Hjärtklappning efter måltid?
Kropp & hälsa
  1. Undrande
    #1

    Hjärtklappning efter måltid?

    Jag brukar få hjärtklappning efter att jag ätit frukost, lunch och middag samt druckit kaffe och te. Vad kan det bero på?
  2. 1
    Hjärtklappning efter måltid? Jag brukar få hjärtklappning efter att jag ätit frukost, lunch och middag samt druckit kaffe och te. Vad kan det bero på?
  3. Mamma till många
    #2

    Det är väl normalt?

    Jag har i hela mitt liv fått hastigare puls efter måltid.Trodde det var helt normalt! Kaffe o Te innehåller dessutom koffein o ökar ju pulsen ett tag efteråt.
    Äter man mycket o dessutom är överviktig(som mig,har fem,sex kilo för mycket) så är det ännu lättare att man får hjärtklappning.Jag får så,har fettet på magen.
  4. 2
    Det är väl normalt? Jag har i hela mitt liv fått hastigare puls efter måltid.Trodde det var helt normalt! Kaffe o Te innehåller dessutom koffein o ökar ju pulsen ett tag efteråt.
    Äter man mycket o dessutom är överviktig(som mig,har fem,sex kilo för mycket) så är det ännu lättare att man får hjärtklappning.Jag får så,har fettet på magen.
  5. Britt
    #3

    Kan vara din kropp som

    signalerar att du får i dig saker du inte riktigt tål. Man kan testa själv med pulstestning om man är lite uthållig, se Ingrid Franzons bok \"Hjälp vad ska jag äta?\".
  6. 3
    Kan vara din kropp som signalerar att du får i dig saker du inte riktigt tål. Man kan testa själv med pulstestning om man är lite uthållig, se Ingrid Franzons bok \"Hjälp vad ska jag äta?\".
  7. Anna
    #4

    Det tror inte jag..

    pulsen ökar alltid efter måltid,då ska ju kroppen smälta maten.
  8. 4
    Det tror inte jag.. pulsen ökar alltid efter måltid,då ska ju kroppen smälta maten.
  9. Britt
    #5

    men inte så mycket

    Enligt professorn o läkaren Arthur Coca som forskat om detta, så är den normala skillnaden i puls endast 16 pr minut för friska människor. Undantaget kraftig fysisk aktivitet o start sinnesrörelse.
    Du kan testa själv enligt beskrivning i Ingrid Franzons bok.
  10. 5
    men inte så mycket Enligt professorn o läkaren Arthur Coca som forskat om detta, så är den normala skillnaden i puls endast 16 pr minut för friska människor. Undantaget kraftig fysisk aktivitet o start sinnesrörelse.
    Du kan testa själv enligt beskrivning i Ingrid Franzons bok.

Liknande trådar

  1. Snabbare/hårdare puls efter måltid?
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-10-30, 22:38
  2. Ont i magen efter måltid
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-13, 21:30
  3. Kräks upp mjölken direkt efter måltid
    By Tindraliten in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 17:05
  4. Kräks upp mjölken direkt efter måltid
    By Tindraliten in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 09:26
  5. Ped. måltid?
    By akki in forum Barn som yrke
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 15:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar