ivf och autism?
Autismspektrum
  1. Björnens mamma
    #1

    ivf och autism?

    Är det någon som vet om det finns något samband med ivf-befruktning och autism hos barnet? Båda mina barn kom till genom ivf och min stora pojke finns inom autismspektrumet (ingen diagnos ännu)
  2. 1
    ivf och autism? Är det någon som vet om det finns något samband med ivf-befruktning och autism hos barnet? Båda mina barn kom till genom ivf och min stora pojke finns inom autismspektrumet (ingen diagnos ännu)
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Ett samband finns

    men man tror inte att det är själva ivf-processen som gör det utan att det har med att infertila mammor får barn. Så sa iaf läkaren till mig när jag ringde och frågade innan vi gjorde syskonförsök. Att man använder ägg som annars aldrig skulle användas kanske. När jag först hittade hit till autismsnacket för snart 2 ½ år sedan förvånades jag över hur många ivf-föräldrar det var här. Nu vet jag inte hur det är. Ring och prata med din klinik. Som jag förstod det finns det inget säkerställt utan man tror att det föds fler ivf-barn med autism.
  4. 2
    Ett samband finns men man tror inte att det är själva ivf-processen som gör det utan att det har med att infertila mammor får barn. Så sa iaf läkaren till mig när jag ringde och frågade innan vi gjorde syskonförsök. Att man använder ägg som annars aldrig skulle användas kanske. När jag först hittade hit till autismsnacket för snart 2 ½ år sedan förvånades jag över hur många ivf-föräldrar det var här. Nu vet jag inte hur det är. Ring och prata med din klinik. Som jag förstod det finns det inget säkerställt utan man tror att det föds fler ivf-barn med autism.

Liknande trådar

  1. Autism
    By MPRvaccin in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 09:20
  2. Autism?
    By Nyponrosen in forum Autismspektrum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-28, 11:13
  3. Autism?
    By oliem in forum Autismspektrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 13:38
  4. Autism...
    By Annelie76 in forum Autismspektrum
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 22:44
  5. Autism.......
    By anonym idag in forum Autismspektrum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-16, 19:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar