Till hösten?
Småbarn
  1. Sonja70
    #1

    Till hösten?

    Jag har blivit uppsagd under min föräldraledighet och ska nu börja leta nytt jobb. Jag tänker börja leta arbete i början av augusti o stämpla. Min dotter börjar på dagis 15/8. Nu har jag fått lite hintar om ett arbete på 50% fom september. Får jag då stämpla upp till heltid? Och kan min dotter fortsättningsvis vara på dagis på heltid? Det kommer förmodligen att bli oregelbundna tider och en del resor så rent praktisgt vill jag gärna att hon har kvar heltid men vi kommer givetvis att hämta henne så tidigt vi kan. Är det någon som vet?
  2. 1
    Till hösten? Jag har blivit uppsagd under min föräldraledighet och ska nu börja leta nytt jobb. Jag tänker börja leta arbete i början av augusti o stämpla. Min dotter börjar på dagis 15/8. Nu har jag fått lite hintar om ett arbete på 50% fom september. Får jag då stämpla upp till heltid? Och kan min dotter fortsättningsvis vara på dagis på heltid? Det kommer förmodligen att bli oregelbundna tider och en del resor så rent praktisgt vill jag gärna att hon har kvar heltid men vi kommer givetvis att hämta henne så tidigt vi kan. Är det någon som vet?
  3. ella
    #2

    jag skulle tro

    att det är din faktiska arbetstid som gäller, om du arbetar 20 tim /vecka så har du ju dessa tider + restid.

    I vår kommun betalar all för en heltidsplats oavsett hur många timmar man nyttjar. I kommuner med hel och deltider så kommer du väl i allfall att betala för en heltid (om deltid är max 20 timmar) men inte få henne mer än din faktiska arbetstid +restid.
  4. 2
    jag skulle tro att det är din faktiska arbetstid som gäller, om du arbetar 20 tim /vecka så har du ju dessa tider + restid.

    I vår kommun betalar all för en heltidsplats oavsett hur många timmar man nyttjar. I kommuner med hel och deltider så kommer du väl i allfall att betala för en heltid (om deltid är max 20 timmar) men inte få henne mer än din faktiska arbetstid +restid.
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3

    Det är olika...

    ...regler som gäller vid arb.löshet i olika kommuner, så du får ringa dem och kolla.
  6. 3
    Det är olika... ...regler som gäller vid arb.löshet i olika kommuner, så du får ringa dem och kolla.
  7. ella
    #4

    huruvida du får

    stämpla upp till heltid är en sak mellan dig och ditt fack, det har förskolan inget med att göra de tittar bara på dina arbetstimmar.
  8. 4
    huruvida du får stämpla upp till heltid är en sak mellan dig och ditt fack, det har förskolan inget med att göra de tittar bara på dina arbetstimmar.
  9. Sonja70
    #5

    Tack för snabba svar!

    Ska kolla upp närmare imorgon.
  10. 5
    Tack för snabba svar! Ska kolla upp närmare imorgon.

Liknande trådar

  1. Till hösten
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-28, 10:23
  2. sim & lek till hösten
    By binchi & alexander in forum _0406 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 21:33
  3. USA till hösten.
    By Sannan in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 11:54
  4. Till hösten.
    By Sonja70 in forum Föräldraledighet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 23:22
  5. Till hösten..
    By Piilla in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 19:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar