olika stora ögon
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    olika stora ögon

    jag har upptäckt att Gustav har olika stora ögon. Det är ingen jättestor skillnad när han tittar rakt fram men när han spärrar upp dem eller kniper med dem så märks det mer. Då är det vänstra bra mycket mindre. dessutom hänger det ögonbrynet rätt mycket mer nedåt än det andra. Han kan höja på dem båda men gör det mycket oftare med det över det stora ögat.
    Hm, något man skall fundera över tycker ni?
  2. 1
    olika stora ögon jag har upptäckt att Gustav har olika stora ögon. Det är ingen jättestor skillnad när han tittar rakt fram men när han spärrar upp dem eller kniper med dem så märks det mer. Då är det vänstra bra mycket mindre. dessutom hänger det ögonbrynet rätt mycket mer nedåt än det andra. Han kan höja på dem båda men gör det mycket oftare med det över det stora ögat.
    Hm, något man skall fundera över tycker ni?
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2

    Nä det tror jag inte

    De flesta människor har olika stora ögon. På en del syns det mer än på andra.
    På min största pojke syntes det mer när han var liten men nu vid 7 år så tänker man inte på det längre.
  4. 2
    Nä det tror jag inte De flesta människor har olika stora ögon. På en del syns det mer än på andra.
    På min största pojke syntes det mer när han var liten men nu vid 7 år så tänker man inte på det längre.
  5. Krusbär
    #3

    Ebba också

    Men jag tror det rättar till sig. Syrrans ena tvilling (den som låg nederst) var sned i hela huvudet men det syns inte alls nu, sju år senare. Tror det har med det ihopknöglade läget i magen att göra.
  6. 3
    Ebba också Men jag tror det rättar till sig. Syrrans ena tvilling (den som låg nederst) var sned i hela huvudet men det syns inte alls nu, sju år senare. Tror det har med det ihopknöglade läget i magen att göra.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Emil

    har så med.

    BVC skickade mig till ögon för att se om det hindrade honom från att se, men allt är bra. Det viktiga är att ögonlocket inte skymmer så de inte kan se. Om han inte kan se så kan han tappa synen på det ögat för hjärnan stänger av det ögat han inte ser med.
  8. 4
    Emil har så med.

    BVC skickade mig till ögon för att se om det hindrade honom från att se, men allt är bra. Det viktiga är att ögonlocket inte skymmer så de inte kan se. Om han inte kan se så kan han tappa synen på det ögat för hjärnan stänger av det ögat han inte ser med.
  9. Medlem sedan
    Feb 2000
    #5

    stort tack

    för svaren.
    alltid så skönt när man fått lufta sina funderingar med er härinne! :-)

    kram
  10. 5
    stort tack för svaren.
    alltid så skönt när man fått lufta sina funderingar med er härinne! :-)

    kram
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6

    Hannah har oxå olika stora ögon

    Hennes vänstra e större!
  12. 6
    Hannah har oxå olika stora ögon Hennes vänstra e större!
  13. Medlem sedan
    Aug 2014
    #7
    Hejsan! Hittade den här gamla tråden och undrar hur det gick sedan. Jag har samma funderingar nu. Min son är 14 månader och har haft det som Ia-Fia beskriver sedan han var väldigt liten. Jag trodde det skulle växa bort men det har det inte gjort ännu. Har fått för mig att det kanske är någon muskel i ansiktet som spökar. Hur blev det för din son Ia-Fia?
    Undrar Karin
  14. 7
    Hejsan! Hittade den här gamla tråden och undrar hur det gick sedan. Jag har samma funderingar nu. Min son är 14 månader och har haft det som Ia-Fia beskriver sedan han var väldigt liten. Jag trodde det skulle växa bort men det har det inte gjort ännu. Har fått för mig att det kanske är någon muskel i ansiktet som spökar. Hur blev det för din son Ia-Fia?
    Undrar Karin

Liknande trådar

  1. Olika stora:(
    By Trollmor in forum _1103 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-02-11, 07:35
  2. Olika stora brost?
    By mimiWNY m N&M in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 09:34
  3. Olika stora pupiller?
    By SanktaCecilia in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-23, 09:42
  4. Olika stora bröst
    By Undrar in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-21, 19:22
  5. två stora blå ögon
    By Millish m N+M in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-23, 20:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar