Studiebesök på dagis,namnlappsfråga
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Studiebesök på dagis,namnlappsfråga

    Nu har vi just kommit hem från ett litet studiebesök på Gretas dagis. Vi har varit där en gång tidigare, men det var på kvällen och vi visste inte om hon skulle komma in där då. Men nu vet vi och det känns jättebra. Hennes inskolningsfröken var mycket sympatisk och rar med barnen och vi fick svar på en massa frågor. De har inte ur-och-skur men satsar ändå mycket på utepedagogik. Det är mottagning och frukost ute, de sover ute (i vagn eller \"sovskjul\") och får frukt till mellis i stället för kräm och sånt.

    Vi kom just som förmiddagsfrukten delades ut och greta grabbade en äppelklyfta, sa hej till de andra barnen och gav sig på upptäcksfärd. Den stannade till vid dockorna där hon bytte ut det som var kvar av äppelklyftan mot en docka som liknade den hon har hemma. Fortsatte sedan varvet runt på avdelningen och in på nästa... Fröknarna kommenterade att hon inte verkar så blyg ;o)

    Det känns jättebra och jag blev lätt inspirerad: nu ska jag sätta mig och beställa namnlappar till hennes kläder. Nåt tips på bra leverantör? Tänkte mig såna man stryker fast, det verkar bra. Eller?

    Hare!
  2. 1
    Studiebesök på dagis,namnlappsfråga Nu har vi just kommit hem från ett litet studiebesök på Gretas dagis. Vi har varit där en gång tidigare, men det var på kvällen och vi visste inte om hon skulle komma in där då. Men nu vet vi och det känns jättebra. Hennes inskolningsfröken var mycket sympatisk och rar med barnen och vi fick svar på en massa frågor. De har inte ur-och-skur men satsar ändå mycket på utepedagogik. Det är mottagning och frukost ute, de sover ute (i vagn eller \"sovskjul\") och får frukt till mellis i stället för kräm och sånt.

    Vi kom just som förmiddagsfrukten delades ut och greta grabbade en äppelklyfta, sa hej till de andra barnen och gav sig på upptäcksfärd. Den stannade till vid dockorna där hon bytte ut det som var kvar av äppelklyftan mot en docka som liknade den hon har hemma. Fortsatte sedan varvet runt på avdelningen och in på nästa... Fröknarna kommenterade att hon inte verkar så blyg ;o)

    Det känns jättebra och jag blev lätt inspirerad: nu ska jag sätta mig och beställa namnlappar till hennes kläder. Nåt tips på bra leverantör? Tänkte mig såna man stryker fast, det verkar bra. Eller?

    Hare!
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    Namnband

    www.namnband.se/ och namnlapp.se är två stycken. Jag tror jag beställde från namnband.se. Jag har sådana man syr fast och det funkar bra, å andra sidan har jag bara behövt märka ytterkläder, regnkläder, vantar och mössor. Resten är omärkt, och det är inget problem hos dagmamman men hos dagis krävs det mer märkning. Testa annars att ställa frågan inne på Barnkläder-snacket, där brukar de ha koll på sådant.
  4. 2
    Namnband www.namnband.se/ och namnlapp.se är två stycken. Jag tror jag beställde från namnband.se. Jag har sådana man syr fast och det funkar bra, å andra sidan har jag bara behövt märka ytterkläder, regnkläder, vantar och mössor. Resten är omärkt, och det är inget problem hos dagmamman men hos dagis krävs det mer märkning. Testa annars att ställa frågan inne på Barnkläder-snacket, där brukar de ha koll på sådant.
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3

    Stämpel!

    Jag använder en stämpel. Vi har ett ovanligt efternamn så jag kör med det i båda barnens kläder. Går att stämpla endera på lappen eller direkt på tyget.
  6. 3
    Stämpel! Jag använder en stämpel. Vi har ett ovanligt efternamn så jag kör med det i båda barnens kläder. Går att stämpla endera på lappen eller direkt på tyget.
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4

    Taggits

    tycker jag varit smidigast. Finns på namnband.se och man behöver inte sy eller stryka fast i kläderna. De går att ta bort när man vill också. HÅller bra i tvätten och i leken.
  8. 4
    Taggits tycker jag varit smidigast. Finns på namnband.se och man behöver inte sy eller stryka fast i kläderna. De går att ta bort när man vill också. HÅller bra i tvätten och i leken.
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5

    Textilpenna

    Jag kör med textilpenna, varför ge sig själv mer jobb än nödvändigt? :-)
  10. 5
    Textilpenna Jag kör med textilpenna, varför ge sig själv mer jobb än nödvändigt? :-)
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6

    Vad bra det låter :-)

    Vi har kört med märkpenna... JAg kan knappt lägga upp Ikeagardiner m hjälp av stryka-på-band... så för mig var det ett enkelt val ;-) + att de flesta plagg från \"vanliga\" butiker brukar ha namnlappar fastsydda så man bara skriver namnet (vilket jag faktiskt klarar av *S*).
  12. 6
    Vad bra det låter :-) Vi har kört med märkpenna... JAg kan knappt lägga upp Ikeagardiner m hjälp av stryka-på-band... så för mig var det ett enkelt val ;-) + att de flesta plagg från \"vanliga\" butiker brukar ha namnlappar fastsydda så man bara skriver namnet (vilket jag faktiskt klarar av *S*).
  13. Medlem sedan
    Feb 2006
    #7

    När storasyrran började

    dagis köpte jag lappar som skulle strykas på. Nu kör jag bara märkpenna eftersom jag hatar att stryka. Tycker det är enklast.
  14. 7
    När storasyrran började dagis köpte jag lappar som skulle strykas på. Nu kör jag bara märkpenna eftersom jag hatar att stryka. Tycker det är enklast.
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8

    taggits &

    textilpenna tycker vi har varit kanon
  16. 8
    taggits & textilpenna tycker vi har varit kanon
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9

    Jag kör den hårda vägen :))

    Jag köper namnlappar i tyg från www.namnband.se (har även köpt från det andra stället, men kommer inte ihåg vad det hette).
    Syr i dem på alla Linneas plagg utom trosor och strumpor.
    När Linnea har vuxit ur ett plagg så har jag duktigt sprättat bort namnlappen och återvunnit den! (syr alltid i namnlapp i halsringning alt i märkeslapp i halsen så det blir minimalt med slitage på plagget)

    Till Matilda så kommer jag köpa en-två nya laddningar med hennes namn och sy fast också. Vad som är bra är ju att hon slipper gå med plagg som är märkta med Linneas namn eftersom jag varit så duktig på att sprätta bort innan jag lagt undan plagg för bli ärvda :)

    haha, nu lät jag väl inte klok förstås! Men så är det. Det är jobbigast i början, när ett barn börjar på dagis, sedan märker man ju plagg allteftersom man köper dem.

    Har faktiskt fått beröm för att Linneas plagg är så välmärkta på dagis :)

    En annan sak som är bra med de man syr fast är att man ev kan sälja vidare plagg utan att de är namnade eller har spår av det (det blir fula märken efter taggits samt de man stryker fast)
  18. 9
    Jag kör den hårda vägen :)) Jag köper namnlappar i tyg från www.namnband.se (har även köpt från det andra stället, men kommer inte ihåg vad det hette).
    Syr i dem på alla Linneas plagg utom trosor och strumpor.
    När Linnea har vuxit ur ett plagg så har jag duktigt sprättat bort namnlappen och återvunnit den! (syr alltid i namnlapp i halsringning alt i märkeslapp i halsen så det blir minimalt med slitage på plagget)

    Till Matilda så kommer jag köpa en-två nya laddningar med hennes namn och sy fast också. Vad som är bra är ju att hon slipper gå med plagg som är märkta med Linneas namn eftersom jag varit så duktig på att sprätta bort innan jag lagt undan plagg för bli ärvda :)

    haha, nu lät jag väl inte klok förstås! Men så är det. Det är jobbigast i början, när ett barn börjar på dagis, sedan märker man ju plagg allteftersom man köper dem.

    Har faktiskt fått beröm för att Linneas plagg är så välmärkta på dagis :)

    En annan sak som är bra med de man syr fast är att man ev kan sälja vidare plagg utan att de är namnade eller har spår av det (det blir fula märken efter taggits samt de man stryker fast)
  19. Medlem sedan
    Feb 2010
    #10
    Nu har vi just kommit hem från ett litet studiebesök på Gretas dagis. Vi har varit där en gång tidigare, men det var på kvällen och vi visste inte om hon skulle komma in där då. Men nu vet vi och det känns jättebra. Hennes inskolningsfröken var mycket sympatisk och rar med barnen och vi fick svar på en massa frågor. De har inte ur-och-skur men satsar ändå mycket på utepedagogik. Det är mottagning och frukost ute, de sover ute (i vagn eller \"sovskjul\") och får frukt till mellis i stället för kräm och sånt.

    Vi kom just som förmiddagsfrukten delades ut och greta grabbade en äppelklyfta, sa hej till de andra barnen och gav sig på upptäcksfärd. Den stannade till vid dockorna där hon bytte ut det som var kvar av äppelklyftan mot en docka som liknade den hon har hemma. Fortsatte sedan varvet runt på avdelningen och in på nästa... Fröknarna kommenterade att hon inte verkar så blyg ;o)

    Det känns jättebra och jag blev lätt inspirerad: nu ska jag sätta mig och beställa namnlappar till hennes kläder. Nåt tips på bra leverantör? Tänkte mig såna man stryker fast, det verkar bra. Eller?

    Hare!


    Pröva www.exitosweden.se
    Där beställer man bild på sitt barn och sen stryker på .
    Funkar kanon .. Då kan även små barn hämta kläder som inte kan läsa
  20. 10
    Nu har vi just kommit hem från ett litet studiebesök på Gretas dagis. Vi har varit där en gång tidigare, men det var på kvällen och vi visste inte om hon skulle komma in där då. Men nu vet vi och det känns jättebra. Hennes inskolningsfröken var mycket sympatisk och rar med barnen och vi fick svar på en massa frågor. De har inte ur-och-skur men satsar ändå mycket på utepedagogik. Det är mottagning och frukost ute, de sover ute (i vagn eller \"sovskjul\") och får frukt till mellis i stället för kräm och sånt.

    Vi kom just som förmiddagsfrukten delades ut och greta grabbade en äppelklyfta, sa hej till de andra barnen och gav sig på upptäcksfärd. Den stannade till vid dockorna där hon bytte ut det som var kvar av äppelklyftan mot en docka som liknade den hon har hemma. Fortsatte sedan varvet runt på avdelningen och in på nästa... Fröknarna kommenterade att hon inte verkar så blyg ;o)

    Det känns jättebra och jag blev lätt inspirerad: nu ska jag sätta mig och beställa namnlappar till hennes kläder. Nåt tips på bra leverantör? Tänkte mig såna man stryker fast, det verkar bra. Eller?

    Hare!


    Pröva www.exitosweden.se
    Där beställer man bild på sitt barn och sen stryker på .
    Funkar kanon .. Då kan även små barn hämta kläder som inte kan läsa

Liknande trådar

  1. Studiebesök.
    By Maja Gräddnos in forum Autismspektrum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-02-07, 13:26
  2. Studiebesök:)
    By ♥Helena♥ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 20:42
  3. Studiebesök i går
    By Mollsan in forum _0705 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 09:02
  4. Studiebesök
    By Snusmumrikan in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 13:12
  5. Studiebesök på neo
    By 3bullar in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 14:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar