Jättestor mage !
Vikt
  1. Mia bf 22/7
    #1

    Jättestor mage !

    Hej, jag är gravid i vecka 40 med mitt andra barn, och min mage är enormt stor och dessutom full av bristningar, där vissa är svullna pga värmen. Är det någon som har erfarenhet av stora magar och bristningar, och om man kan bli normal efter att huden tänjts ut så mycket? Jag har burit båda mina barn väldigt långt fram, och går i stor sätt bara upp i vikt på magen, men denna gång är det ändå 17 kg. Jag känner mig lite orolig och ledsen för att jag inte kommer att bli normal igen. Efter förra förlossningen gick allt bra efteråt, men denna gång är jag större.
    Tacksam för svar !
  2. 1
    Jättestor mage ! Hej, jag är gravid i vecka 40 med mitt andra barn, och min mage är enormt stor och dessutom full av bristningar, där vissa är svullna pga värmen. Är det någon som har erfarenhet av stora magar och bristningar, och om man kan bli normal efter att huden tänjts ut så mycket? Jag har burit båda mina barn väldigt långt fram, och går i stor sätt bara upp i vikt på magen, men denna gång är det ändå 17 kg. Jag känner mig lite orolig och ledsen för att jag inte kommer att bli normal igen. Efter förra förlossningen gick allt bra efteråt, men denna gång är jag större.
    Tacksam för svar !
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2

    Halloj

    Tyvärr tror jag inte man blir av med bristningarna, men däremot är det nog fullt möjligt att träna sig till en platt mage.
    Lycka till med bebisen som är på g!
  4. 2
    Halloj Tyvärr tror jag inte man blir av med bristningarna, men däremot är det nog fullt möjligt att träna sig till en platt mage.
    Lycka till med bebisen som är på g!
  5. Inami med Hampus
    #3

    Min mage var enorm!

    Dels för en stor bäbis på 4,5 kilo,men mycket fostervatten.

    Nu har jag inte gjort så mycket för att få en platt mage.Men jag har gått ned i vikt.

    Jag brukar kalla min mage för bulldeg.Det är bara en massa överbliven hud som hänger dör.Ska nu under hösten börja träna för att försöka få bort den....

    Bristningar hade jag massor av,men de bleks och trar ihops sig.Det har mina ghort,men det ser fortfarande ut som en månlandskap.

    Men skit idet,jag har en underbar son istället!
  6. 3
    Min mage var enorm! Dels för en stor bäbis på 4,5 kilo,men mycket fostervatten.

    Nu har jag inte gjort så mycket för att få en platt mage.Men jag har gått ned i vikt.

    Jag brukar kalla min mage för bulldeg.Det är bara en massa överbliven hud som hänger dör.Ska nu under hösten börja träna för att försöka få bort den....

    Bristningar hade jag massor av,men de bleks och trar ihops sig.Det har mina ghort,men det ser fortfarande ut som en månlandskap.

    Men skit idet,jag har en underbar son istället!
  7. Thess
    #4

    Jag väntade tvillingar...

    ...och hade relativt stor mage, tycker jag! Inga bristningar iochförsig! Men min mage är helt ok idag visst den skulle kunna bli plattare men det beror nog snarast på att jag inte är viktmässigt där jag borde och att jag inte tränat magmusklerna!

    /Therese
  8. 4
    Jag väntade tvillingar... ...och hade relativt stor mage, tycker jag! Inga bristningar iochförsig! Men min mage är helt ok idag visst den skulle kunna bli plattare men det beror nog snarast på att jag inte är viktmässigt där jag borde och att jag inte tränat magmusklerna!

    /Therese
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5

    Min mage

    har blivit hyfsat normal, lite plufsig men värre kunde det vara. Bristningarna blir du tyvärr inte av med, jag har fortfarande två år efter sista barnet väldigt röda ränder på magen. Menmen, det är ju inte SÅ många som behöver se dom ändå :)
  10. 5
    Min mage har blivit hyfsat normal, lite plufsig men värre kunde det vara. Bristningarna blir du tyvärr inte av med, jag har fortfarande två år efter sista barnet väldigt röda ränder på magen. Menmen, det är ju inte SÅ många som behöver se dom ändå :)
  11. Medlem sedan
    Sep 2000
    #6

    Jag gick upp 40 kg

    med första barnet och fick då bristningar på magen. De blektes supersnabbt och är idag bara ljusa, syns inte så mkt. Magen går mycket väl att få platt igen med lite jävlaranamma och massa träning.

    Njut av din bebis och lägg sen upp en plan när du känner att kroppen är redo så kommer du fixa det.

    Lycka till :)
  12. 6
    Jag gick upp 40 kg med första barnet och fick då bristningar på magen. De blektes supersnabbt och är idag bara ljusa, syns inte så mkt. Magen går mycket väl att få platt igen med lite jävlaranamma och massa träning.

    Njut av din bebis och lägg sen upp en plan när du känner att kroppen är redo så kommer du fixa det.

    Lycka till :)
  13. Suss
    #7

    Beror på

    jag gick också bara upp på magen med andra barnet o fick en hel del bristningar. Min mage har inta dragit ihop sig vad gäller skinnet och bristningarna har blekts men min mage ser ut som ett russin. Detta trots att jag i övrigt är sal och vältränad.
  14. 7
    Beror på jag gick också bara upp på magen med andra barnet o fick en hel del bristningar. Min mage har inta dragit ihop sig vad gäller skinnet och bristningarna har blekts men min mage ser ut som ett russin. Detta trots att jag i övrigt är sal och vältränad.
  15. Medlem sedan
    Feb 2000
    #8

    MIn mage var oxå enorm

    båda gångerna jag väntade barn. Jag fick massor med bristningar och tyvärr måste jag säga så är dom ff superfula. JAG tror nog att jag aldrig helt kommer att bli av med min mage, sepc alla dessa fula bristningar finns ju där... Men jag får acceptera det, jag har ju ändå fött 2 helt underbara barn.

    Dom där 17 kilona kan du bli av med iaf, en hel del förvinner ju redan iom förlossningen. Sen är det säkert mycket vatten oxå, det hade jag iaf när jag väntade mina. Sen får du ta det lugnt och långsmat när du fått ditt barn och kom ihåg att inte banta när du ammar, ät ordentligt och ofta o nyttigt så ska du se att kilona försvinner.

    Många kramar och lycka till med förlossningen. OCh du, kom ihåg o komma in o berätta sen vad det blev och hur det gick. :)
  16. 8
    MIn mage var oxå enorm båda gångerna jag väntade barn. Jag fick massor med bristningar och tyvärr måste jag säga så är dom ff superfula. JAG tror nog att jag aldrig helt kommer att bli av med min mage, sepc alla dessa fula bristningar finns ju där... Men jag får acceptera det, jag har ju ändå fött 2 helt underbara barn.

    Dom där 17 kilona kan du bli av med iaf, en hel del förvinner ju redan iom förlossningen. Sen är det säkert mycket vatten oxå, det hade jag iaf när jag väntade mina. Sen får du ta det lugnt och långsmat när du fått ditt barn och kom ihåg att inte banta när du ammar, ät ordentligt och ofta o nyttigt så ska du se att kilona försvinner.

    Många kramar och lycka till med förlossningen. OCh du, kom ihåg o komma in o berätta sen vad det blev och hur det gick. :)
  17. Mia bf 22/7
    #9

    tack,

    det blir nog bra.
  18. 9
    tack, det blir nog bra.
  19. Mia bf 22/7
    #10

    ja,

    det enda som egentligen betyder något är ju ett friskt barn.
  20. 10
    ja, det enda som egentligen betyder något är ju ett friskt barn.
  21. Mia bf 22/7
    #11

    tack

    för svar, skönt att höra att det kan bli bra igen.
  22. 11
    tack för svar, skönt att höra att det kan bli bra igen.
  23. Mia bf 22/7
    #12

    nej,

    man går ju inte med bar mage när man är 30 +.
  24. 12
    nej, man går ju inte med bar mage när man är 30 +.
  25. Mia bf 22/7
    #13

    åhhh,

    det kändes fantastiskt att läsa ditt inlägg. Jag får börja rapportera viktnedgång efter bebisankomst :-)
  26. 13
    åhhh, det kändes fantastiskt att läsa ditt inlägg. Jag får börja rapportera viktnedgång efter bebisankomst :-)
  27. Mia bf 22/7
    #14

    ja,

    du är säkert jättefin iallafall, det är bara när det gäller mig själv jag nojjar.
  28. 14
    ja, du är säkert jättefin iallafall, det är bara när det gäller mig själv jag nojjar.
  29. Mia bf 22/7
    #15

    tack snälla,

    vilka vänliga ord av dig. Jag kommer hit och rapporterar hur det går med bebis och vikt. Det enda som är viktigt egentligen är ju att förlossningen går bra och att barnet mår bra.
    Kram
  30. 15
    tack snälla, vilka vänliga ord av dig. Jag kommer hit och rapporterar hur det går med bebis och vikt. Det enda som är viktigt egentligen är ju att förlossningen går bra och att barnet mår bra.
    Kram

Liknande trådar

  1. "Din mage er ut som en jättestor
    By annicaswe in forum _1005 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 19:58
  2. Jättestor klass!
    By femisju in forum Skolbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-09-24, 09:02
  3. Nu är all min text jättestor vad har
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 17:10
  4. En jättestor snopp..
    By Petra & kärlekarna in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 18:39
  5. A m A-03 och jättestor mage!!!
    By Amandas mamma in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-07, 13:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar