Blöjproblem!
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Blöjproblem!

    Tycker inga blöjor alls passar längre. Brukar ha Libero till Hugo. Men de passar inte alls längre. De åker ner så han får \"raggarhäng\". Och spänna hårdare kan jag inte göra, och det är rätt storlek.
    Har provat Pampers, men de läcker bara ut bajs på ryggen. Det var iof ett tag sen jag provade dem så det kanske har ändrats. Har testat Pampers active fit men de får jag ingen ordning på. Tycker de är knepiga att spänna + att de blir fulla fort. Har testat Willys, och de var väl ok. Lite breda i grenen bara och lite klumpiga. Nu tänkte jag testa Icas blöjor och se om de är bra. Hade dem när vår 7 åring var liten och de var kanon då. Men sen när vi fick nästa barn för 4,5 år sen, så hade de gjort om dem och de var jättedåliga istället. Sen tänkte jag testa Huggies, de ska vara bra säger många. Men usch vad trist det är när nåt inte funkar som man liksom tar för givet ska funka. Det är ju inte så kul med en blöja som läcker kiss när han sover, när vi åker bil etc.
    Vad har ni för blöjor till era små? Är ni nöjda med dem?
  2. 1
    Blöjproblem! Tycker inga blöjor alls passar längre. Brukar ha Libero till Hugo. Men de passar inte alls längre. De åker ner så han får \"raggarhäng\". Och spänna hårdare kan jag inte göra, och det är rätt storlek.
    Har provat Pampers, men de läcker bara ut bajs på ryggen. Det var iof ett tag sen jag provade dem så det kanske har ändrats. Har testat Pampers active fit men de får jag ingen ordning på. Tycker de är knepiga att spänna + att de blir fulla fort. Har testat Willys, och de var väl ok. Lite breda i grenen bara och lite klumpiga. Nu tänkte jag testa Icas blöjor och se om de är bra. Hade dem när vår 7 åring var liten och de var kanon då. Men sen när vi fick nästa barn för 4,5 år sen, så hade de gjort om dem och de var jättedåliga istället. Sen tänkte jag testa Huggies, de ska vara bra säger många. Men usch vad trist det är när nåt inte funkar som man liksom tar för givet ska funka. Det är ju inte så kul med en blöja som läcker kiss när han sover, när vi åker bil etc.
    Vad har ni för blöjor till era små? Är ni nöjda med dem?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Lite samma problem

    Kör oftast med Libero eller Icas (samma tillverkare), men jag behöver byta blöja på natten för vid 4-tiden är den full och det blir blöta nattkläder och sängkläder.

    Nu tror jag det mest beror på att Tim dels äter jätteofta fortfarande (var 2-3:e timme på nätterna) och dels på att han är rätt tjock om låren och magen.

    Willys blöjor har jag kört med emellanåt, men det blir små konstiga kulor av uppsugningsmaterialet i blöjan som känns som gelé, dessa gillar jag inte. :) Så jag kör med samma som vanligt helt enkelt. Eftersom jag ändå måste amma Tim på natten brukar jag byta blöja då med, fungerar rätt ok trots allt.
  4. 2
    Lite samma problem Kör oftast med Libero eller Icas (samma tillverkare), men jag behöver byta blöja på natten för vid 4-tiden är den full och det blir blöta nattkläder och sängkläder.

    Nu tror jag det mest beror på att Tim dels äter jätteofta fortfarande (var 2-3:e timme på nätterna) och dels på att han är rätt tjock om låren och magen.

    Willys blöjor har jag kört med emellanåt, men det blir små konstiga kulor av uppsugningsmaterialet i blöjan som känns som gelé, dessa gillar jag inte. :) Så jag kör med samma som vanligt helt enkelt. Eftersom jag ändå måste amma Tim på natten brukar jag byta blöja då med, fungerar rätt ok trots allt.
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    Lika här med...

    vi kör just nu med liberos men det blir som du säger värdta raggarhänget.
    Har ett paket kvar sen ska jag byta till något annat. Köpte på mig jätte många paket sist jag var och storhandla för att det var så billigt med libero. Men tji fick jag, inte alls nöjd.
    Har fått tips här inne att Lidls blöjor ska vara bra. Kanske värt och testa!!
  6. 3
    Lika här med... vi kör just nu med liberos men det blir som du säger värdta raggarhänget.
    Har ett paket kvar sen ska jag byta till något annat. Köpte på mig jätte många paket sist jag var och storhandla för att det var så billigt med libero. Men tji fick jag, inte alls nöjd.
    Har fått tips här inne att Lidls blöjor ska vara bra. Kanske värt och testa!!
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Vi har

    pamers active fit både på dagen och på natten och de funkar hur bra som helst, de sitter bra och har aldrig läckt. Kanske du behöver byta till en storlek större?
  8. 4
    Vi har pamers active fit både på dagen och på natten och de funkar hur bra som helst, de sitter bra och har aldrig läckt. Kanske du behöver byta till en storlek större?
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5

    hade problem förut..

    jag har kört libero upand go ett bra tag och ingen gång sedan dess har det läckt eller liknande. Jackie har varit knubbig så vanliga blöjor har inte \"smitit åt\" ordentligt vi provade många typer sedan så började vi med dessa och de sitter som handen i handsken. iom resåren i ben och midja så sitter den bra! Tänker aldrig mer byta. Kanon nöjd :)
  10. 5
    hade problem förut.. jag har kört libero upand go ett bra tag och ingen gång sedan dess har det läckt eller liknande. Jackie har varit knubbig så vanliga blöjor har inte \"smitit åt\" ordentligt vi provade många typer sedan så började vi med dessa och de sitter som handen i handsken. iom resåren i ben och midja så sitter den bra! Tänker aldrig mer byta. Kanon nöjd :)
  11. Medlem sedan
    Mar 2000
    #6

    Tygblöjor

    kör vi med till Elmer. Men storebror har haft Icas några gånger och jag tycker inte de är alls bra! Där kan man verkligen tala om \"bajsa-på-mig-häng\" som min pappa kallar det. Sitter på jätedåligt på vår stora kille i alla fall, på en så liten som Elmer vet jag inte hur de sitter. Pampers fungerar inte på Elmer, men på storebror så jag tror det beror mycket på omfånget på barnet.

    Elmer har Libero Discovery på nätterna och de är jättebra tycker jag, men på dagarna är det som sagt Imse Vimses tygblöjor som gäller. Billigt och bra.
  12. 6
    Tygblöjor kör vi med till Elmer. Men storebror har haft Icas några gånger och jag tycker inte de är alls bra! Där kan man verkligen tala om \"bajsa-på-mig-häng\" som min pappa kallar det. Sitter på jätedåligt på vår stora kille i alla fall, på en så liten som Elmer vet jag inte hur de sitter. Pampers fungerar inte på Elmer, men på storebror så jag tror det beror mycket på omfånget på barnet.

    Elmer har Libero Discovery på nätterna och de är jättebra tycker jag, men på dagarna är det som sagt Imse Vimses tygblöjor som gäller. Billigt och bra.
  13. Medlem sedan
    Apr 2005
    #7

    Raggarhäng..

    ..fick Charlie också av libero, dom var jättebra upp till den lila storleken sen vart det för mycket rumpa av hela killen.
    Gick över till Pampers Active fit och ÄLSKAR de nya stretchen som gör att man kan spänna åt så att de fortfarande kan höja och sänka magen (andas) även om blöjan sitter åt lite. Libero blir för stum i midjan.
    Det enda som inte är bättre med Pampers är att de luktar värre än Libero.
    Charlie som också äter ofta på nätterna klarar sig på en nattblöja mellan 21-07 ungefär, men då är dom ju också hyfsat fulla :)
  14. 7
    Raggarhäng.. ..fick Charlie också av libero, dom var jättebra upp till den lila storleken sen vart det för mycket rumpa av hela killen.
    Gick över till Pampers Active fit och ÄLSKAR de nya stretchen som gör att man kan spänna åt så att de fortfarande kan höja och sänka magen (andas) även om blöjan sitter åt lite. Libero blir för stum i midjan.
    Det enda som inte är bättre med Pampers är att de luktar värre än Libero.
    Charlie som också äter ofta på nätterna klarar sig på en nattblöja mellan 21-07 ungefär, men då är dom ju också hyfsat fulla :)

Liknande trådar

  1. Blöjproblem
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 18:19
  2. Blöjproblem
    By Hanna-Britt in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 12:43
  3. Blöjproblem
    By Karin m A & N in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 10:12
  4. blöjproblem
    By Isabella o Alva in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 22:56
  5. Blöjproblem...
    By Katja + tjejerna in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 22:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar