pratar era barn?
_0505 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    pratar era barn?

    Förrut sa Moltas mamma, men nu säger han inget förrutom Näääe och Deääe. Noella sa bra många ord vid samma ålder (inte för att man ska jmf).
  2. 1
    pratar era barn? Förrut sa Moltas mamma, men nu säger han inget förrutom Näääe och Deääe. Noella sa bra många ord vid samma ålder (inte för att man ska jmf).
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2

    Marcus pratar hela tiden,

    det är dock lite svårt att förstå honom ibland ;)

    Han säger tydligt mamma, daddy, emma (Selma), titta där, tack, tack. Sedan säger han ofta saker och upprepar mycket vi säger, jag läser nog lite för mycket in i ljuden eftersom det är typ sexordsmeningar, fast det är ganska roligt att han låter precis som vi. Det låter alltså som han pratar ordentligt ibland, men det kan han ju omöjligt göra.
  4. 2
    Marcus pratar hela tiden, det är dock lite svårt att förstå honom ibland ;)

    Han säger tydligt mamma, daddy, emma (Selma), titta där, tack, tack. Sedan säger han ofta saker och upprepar mycket vi säger, jag läser nog lite för mycket in i ljuden eftersom det är typ sexordsmeningar, fast det är ganska roligt att han låter precis som vi. Det låter alltså som han pratar ordentligt ibland, men det kan han ju omöjligt göra.
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3

    Oj ja!

    Här är det ett evigt tjatter dagarn i ända. Vi satte oss ner och skrev upp alla ord Kajsa kan, för det är ju kul och spara, det blev ca 30 ord. Idag lärde hon sig ett nytt: båt, efter en utflykt till Sandhamn.
  6. 3
    Oj ja! Här är det ett evigt tjatter dagarn i ända. Vi satte oss ner och skrev upp alla ord Kajsa kan, för det är ju kul och spara, det blev ca 30 ord. Idag lärde hon sig ett nytt: båt, efter en utflykt till Sandhamn.
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4

    Massor

    Emma är en riktig bubblare. Titt bomma! satt hon och sa hela barnvagnspromenaden idag :-D

    Sen är det det gamla vanliga tjötet. Mamma, pappa, buva (Rambo), titt, gicka (dricka) moi moi (mormor) och så massa dravvel. Det mest upprepade ord som jag inte förstår är \"backla\" (med betoning på slut a-et) och så ser hon lycklig ut.
  8. 4
    Massor Emma är en riktig bubblare. Titt bomma! satt hon och sa hela barnvagnspromenaden idag :-D

    Sen är det det gamla vanliga tjötet. Mamma, pappa, buva (Rambo), titt, gicka (dricka) moi moi (mormor) och så massa dravvel. Det mest upprepade ord som jag inte förstår är \"backla\" (med betoning på slut a-et) och så ser hon lycklig ut.
  9. Cina m Julia 0505
    #5

    japp, här snackas det

    har precis som myran skrivit upp jullis ord än så länge (vi har kanske lite väl mycket tid över, vi ambitiösa förstagångsmammor) ca 50 ord skulle jag tro att det är nu och ca 10-15 tecken. en och annan 2-ordsmening dyker upp ibland också.

    veckans nya ord är gris, bajs, tutte och Julia.
  10. 5
    japp, här snackas det har precis som myran skrivit upp jullis ord än så länge (vi har kanske lite väl mycket tid över, vi ambitiösa förstagångsmammor) ca 50 ord skulle jag tro att det är nu och ca 10-15 tecken. en och annan 2-ordsmening dyker upp ibland också.

    veckans nya ord är gris, bajs, tutte och Julia.
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6

    njae

    VAd jag vet så kan Oscar säga, Mamma, kanske pappa, dää och så pekar han när han vill ha något....titta, ka(katt fast det har han slutat säga)tistis sa han idag då katten kom.....annars har jag inte märkt att han säger så mycket, eller han gör fast jag har inte lyckats förstå för babblar gör han..
  12. 6
    njae VAd jag vet så kan Oscar säga, Mamma, kanske pappa, dää och så pekar han när han vill ha något....titta, ka(katt fast det har han slutat säga)tistis sa han idag då katten kom.....annars har jag inte märkt att han säger så mycket, eller han gör fast jag har inte lyckats förstå för babblar gör han..
  13. Anne_72 W-01 Kevin050423
    #7

    Kevin bubblar nog

    mest en massa goja, men han förstår mkt.
    Några ord är mamma, pa=pappa, täd=träd, ple=äpple, mer, nane=Anne, ääääe=William, där, ampa=lampa, titta.
    Ja sen är det nog inte så mkt mer, men han har börjat visa tydligt vad han vill.
  14. 7
    Kevin bubblar nog mest en massa goja, men han förstår mkt.
    Några ord är mamma, pa=pappa, täd=träd, ple=äpple, mer, nane=Anne, ääääe=William, där, ampa=lampa, titta.
    Ja sen är det nog inte så mkt mer, men han har börjat visa tydligt vad han vill.

Liknande trådar

  1. Hur pratar ni med era (små) barn
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2010-02-24, 19:46
  2. Pratar era barn med er!?
    By Padre_M in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-03-31, 13:34
  3. Hur pratar era barn nu?
    By Sanna m. M & L in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-06-20, 15:41
  4. pratar era barn?
    By Millan med 4 in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 22:31
  5. Hur pratar era barn?
    By 1-barnsmamman in forum _01/02 Vinterbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 15:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar