ivf-väntetid?
Svårt att bli gravid
  1. Sanna
    #1

    ivf-väntetid?

    Hur lång väntetid är det för ivf i stockholmsorådet( som man bekostar själv)?
  2. 1
    ivf-väntetid? Hur lång väntetid är det för ivf i stockholmsorådet( som man bekostar själv)?
  3. Fixo
    #2

    Inte speciellt

    lång tid alls, kanske nån månad eller så innan man får en första tid på ivf-kliniken. Har du hört efter på IVF-snacket?
  4. 2
    Inte speciellt lång tid alls, kanske nån månad eller så innan man får en första tid på ivf-kliniken. Har du hört efter på IVF-snacket?
  5. Sanna
    #3

    vart

    finner jag ivf-snacket? Tack för tipset!
  6. 3
    vart finner jag ivf-snacket? Tack för tipset!
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4

    När jag var inne i IVF-svängen

    (förra sommaren) så har jag för mig att det tyvärr var 2-2,5 års väntetid för att få göra IVF i Sthlm. Är lika lång tid även om du vill bekosta det själv tyvärr. Däremot kan du välja att göra IVF i ett landsting där det är kortare kö och då bekosta det själv.

    Lycka till!
  8. 4
    När jag var inne i IVF-svängen (förra sommaren) så har jag för mig att det tyvärr var 2-2,5 års väntetid för att få göra IVF i Sthlm. Är lika lång tid även om du vill bekosta det själv tyvärr. Däremot kan du välja att göra IVF i ett landsting där det är kortare kö och då bekosta det själv.

    Lycka till!
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Nej då

    Om man kan bekosta själv i Stockholm så är det ingen väntetid alls. Huddinge som gör de landstingsbetalda IVF:erna i Stockholm tar inte emot icke-betalande patienter så de köerna har ingenting med varandra att göra.
  10. 5
    Nej då Om man kan bekosta själv i Stockholm så är det ingen väntetid alls. Huddinge som gör de landstingsbetalda IVF:erna i Stockholm tar inte emot icke-betalande patienter så de köerna har ingenting med varandra att göra.
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6

    Vad sjukt

    Tänk att allt ska handla om pengar hela tiden. De stackarna som inte kan beskosta själva får snällt vänta i flera år *ruskar på huvudet*
  12. 6
    Vad sjukt Tänk att allt ska handla om pengar hela tiden. De stackarna som inte kan beskosta själva får snällt vänta i flera år *ruskar på huvudet*
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Jo

    Fast så är det ju överallt. Har man råd att betala kan man ju vända sig till vilken Stockholmsklinik som helst (utom Huddinge) oavsett var man bor, så det är inte specifikt för Stockholm.

    Köerna här har dessutom kortats avsevärt de sista åren när man gick över till att bara göra IVF-behandlingar på Huddinge och låta andra kliniker göra utredningar och andra behandlingar.

    Men jag håller med om att det är trist att de som har pengar kan köpa sig före andra.
  14. 7
    Jo Fast så är det ju överallt. Har man råd att betala kan man ju vända sig till vilken Stockholmsklinik som helst (utom Huddinge) oavsett var man bor, så det är inte specifikt för Stockholm.

    Köerna här har dessutom kortats avsevärt de sista åren när man gick över till att bara göra IVF-behandlingar på Huddinge och låta andra kliniker göra utredningar och andra behandlingar.

    Men jag håller med om att det är trist att de som har pengar kan köpa sig före andra.
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8

    Ja precis

    Det är det jag menar. Skönt ändå att köerna kortats, för jag vill minnas att de var fruktansvärt långa förut.
  16. 8
    Ja precis Det är det jag menar. Skönt ändå att köerna kortats, för jag vill minnas att de var fruktansvärt långa förut.
  17. Fixo
    #9

    det hittar du

    på sammas tälle på detta snack: Känsliga snack - graviditet (+innan/efter) - IVF
  18. 9
    det hittar du på sammas tälle på detta snack: Känsliga snack - graviditet (+innan/efter) - IVF

Liknande trådar

  1. väntetid:-(
    By Anonym in forum Dyslexi & dyskalkyli
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 20:21
  2. 3 års väntetid! :(
    By annn in forum Bokstavsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-12, 18:49
  3. Väntetid?
    By mlsa in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 22:57
  4. väntetid
    By annalisan in forum Autismspektrum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 09:41
  5. Väntetid för op?
    By inget kvar... in forum Kroppsideal
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-02-25, 09:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar