Baktips???
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Baktips???

    Jag vill baka nått att ha i frysen innan lillen kommer ut så jag har nått att bjuda folk på.Men jag vet inte vad jag ska baka.Nån som har nå tips???
  2. 1
    Baktips??? Jag vill baka nått att ha i frysen innan lillen kommer ut så jag har nått att bjuda folk på.Men jag vet inte vad jag ska baka.Nån som har nå tips???
  3. Medlem sedan
    May 2006
    #2

    Jag har

    några riktigt chokladiga kladdkakor i frysen sen min födelsedag! Nu går jag och nallar på dem hela tiden. Det är typ kladdkaka med en extra chokladkaka i onyttigt men väldigt uppskattat!
    Bullar är alltid bra att ha, liksom fruktpaj
  4. 2
    Jag har några riktigt chokladiga kladdkakor i frysen sen min födelsedag! Nu går jag och nallar på dem hela tiden. Det är typ kladdkaka med en extra chokladkaka i onyttigt men väldigt uppskattat!
    Bullar är alltid bra att ha, liksom fruktpaj
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3

    Chokladkakan lät

    lockande:0)Har du recept på den??
  6. 3
    Chokladkakan lät lockande:0)Har du recept på den??
  7. Medlem sedan
    May 2006
    #4

    REcept

    Vet inte exakt om det var detta receptet -men det är bra det också.
    200g blockchoklad (eller nu finns det ju goda andra chokladsorter -t.ex. marabous mörka)
    200g smör
    3 ägg
    2dl socker
    1dl mjöl
    Smält smöret sedan chokladen. Blanda ägg, socker och mjöl. Rör ihop med smör o choklad. Häll i en form och grädda på 175 grader. Tar ca 25 min, beroende på ugn.
    Hoppas det smakar!
  8. 4
    REcept Vet inte exakt om det var detta receptet -men det är bra det också.
    200g blockchoklad (eller nu finns det ju goda andra chokladsorter -t.ex. marabous mörka)
    200g smör
    3 ägg
    2dl socker
    1dl mjöl
    Smält smöret sedan chokladen. Blanda ägg, socker och mjöl. Rör ihop med smör o choklad. Häll i en form och grädda på 175 grader. Tar ca 25 min, beroende på ugn.
    Hoppas det smakar!
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5

    Kanelbullar,

    moccarutor, morotskaka, brownies...

    Jag vill också baka! Vill, vill, vill! Men jag _måste_ försöka röja upp i lägenheten först så att det går att leva här över huvud taget innan jag börjar baka.
  10. 5
    Kanelbullar, moccarutor, morotskaka, brownies...

    Jag vill också baka! Vill, vill, vill! Men jag _måste_ försöka röja upp i lägenheten först så att det går att leva här över huvud taget innan jag börjar baka.
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6

    Tips...

    Förra gången gjorde jag iordnig pajer i sådana där folieformar (typ för 3-4 pers). Blåbär eller vad man kunde hitta på. Kom det flera var det bara att ta fram fler pajer. Sedan kan man ju ha glass till (om man lyckas hålla sig ifrån att äta upp glassen innan dvs). Jag gjorde även \"tomma\" pajformar och hade frysta bär som jag bara kunde ösa på och sätta in i ugnen.
    Det är ju inte världens enklaste kanske men känns ganska lyxigt utan något större jobb...

    Denna gången har jag inte gjort något alls, tycker att det för varmt för att baka!
  12. 6
    Tips... Förra gången gjorde jag iordnig pajer i sådana där folieformar (typ för 3-4 pers). Blåbär eller vad man kunde hitta på. Kom det flera var det bara att ta fram fler pajer. Sedan kan man ju ha glass till (om man lyckas hålla sig ifrån att äta upp glassen innan dvs). Jag gjorde även \"tomma\" pajformar och hade frysta bär som jag bara kunde ösa på och sätta in i ugnen.
    Det är ju inte världens enklaste kanske men känns ganska lyxigt utan något större jobb...

    Denna gången har jag inte gjort något alls, tycker att det för varmt för att baka!
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7

    Låter supergott:0)

    Det måsta jag göra....Tack:0)
  14. 7
    Låter supergott:0) Det måsta jag göra....Tack:0)
  15. Medlem sedan
    Apr 2006
    #8

    Är det ett bombnedslag

    hemma?!Jag skulle behöva damsuga o torka golv o damma..men jag orkar verkligen inte.Ooh,morotskaka var en hel evighet sen jag åt.Det e så himla gott.Har du recept på dem?
  16. 8
    Är det ett bombnedslag hemma?!Jag skulle behöva damsuga o torka golv o damma..men jag orkar verkligen inte.Ooh,morotskaka var en hel evighet sen jag åt.Det e så himla gott.Har du recept på dem?
  17. Medlem sedan
    Apr 2006
    #9

    Känner egentligen inte

    för att baka men det skulle kännas skönt att ha nåt gott att bjuda på när det kommer nån o hälsar på...
  18. 9
    Känner egentligen inte för att baka men det skulle kännas skönt att ha nåt gott att bjuda på när det kommer nån o hälsar på...
  19. Medlem sedan
    Jan 2005
    #10

    Jag har tyvärr

    inget recept tillgängligt eftersom allt nödvändigt (som kokböcker) fortfarande ligger nerpackat i flyttkartonger...:(

    Men du kan ju söka på t ex tasteline.se eller ica.se/recept
  20. 10
    Jag har tyvärr inget recept tillgängligt eftersom allt nödvändigt (som kokböcker) fortfarande ligger nerpackat i flyttkartonger...:(

    Men du kan ju söka på t ex tasteline.se eller ica.se/recept

Liknande trådar

  1. Baktips
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-13, 12:39
  2. Baktips?
    By CarolinaK in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-10-05, 15:37
  3. Baktips!?
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 07:20
  4. Baktips
    By GittanA in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 15:09
  5. Baktips
    By Anonym in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-07, 16:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar