Hittat vägghängda sängbord!
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Hittat vägghängda sängbord!

    Och tänk, dom blev alldeles gratis! *ler* Jag har ju letat vägghänga sängbord, hittade en variant som tyvärr kostade 1800 kr styck. En annan (på Mio tror jag) för 850 kr styck o det var väl överkomligt men...
    Idag var vi i mamma o pappas sommarstuga. Vår 5-åring ville se vad som fanns uppe på vinden på torpet. Har inte varit upp dit på massor med år, det finns ett inrett gästrum där men det används ALDRIG. Iaf, där bredvid dubbelsängen hänger ett sängbord/telefonbord, antagligen 50-tal. Jättesmidigt med rundade hörn o en låda utan knopp. \"Stringhylla\" under för tidningar. Perfekt! Tänk om det funnits två utbrister jag till min mor. Och vips har hon plockat fram maken! Min mormor o morfar hade dessa som sängbord! *lycklig* Borden är i väldigt bra skick så ingen kan vara lyckligare än jag just nu. Stringen var vit o kanske jag lackar om den till svart? Träet var ganska mörkt så jag tycker det skulle matcha bättre men kanske synd att förstöra dom?
  2. 1
    Hittat vägghängda sängbord! Och tänk, dom blev alldeles gratis! *ler* Jag har ju letat vägghänga sängbord, hittade en variant som tyvärr kostade 1800 kr styck. En annan (på Mio tror jag) för 850 kr styck o det var väl överkomligt men...
    Idag var vi i mamma o pappas sommarstuga. Vår 5-åring ville se vad som fanns uppe på vinden på torpet. Har inte varit upp dit på massor med år, det finns ett inrett gästrum där men det används ALDRIG. Iaf, där bredvid dubbelsängen hänger ett sängbord/telefonbord, antagligen 50-tal. Jättesmidigt med rundade hörn o en låda utan knopp. \"Stringhylla\" under för tidningar. Perfekt! Tänk om det funnits två utbrister jag till min mor. Och vips har hon plockat fram maken! Min mormor o morfar hade dessa som sängbord! *lycklig* Borden är i väldigt bra skick så ingen kan vara lyckligare än jag just nu. Stringen var vit o kanske jag lackar om den till svart? Träet var ganska mörkt så jag tycker det skulle matcha bättre men kanske synd att förstöra dom?
  3. -ullebulle-
    #2

    Jag hade

    sprayat eller lackat gavlarna svarta, mycket snyggare.

    BTW så gick Nisse Strinning ur tiden för nån vecka sedan. Lite onödigt (?) vetande såhär på kvällskvisten!
  4. 2
    Jag hade sprayat eller lackat gavlarna svarta, mycket snyggare.

    BTW så gick Nisse Strinning ur tiden för nån vecka sedan. Lite onödigt (?) vetande såhär på kvällskvisten!
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3

    Svart it is!

    Dessutom är sänggaveln mörkt mörkt brunt skinn så det ser bättre ut med stringen i svart. Det är inte gavlar utan den sitter fast i bakkant på sängbordet går nedåt o sen uppåt/framåt o bildar en tidningshylla.
  6. 3
    Svart it is! Dessutom är sänggaveln mörkt mörkt brunt skinn så det ser bättre ut med stringen i svart. Det är inte gavlar utan den sitter fast i bakkant på sängbordet går nedåt o sen uppåt/framåt o bildar en tidningshylla.

Liknande trådar

  1. Olika sängbord
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-08-01, 17:04
  2. Vägghängda sänglampor
    By yllis in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-09, 10:29
  3. Mer sängbord
    By gitL in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 20:16
  4. Vägghängt sängbord?
    By ellba in forum Hem & fritid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-06-10, 17:13
  5. Sängbord
    By Jess_M_T in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 12:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar