Följer era män/sambos...
_0610 Oktoberbarn
  1. Marmelad
    #1

    Följer era män/sambos...

    ..med till MVC? Hur har de i så fall blivit bemötta där?

    Maken var med första gången, inte andra, och ska nu med på fredag igen, han är så sugen på att höra hjärtljuden :-). Annars var min BM superbra mot honom när han var med första gången, av sina kompisar har han hört skräckhistorier om att BM inte alls pratar med pappan, han får sitta på en stol i ett hörn och lyssna, fast hon pratade nästan mer med honom än med mig *S*, så han var jättenöjd.

    Sen har han såklart varit med på NUPP och UL också. Är lite nyfiken på hur ni andra gör och hur ni blivit bemötta om pappan varit med.
  2. 1
    Följer era män/sambos... ..med till MVC? Hur har de i så fall blivit bemötta där?

    Maken var med första gången, inte andra, och ska nu med på fredag igen, han är så sugen på att höra hjärtljuden :-). Annars var min BM superbra mot honom när han var med första gången, av sina kompisar har han hört skräckhistorier om att BM inte alls pratar med pappan, han får sitta på en stol i ett hörn och lyssna, fast hon pratade nästan mer med honom än med mig *S*, så han var jättenöjd.

    Sen har han såklart varit med på NUPP och UL också. Är lite nyfiken på hur ni andra gör och hur ni blivit bemötta om pappan varit med.
  3. MiaMaria
    #2

    Överläkaren

    som pratade om graviditet och övervikt vände sig till oss både. BM frågade efter pappan på första mötet och då han kom på 2a var det nästan bara dom två som pratade:)

    Så vi är nöjda med de vi fått träffa på inom vården!
    Var iväg och följde älsklingen på hans läkarträff och den läkaren såg inte en enda gång på mig. Var som att jag inte fanns där alls :(
    Så jag förstår hur män som följer med sina kvinnor och blir dissade av BM mår.
  4. 2
    Överläkaren som pratade om graviditet och övervikt vände sig till oss både. BM frågade efter pappan på första mötet och då han kom på 2a var det nästan bara dom två som pratade:)

    Så vi är nöjda med de vi fått träffa på inom vården!
    Var iväg och följde älsklingen på hans läkarträff och den läkaren såg inte en enda gång på mig. Var som att jag inte fanns där alls :(
    Så jag förstår hur män som följer med sina kvinnor och blir dissade av BM mår.
  5. Marmelad
    #3

    Skönt..

    ...att ni också blev bra bemötta!
  6. 3
    Skönt.. ...att ni också blev bra bemötta!
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Min man

    var inte med på de första träffarna med nya barnmorskan vilket fick henne att fråga hur engagerad han egentligen var i den här graviditeten. Men han hade ju varit med på den första inskrivningen och vid två UL innan vi kom till henne och var tvungen att jobba de där gångerna. Har ju annars varit jätteengagerad hela tiden, och det har hon väl märkt sedan :)

    När han sedan väl var med pratade hon ungefär lika mycket med honom som med mig, tog sig tid att förklara sånt hon pratat med mig om tidigare och så. Jättebra bemötande alltså!

  8. 4
    Min man var inte med på de första träffarna med nya barnmorskan vilket fick henne att fråga hur engagerad han egentligen var i den här graviditeten. Men han hade ju varit med på den första inskrivningen och vid två UL innan vi kom till henne och var tvungen att jobba de där gångerna. Har ju annars varit jätteengagerad hela tiden, och det har hon väl märkt sedan :)

    När han sedan väl var med pratade hon ungefär lika mycket med honom som med mig, tog sig tid att förklara sånt hon pratat med mig om tidigare och så. Jättebra bemötande alltså!

  9. Jennie, bf 16/10
    #5

    Den här gången

    har maken bara varit med på läkarbesöket då vi diskuterade fosterdiagnostik och sedan på NUPP och vanliga UL\'et.

    Andra graviditeten tror jag inte han var med en enda gång (förutom på UL) men första graviditeten var han med varje gång under första hälften. Vi bodde då i Italien och det kändes tryggt att ha med honom pga skråkförveckling etc. Det är ju också lite speciellt första gången.
    Sedan var han med på första BM besöket och på UL när vi flyttat hem till Sverige.

    De gånger han varit med har vi dock aldrig upplevt att han blivit åsidosatt på något sätt utan BM, läkare etc har alltid vänt sig till oss båda.

    / Jennie
  10. 5
    Den här gången har maken bara varit med på läkarbesöket då vi diskuterade fosterdiagnostik och sedan på NUPP och vanliga UL\'et.

    Andra graviditeten tror jag inte han var med en enda gång (förutom på UL) men första graviditeten var han med varje gång under första hälften. Vi bodde då i Italien och det kändes tryggt att ha med honom pga skråkförveckling etc. Det är ju också lite speciellt första gången.
    Sedan var han med på första BM besöket och på UL när vi flyttat hem till Sverige.

    De gånger han varit med har vi dock aldrig upplevt att han blivit åsidosatt på något sätt utan BM, läkare etc har alltid vänt sig till oss båda.

    / Jennie
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Näpps

    denna gång har det inte blivit, när jag väntade T var han med på inskrivningen, och blev totalt ignorerad, och en gång i v 16 när jag åkte in och var orolig för blödningar... (plus UL) Denna gång har han bara varit med på stora UL. Han pendlade i US och hade därför inte möjlighet men jag tror inte att det hade varit så mycket att vara med på ändå... Tycker knappt att jag har blivit pratad med ;-)..
  12. 6
    Näpps denna gång har det inte blivit, när jag väntade T var han med på inskrivningen, och blev totalt ignorerad, och en gång i v 16 när jag åkte in och var orolig för blödningar... (plus UL) Denna gång har han bara varit med på stora UL. Han pendlade i US och hade därför inte möjlighet men jag tror inte att det hade varit så mycket att vara med på ändå... Tycker knappt att jag har blivit pratad med ;-)..
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7

    Avis på er

    Önskar jag hade en man/sambo som var intresserad...
  14. 7
    Avis på er Önskar jag hade en man/sambo som var intresserad...
  15. Marmelad
    #8

    Kul ändå..

    ..att barnmorskan efterlyste honom! :-)
  16. 8
    Kul ändå.. ..att barnmorskan efterlyste honom! :-)
  17. Marmelad
    #9

    Det är säkert...

    ..mest intressant första gången, kan jag tänka mig. Egentligen händer det ju inte så mycket på de där besöken :-).
  18. 9
    Det är säkert... ..mest intressant första gången, kan jag tänka mig. Egentligen händer det ju inte så mycket på de där besöken :-).
  19. Marmelad
    #10

    Trist...

    ..väntade ni T här i Sverige eller? Inte så roligt att bli ignorerad.
  20. 10
    Trist... ..väntade ni T här i Sverige eller? Inte så roligt att bli ignorerad.
  21. Lina med Ebba bf 13/10
    #11

    Inte denna graviditet

    förutom på UL:et så klart. Förra gången var han med vid inskrivningen och några till och blev väldigt bra bemött av vår BM (samma denna gång) som tyckte att det var jättebra att han var med.
    Kramis
  22. 11
    Inte denna graviditet förutom på UL:et så klart. Förra gången var han med vid inskrivningen och några till och blev väldigt bra bemött av vår BM (samma denna gång) som tyckte att det var jättebra att han var med.
    Kramis
  23. Marmelad
    #12

    Förstår dig

    Min dotters pappa var helt ointresserad av både mig och graviditeten, det var jättejobbigt. Eller... jag vet inte om jag upplevde det så jobbigt då, jag var mest inställd på att klara det så jag hann nog inte känna efter. Men nu när allt är annorlunda känns det sorgligt, att jag inte fick njuta av den där graviditeten så mycket som jag får njuta nu, att inte ha någon att prata med om alla de där små grejerna på samma sätt.

    Skickar en stor kram till dig!
  24. 12
    Förstår dig Min dotters pappa var helt ointresserad av både mig och graviditeten, det var jättejobbigt. Eller... jag vet inte om jag upplevde det så jobbigt då, jag var mest inställd på att klara det så jag hann nog inte känna efter. Men nu när allt är annorlunda känns det sorgligt, att jag inte fick njuta av den där graviditeten så mycket som jag får njuta nu, att inte ha någon att prata med om alla de där små grejerna på samma sätt.

    Skickar en stor kram till dig!
  25. Marmelad
    #13

    Det blir ju lite..

    ...upprepning andra gången. Som mamma måste man ju vara där för prover och så, men annars är det väl inte värst stor skillnad om allt går som det ska.
  26. 13
    Det blir ju lite.. ...upprepning andra gången. Som mamma måste man ju vara där för prover och så, men annars är det väl inte värst stor skillnad om allt går som det ska.
  27. Lina med Ebba bf 13/10
    #14

    Håller med

    det är ju väldigt mycket samma sak.
  28. 14
    Håller med det är ju väldigt mycket samma sak.
  29. Cathycat bf 24/10
    #15

    Min \"snubbe\"...

    ...har följt på allt!.
    Ul, NUPP, läkarbesök och alla BM-besöken (vi väntar vår första). Han blir väldigt bra bemött av vår finfina barnmorska och kollar med honom när vi bestämmer tid för nästa besök. När vi var där i måndags så fick han tom sitt blodtryck kollat för att han kände sig stressad.
    : )
  30. 15
    Min \"snubbe\"... ...har följt på allt!.
    Ul, NUPP, läkarbesök och alla BM-besöken (vi väntar vår första). Han blir väldigt bra bemött av vår finfina barnmorska och kollar med honom när vi bestämmer tid för nästa besök. När vi var där i måndags så fick han tom sitt blodtryck kollat för att han kände sig stressad.
    : )
  31. Marmelad
    #16

    Maken..

    ..tycker att det är jättespännande eftersom det är hans första barn, själv skulle jag nog klara mig utan de där besöken :-)
  32. 16
    Maken.. ..tycker att det är jättespännande eftersom det är hans första barn, själv skulle jag nog klara mig utan de där besöken :-)
  33. Marmelad
    #17

    Hehe..

    ...praktiskt med provtagning på honom också *S*. Fast jag tycker nog att männen kan få lida lite de också och få ta blodprov *skrattar*
  34. 17
    Hehe.. ...praktiskt med provtagning på honom också *S*. Fast jag tycker nog att männen kan få lida lite de också och få ta blodprov *skrattar*
  35. Medlem sedan
    Jul 2004
    #18

    Inte denna gången

    Han har varit med på UL och NUPP, men inte de vanliga bm-besöken. Det var ju inte så länge sen vi väntade första barnet, då var han med mer men det gav inte så mycket så nu har han inte varit med alls. Vår bm är tyvärr inte så engagerad, går mest på rutin och tillför inte så mycket. Jag ser iofs ändå alltid fram emot att gå dit, för att få höra hjärtljud, kolla värden och inte minst för att bara få tänka på sig själv och lill*n en liten stund.
  36. 18
    Inte denna gången Han har varit med på UL och NUPP, men inte de vanliga bm-besöken. Det var ju inte så länge sen vi väntade första barnet, då var han med mer men det gav inte så mycket så nu har han inte varit med alls. Vår bm är tyvärr inte så engagerad, går mest på rutin och tillför inte så mycket. Jag ser iofs ändå alltid fram emot att gå dit, för att få höra hjärtljud, kolla värden och inte minst för att bara få tänka på sig själv och lill*n en liten stund.
  37. Marmelad
    #19

    Ja...

    ...det är såklart roligt att få veta värden och höra hjärtat slå! Annars kan det nästan kvitta att gå dit känns det som.
  38. 19
    Ja... ...det är såklart roligt att få veta värden och höra hjärtat slå! Annars kan det nästan kvitta att gå dit känns det som.
  39. Cathycat bf 24/10
    #20

    Bra för husfriden oxå.

    Min snubbe gillar att stå i rampljuset och få uppmärksamhet. Han tyckte att första bm-besöket var för lite fokus på honom.
    : D
    Kanske har bm snappat upp dom vibbarna...
  40. 20
    Bra för husfriden oxå. Min snubbe gillar att stå i rampljuset och få uppmärksamhet. Han tyckte att första bm-besöket var för lite fokus på honom.
    : D
    Kanske har bm snappat upp dom vibbarna...
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Min sambos...
    By Kvinna79 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-18, 10:23
  2. Ni som är sambos...
    By Aquafemina in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-01-31, 10:08
  3. Ni som är sambos,
    By OlgaR in forum Ordet är fritt
    Svar: 60
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 14:43
  4. Ni som är sambos
    By b-boom in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 12:08
  5. Är min sambos sgi
    By Lisa in forum Föräldraledighet
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-18, 22:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar