar som ringer på sent, utan tidigt istället. Granntjejen, 5 år, kan ringa på dörren kl 7 en lördagmorgon (eller vardagmorgon). Föräldrarna bryr sig inte. De verkar tro att eftersom de är uppe, så är väl alla andra också det. De är ofta ute och leker vid 7-tiden på morgonen.
    En morgon vaknade jag kl 6:30 av lekande och skrikande ungar både ute på gården och i fastun. Då var det två mammor med sina barn (varsin ettåring + den här 5-åringen) som var ute och lekte på gårdens lekplats.
    Ibland längtar man efter vinter igen....

    Kramisar
  7. Medlem sedan
    Jul 2000
    #4

    Mina

    stora pojkar (5-åringar) får vara ute till klockan 18 på vardagar. På helgerna en timme längre.

    Sen så lägger dom sig vid 20-20:30 nångång.
    De små (1 år och 2 år) somnar vid 19:30.

    Jag lägger oftast dom små samtidigt medans de större tittar på bolibompa och sen så lägger dom sig efter att de små har somnat. Funkar bra tycker jag.
  8. 4
    Mina stora pojkar (5-åringar) får vara ute till klockan 18 på vardagar. På helgerna en timme längre.

    Sen så lägger dom sig vid 20-20:30 nångång.
    De små (1 år och 2 år) somnar vid 19:30.

    Jag lägger oftast dom små samtidigt medans de större tittar på bolibompa och sen så lägger dom sig efter att de små har somnat. Funkar bra tycker jag.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    21-22

    år tiden för vår 14-åring. Eftersom 4½-åringen är autistisk gäller inga tider där. Han är med oss. Annars hade jag nog tyckt att det var kvällen efter maten på kvällen. Vid 18-tiden ungefär. Här på gården där vi tillfälligt bor springer 2- och 3-åringar ute vid 22-tiden... man har olika rutiner helt enkelt. Hade vi bott i hus (som vi kommer att göra till hösten igen) så är det möjligt att de får vara ute så sent i trädgården... jag vet inte. Twinsen är ju bara fem månader så där har vi inte sagt någon tid ännu :-)
  10. 5
    21-22 år tiden för vår 14-åring. Eftersom 4½-åringen är autistisk gäller inga tider där. Han är med oss. Annars hade jag nog tyckt att det var kvällen efter maten på kvällen. Vid 18-tiden ungefär. Här på gården där vi tillfälligt bor springer 2- och 3-åringar ute vid 22-tiden... man har olika rutiner helt enkelt. Hade vi bott i hus (som vi kommer att göra till hösten igen) så är det möjligt att de får vara ute så sent i trädgården... jag vet inte. Twinsen är ju bara fem månader så där har vi inte sagt någon tid ännu :-)

Liknande trådar

  1. Sena utetider där vi bor
    By mamma24h in forum Tonåringar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-27, 11:15
  2. utetider för 15 åring
    By cadasi in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-01-30, 16:02
  3. Angående utetider
    By knäpp tonnåring in forum Tonåringar
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 18:52
  4. Sommarlov och utetider för 12 åringar
    By mamma24h in forum Tonåringar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 08:31
  5. Utetider för 13-åring?
    By Circe in forum Tonåringar
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 18:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar