MYCKET skrik vid läggdags.
Bebissnack
  1. Chanel
    #1

    MYCKET skrik vid läggdags.

    Vår son på 9 månader har aldrig haft problem innan med att nattas. Han låg och \"brottades\" med sin nalle och somnade till slut av sig själv. Det tog väl en halvtimme ungefär. Ska tillägga att han sover hela nätterna också. Nu har han börjat med att skrika och skrika och vägra lägga sig ner i sin spjälis. Till slut somnar han utmattad av allt skrik. Nån annan som känner igen problemet och vet hur man får bort det där skriket? Är det en av deras många perioder barnet går igenom? Det verkar som det är en kombination av trötthet, vill leka, och separationsångest.
  2. 1
    MYCKET skrik vid läggdags. Vår son på 9 månader har aldrig haft problem innan med att nattas. Han låg och \"brottades\" med sin nalle och somnade till slut av sig själv. Det tog väl en halvtimme ungefär. Ska tillägga att han sover hela nätterna också. Nu har han börjat med att skrika och skrika och vägra lägga sig ner i sin spjälis. Till slut somnar han utmattad av allt skrik. Nån annan som känner igen problemet och vet hur man får bort det där skriket? Är det en av deras många perioder barnet går igenom? Det verkar som det är en kombination av trötthet, vill leka, och separationsångest.
  3. Tussilull
    #2

    här med!

    Min 9-månaders dotter gör precis som din son! Hon har oxå somnat uten några problem, men nu skriker hon som besatt innan hon somnar av utmattning.... hon skriker tom sovandes sittande i sängen.... har 2 barn innan o känner igen det... det går snart över! Jag går på linjen att stilla sitta vid sängen, lägga ned henne o lugnt säga att det är natt o att hon ska sova 8inte enkelt man blir galen!!!!) men efter ca 100 gånger så somnar hon !!! Oftast somnar hon då lugnt och jag smeker sakta på huvudet. Mina andra barn var så här o det gick över efter nån månad, jag rekommenderar inga \"kurer\" jag tror att de faktiskt har separationsångest o behöver en varm stilla hand som talar om att det är OK att sova. Kan man hjälpas åt är det bra, för det är sååå frusterarande!! Håller tummarna att det snart ska bli bättre för er ( o oss!!) KRAM från en annan mamma i sommarnatten!!
  4. 2
    här med! Min 9-månaders dotter gör precis som din son! Hon har oxå somnat uten några problem, men nu skriker hon som besatt innan hon somnar av utmattning.... hon skriker tom sovandes sittande i sängen.... har 2 barn innan o känner igen det... det går snart över! Jag går på linjen att stilla sitta vid sängen, lägga ned henne o lugnt säga att det är natt o att hon ska sova 8inte enkelt man blir galen!!!!) men efter ca 100 gånger så somnar hon !!! Oftast somnar hon då lugnt och jag smeker sakta på huvudet. Mina andra barn var så här o det gick över efter nån månad, jag rekommenderar inga \"kurer\" jag tror att de faktiskt har separationsångest o behöver en varm stilla hand som talar om att det är OK att sova. Kan man hjälpas åt är det bra, för det är sååå frusterarande!! Håller tummarna att det snart ska bli bättre för er ( o oss!!) KRAM från en annan mamma i sommarnatten!!
  5. chanel
    #3

    Inte ensam då..

    skönt att veta. Tack så mycket gumsan och sola lugnt!
  6. 3
    Inte ensam då.. skönt att veta. Tack så mycket gumsan och sola lugnt!
  7. Ledsen
    #4

    Men hur?

    Hur kan man låta sin bebis ligga och skrika och somna av utmattning? Jag fick ont i magen bara jag läste det där. Om det verkar vara separationsångest som du skriver så hur sjutton kan ni då låta honom genomgå det?
  8. 4
    Men hur? Hur kan man låta sin bebis ligga och skrika och somna av utmattning? Jag fick ont i magen bara jag läste det där. Om det verkar vara separationsångest som du skriver så hur sjutton kan ni då låta honom genomgå det?
  9. Medlem sedan
    Nov 2005
    #5

    Är det inte så

    att barn i den ålder genomgår en stor utvecklingsfas. Det bästa vore kanske om ni hade honom intill er och sövde honom i famnen (eller i sängen och ni ligger bredvid). Så han kan känna att ni är där! Se bara till att vara super-tråkiga, dvs inte leka eller göra nåt roligt, utan bara finnas där. Nära.
  10. 5
    Är det inte så att barn i den ålder genomgår en stor utvecklingsfas. Det bästa vore kanske om ni hade honom intill er och sövde honom i famnen (eller i sängen och ni ligger bredvid). Så han kan känna att ni är där! Se bara till att vara super-tråkiga, dvs inte leka eller göra nåt roligt, utan bara finnas där. Nära.
  11. Chanel
    #6

    För att

    jag känner att jag inte orkar hålla på i 2 timmar varje natt och natta honom. Det har gått så bra innan. Om han nu är i en separationsångest period så kommer han att skrika i vilket fall som helst när han inte ser mig. Det enda jag gör nu är att lägga honom ner 100 gånger innan han somnar. Det är skrik i början men det mattas av till slut. Jag vet när han skriker på riktigt eller inte.
  12. 6
    För att jag känner att jag inte orkar hålla på i 2 timmar varje natt och natta honom. Det har gått så bra innan. Om han nu är i en separationsångest period så kommer han att skrika i vilket fall som helst när han inte ser mig. Det enda jag gör nu är att lägga honom ner 100 gånger innan han somnar. Det är skrik i början men det mattas av till slut. Jag vet när han skriker på riktigt eller inte.

Liknande trådar

  1. Tillväxt, för mycket mjölk och skrik!
    By Barr in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-27, 19:29
  2. Skrik, skrik, skrik och för lite sömn?
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 14:40
  3. Bebis med mycket gälla skrik...
    By Noramtre in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 23:00
  4. Läggdags??
    By Lurpan in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 09:03
  5. Mycket skrik för lite ull
    By NYC-Maria in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 16:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar