amma igen efter tre dygn?(igen)
Bebissnack
  1. mor till nea och xerxes
    #1

    amma igen efter tre dygn?(igen)

    Går det? jag skall vara borta från min lilla älskling då jag skall jobba natt. Kommer att bli borta under dagarna också då jag skall jobba i en annan stad. KOmmer nog inte att kunna träffa familjen då under dagtid. Tror ni att vi kommer att kunna återuppta amningen efter dessa dygn eller har lille man glömt? Han äter bra med annan mat nu bara inte välling. Nu är mest amningen som mysfaktor men bra och smidigt att ha med sig förståss.
  2. 1
    amma igen efter tre dygn?(igen) Går det? jag skall vara borta från min lilla älskling då jag skall jobba natt. Kommer att bli borta under dagarna också då jag skall jobba i en annan stad. KOmmer nog inte att kunna träffa familjen då under dagtid. Tror ni att vi kommer att kunna återuppta amningen efter dessa dygn eller har lille man glömt? Han äter bra med annan mat nu bara inte välling. Nu är mest amningen som mysfaktor men bra och smidigt att ha med sig förståss.
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2

    Jadå!

    Det går finfint! Nu vet jag ju inte hur gammal xerxes är, men visst ska det gå. Själv har jag varit borta över två nätter ett antal gånger utan att amningen har påverkats alls, fast jag har behövt pumpa lite under tiden för min egen skull. Vet vissa mammor som reser veckor i taget, eller har delad vårdnad, men som ammar utan problem efter bra mycket längre tid än tre dygn. Klart att mjölkproduktionen kan minska lite när man är borta, speciellt om man inte pumpar, men det snuttar ju barnet upp igen på ett par dagar.
  4. 2
    Jadå! Det går finfint! Nu vet jag ju inte hur gammal xerxes är, men visst ska det gå. Själv har jag varit borta över två nätter ett antal gånger utan att amningen har påverkats alls, fast jag har behövt pumpa lite under tiden för min egen skull. Vet vissa mammor som reser veckor i taget, eller har delad vårdnad, men som ammar utan problem efter bra mycket längre tid än tre dygn. Klart att mjölkproduktionen kan minska lite när man är borta, speciellt om man inte pumpar, men det snuttar ju barnet upp igen på ett par dagar.
  5. mor till nea och xerxes
    #3

    7 ½ månad

    är xerxes och ammar tre- fyra gånger per dag, mest snutt. bara på förmiddagen innan han vilar som han äter ordentligt. Annars äter han \"vanlig\" mat och gröt. Försöker nu att ej amma på natten , då det kan bli lite problematiskt för pappan då jag är borta.
  6. 3
    7 ½ månad är xerxes och ammar tre- fyra gånger per dag, mest snutt. bara på förmiddagen innan han vilar som han äter ordentligt. Annars äter han \"vanlig\" mat och gröt. Försöker nu att ej amma på natten , då det kan bli lite problematiskt för pappan då jag är borta.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4

    Jag har varit borta

    i 2 dygn och lilltösen lever mer eller mindre på aningen dagarna direkt efter innan hon återgår till normal amning igen så jag har svårt att se att det skulle vara ett problem att du är borta på jobb och sen kommer hem och tar upp amningen igen.
  8. 4
    Jag har varit borta i 2 dygn och lilltösen lever mer eller mindre på aningen dagarna direkt efter innan hon återgår till normal amning igen så jag har svårt att se att det skulle vara ett problem att du är borta på jobb och sen kommer hem och tar upp amningen igen.

Liknande trådar

  1. Hemma igen efter KUB o inlagd igen
    By sussiesan in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 05:12
  2. Ska få amma igen!
    By MA in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 16:28
  3. kan man börja amma igen efter....
    By -Louisa- in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 15:27
  4. amma igen efter tre dygn?
    By mor till nea och xerxes in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 08:46
  5. Barn igen-igen efter ängel
    By Mamma till ängel in forum Änglabarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 07:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar