låna ut ny vagn?
Resesnack
  1. Anonym
    #1

    låna ut ny vagn?

    Vi har i år köpt en helt ny husvagn, en jättestor investering för oss med fyra barn men vi är överens om att dra in på tex kläder för att ha råd med den. Att resa med fyra barn blir mycket mer praktiskt än tält, vandrarhem eller hotell. Ny fick det blir för att vi skulle hitta en vagn som var tillräcklig både stor och lätt för att det skulle fungera till vår bil och familjestorlek.
    Vi är oerhört rädda om den när vi har varit iväg.
    Nu har vi fått frågan från både kompisar och släktingar om att de vill låna vår vagn, \"så slipper de ju betala dyr hyra för att hyra\" eller dyra hotellkostnader. De har alla nog egentligen bättre ekonomi än vad vi har till att själva köpa en husvagn.. Vi känner oss så kluvna, visst vill man vara snäll men detta är ju vår investering. Dels vad gäller själva vagnen med att man är rädd om den. Men även att vi ju nu kan sticka iväg när det är fint väder, ska man låna ut den till tre familjer så är det ju tre veckor av vår sommar som försvinner bara för att de vill få en billig semester. Usch vad svårt detta känns. Det är goda vänner och släktingar som ställer upp för oss och vi bruark ställa upp för dem men vi hade iten räknat med denna frågan. En av personerna har dessutom en \"bokstavsdiangos\" och har problem med motorik och förståelse, jag är jätterädd för att se den personen sköta om vår husvagn. Personen ifråga har slagit sönder ganska mycket i vårt hem pga sin klumpighet, detta har gått att ersätta (vi har köpt nytt) men på en husvagn kan det ju bli ganska dyrt och kanske omöjligt att tex få tag på nya originalrullgardiner i samma färg, visst en struntsak i det stora hela men i en helt ny vagn så sänker det ju faktistk värdet. Likaså spiller personen mycket när den äter osv.
    Kan man skriva upp vilka ordnignsföreskrifter vi själva har och kräva att de följer samma? Tex att aldrig gå in med skor, inte duscha eller diska i vagnen, torka upp på vasken efter varje användning, endast rena saker i skåpen osv.
  2. 1
    låna ut ny vagn? Vi har i år köpt en helt ny husvagn, en jättestor investering för oss med fyra barn men vi är överens om att dra in på tex kläder för att ha råd med den. Att resa med fyra barn blir mycket mer praktiskt än tält, vandrarhem eller hotell. Ny fick det blir för att vi skulle hitta en vagn som var tillräcklig både stor och lätt för att det skulle fungera till vår bil och familjestorlek.
    Vi är oerhört rädda om den när vi har varit iväg.
    Nu har vi fått frågan från både kompisar och släktingar om att de vill låna vår vagn, \"så slipper de ju betala dyr hyra för att hyra\" eller dyra hotellkostnader. De har alla nog egentligen bättre ekonomi än vad vi har till att själva köpa en husvagn.. Vi känner oss så kluvna, visst vill man vara snäll men detta är ju vår investering. Dels vad gäller själva vagnen med att man är rädd om den. Men även att vi ju nu kan sticka iväg när det är fint väder, ska man låna ut den till tre familjer så är det ju tre veckor av vår sommar som försvinner bara för att de vill få en billig semester. Usch vad svårt detta känns. Det är goda vänner och släktingar som ställer upp för oss och vi bruark ställa upp för dem men vi hade iten räknat med denna frågan. En av personerna har dessutom en \"bokstavsdiangos\" och har problem med motorik och förståelse, jag är jätterädd för att se den personen sköta om vår husvagn. Personen ifråga har slagit sönder ganska mycket i vårt hem pga sin klumpighet, detta har gått att ersätta (vi har köpt nytt) men på en husvagn kan det ju bli ganska dyrt och kanske omöjligt att tex få tag på nya originalrullgardiner i samma färg, visst en struntsak i det stora hela men i en helt ny vagn så sänker det ju faktistk värdet. Likaså spiller personen mycket när den äter osv.
    Kan man skriva upp vilka ordnignsföreskrifter vi själva har och kräva att de följer samma? Tex att aldrig gå in med skor, inte duscha eller diska i vagnen, torka upp på vasken efter varje användning, endast rena saker i skåpen osv.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    dom får väll

    hyra vagnen av er, och ja ordningsföreskrifter är bra, men om det tex finns dusch i vagnen så bör man ju få använda den tycker jag. Om saker går sönder så är det ju självklart att dom får ersätta er
  4. 2
    dom får väll hyra vagnen av er, och ja ordningsföreskrifter är bra, men om det tex finns dusch i vagnen så bör man ju få använda den tycker jag. Om saker går sönder så är det ju självklart att dom får ersätta er
  5. Anonym
    #3

    tack för ditt svar

    alltid bra att få höra hur andra tänker.
    att betala för att få låna den har det inte varit tal om utan de vill få låna för att de är vänner och duschen använder vi aldirig själva just för risken för vattenskador i vagnen. Säljaren rekommenderade inte att man använder den att duscha i utan bara typ skölja underlivet när man sitter på toan så vattnet hamnar där och inte i vagnen. Eftersom vi själva är så rädda om den vill vi ju inte att andra ska orsaka vattenskador. Det är just sådana här saker som känns så svåra. Det är en av våra livs investeringar och vi räknar med att behålla denna vagnen \"för alltid\" för vi har inte råd att byta ut den utan vill verkligen bevara den.
  6. 3
    tack för ditt svar alltid bra att få höra hur andra tänker.
    att betala för att få låna den har det inte varit tal om utan de vill få låna för att de är vänner och duschen använder vi aldirig själva just för risken för vattenskador i vagnen. Säljaren rekommenderade inte att man använder den att duscha i utan bara typ skölja underlivet när man sitter på toan så vattnet hamnar där och inte i vagnen. Eftersom vi själva är så rädda om den vill vi ju inte att andra ska orsaka vattenskador. Det är just sådana här saker som känns så svåra. Det är en av våra livs investeringar och vi räknar med att behålla denna vagnen \"för alltid\" för vi har inte råd att byta ut den utan vill verkligen bevara den.
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    ok

    om säljaren har sagt så så är det såklart så det ska vara, Hyran tänkte jag mer som att man ger något för att man lånar vagnen, inte då flera tusen, utan kan ju vara hjälp med något annat tex tapetsering eller liknande
  8. 4
    ok om säljaren har sagt så så är det såklart så det ska vara, Hyran tänkte jag mer som att man ger något för att man lånar vagnen, inte då flera tusen, utan kan ju vara hjälp med något annat tex tapetsering eller liknande
  9. Anonym
    #5

    jo

    Jo, vi brukar hjälpa varandra med tex tapetseringar som du skriver så vi vill ju ogärna säga nej. Samtidigt är vi ju väldigt rädda om vagnen så vi vill ju att de också är det.
    Tack för dina svar, bra att kunna diskutera med någon neutral och som kanske själv varit i liknande situation :o)
  10. 5
    jo Jo, vi brukar hjälpa varandra med tex tapetseringar som du skriver så vi vill ju ogärna säga nej. Samtidigt är vi ju väldigt rädda om vagnen så vi vill ju att de också är det.
    Tack för dina svar, bra att kunna diskutera med någon neutral och som kanske själv varit i liknande situation :o)
  11. anne.h
    #6

    Jag lånar

    ut till mina bästa vänner jag litar till fullo på att de klarar av att vara rädda om den, jag lånar absolut inte ut den till några vänner med barn med ADHD, då får jag tillbaka en trasig, ful vagn, det vet jag redan på förhand så där är det stopp.

    Dessutom har jag sagt att det som går sönder ersätts till fullo, med nytt eller begagnat, det avgör den som haft sönder nåt, DE fixar dit det, jag ska inte hålla på och jaga delar/reparatör.

    Jag skulle i ert fall ta betalt per vecka samt sätta upp regler och dessutom tala om att DE betalar allt som går sönder, däremot inte låna/hyra ut vagnen när vi själva planerar att åka. Vill nån låna/hyra så går det bra, om den bara står hemma.
    -å andra sidan.. en helt ny vagn? Den skulle jag inte hyra/låna ut om jag absolut inte var tvungen till det.. annat än till de jag nämnde ovan, dem litar jag på. ;-)
  12. 6
    Jag lånar ut till mina bästa vänner jag litar till fullo på att de klarar av att vara rädda om den, jag lånar absolut inte ut den till några vänner med barn med ADHD, då får jag tillbaka en trasig, ful vagn, det vet jag redan på förhand så där är det stopp.

    Dessutom har jag sagt att det som går sönder ersätts till fullo, med nytt eller begagnat, det avgör den som haft sönder nåt, DE fixar dit det, jag ska inte hålla på och jaga delar/reparatör.

    Jag skulle i ert fall ta betalt per vecka samt sätta upp regler och dessutom tala om att DE betalar allt som går sönder, däremot inte låna/hyra ut vagnen när vi själva planerar att åka. Vill nån låna/hyra så går det bra, om den bara står hemma.
    -å andra sidan.. en helt ny vagn? Den skulle jag inte hyra/låna ut om jag absolut inte var tvungen till det.. annat än till de jag nämnde ovan, dem litar jag på. ;-)
  13. \"mamma\"
    #7

    Näe

    Skulle aldrig låna/hyra ut min vagn annat än till mina vuxna barn. Jag tycker inte om vänner/släktingar som vill åka snålskjuts, de får köpa egen vagn i sådana fall. Det kan hända för mycket både på vägen och när man väl är på plats. Men vad beträffar bokstavsdiagnos så skulle jag inte neka p.g.a. det. Vår ena son är ett bokstavsbarn och han har varit med oss i vagnen under nästan hela sin uppväxt och det har aldrig hänt något eller att han har haft sönder något i vagnen, han var också fumlig och klumpig när han var liten (han är vuxen idag). Nej, njut av er vagn ni, åk när ni känner för det och kämpa inte med något dåligt samvete för att ni inte lånar ut den. Att ställa upp för varandra har faktiskt också sina gränser.
  14. 7
    Näe Skulle aldrig låna/hyra ut min vagn annat än till mina vuxna barn. Jag tycker inte om vänner/släktingar som vill åka snålskjuts, de får köpa egen vagn i sådana fall. Det kan hända för mycket både på vägen och när man väl är på plats. Men vad beträffar bokstavsdiagnos så skulle jag inte neka p.g.a. det. Vår ena son är ett bokstavsbarn och han har varit med oss i vagnen under nästan hela sin uppväxt och det har aldrig hänt något eller att han har haft sönder något i vagnen, han var också fumlig och klumpig när han var liten (han är vuxen idag). Nej, njut av er vagn ni, åk när ni känner för det och kämpa inte med något dåligt samvete för att ni inte lånar ut den. Att ställa upp för varandra har faktiskt också sina gränser.
  15. Medlem sedan
    Feb 2003
    #8

    Jag hade sagt nej

    Jag hade absolut inte hyrt ut min husvagn varken till vänner eller släktingar! Finns ingen anledning tycker jag! Om vi i min familj köpt en splitterny husvagn så vill jag kunna använda den när jag vill, inte att \"åh vad fint väder det är, det hade varit skönt att åka iväg, synd bara att vi hyrt ut den i 1 vecka\" Näpp jag förstår er!Jag hade INTE lånat ut den!
  16. 8
    Jag hade sagt nej Jag hade absolut inte hyrt ut min husvagn varken till vänner eller släktingar! Finns ingen anledning tycker jag! Om vi i min familj köpt en splitterny husvagn så vill jag kunna använda den när jag vill, inte att \"åh vad fint väder det är, det hade varit skönt att åka iväg, synd bara att vi hyrt ut den i 1 vecka\" Näpp jag förstår er!Jag hade INTE lånat ut den!
  17. Anonym
    #9

    tack

    för dina tankar, bra att få läsa hur andra tänker.
    Det blir nog att vi lånar ut vagnen för att vara snälla men helt bra känns det inte. Vi får försöka prata med dem om ersättning för sådant som ev kan gå sönder men nåogn hyra lär vi inte ta ut av dem. Personen med diagnos är vuxen, trevlig och snäll men speciell. Lyssnar bara på sådant som h*n själv tycker är intressant stänger liksom öronen annars. Tappar saker t ex kaffekoppen i knä´t, hårdhänt när h*n inte vet hur något fungerar, har tex slitit sönder en pappershållare här hemma så det är därför jag är orolig för rullgardinerna. Man kan ju inte slita upp och ner dem med våld. Och som sagt vagnen är sprillans ny så en veckas ovarsamhet kan ju sätta sina spår. Samtidigt vill vi inte göra någon av de här tre familjerna besvikna. Får väl se om det blir i år vi har ju inte semestrat färdigt själva ännu och som du skriver så vill vi ju använda den själva i första hand.
  18. 9
    tack för dina tankar, bra att få läsa hur andra tänker.
    Det blir nog att vi lånar ut vagnen för att vara snälla men helt bra känns det inte. Vi får försöka prata med dem om ersättning för sådant som ev kan gå sönder men nåogn hyra lär vi inte ta ut av dem. Personen med diagnos är vuxen, trevlig och snäll men speciell. Lyssnar bara på sådant som h*n själv tycker är intressant stänger liksom öronen annars. Tappar saker t ex kaffekoppen i knä´t, hårdhänt när h*n inte vet hur något fungerar, har tex slitit sönder en pappershållare här hemma så det är därför jag är orolig för rullgardinerna. Man kan ju inte slita upp och ner dem med våld. Och som sagt vagnen är sprillans ny så en veckas ovarsamhet kan ju sätta sina spår. Samtidigt vill vi inte göra någon av de här tre familjerna besvikna. Får väl se om det blir i år vi har ju inte semestrat färdigt själva ännu och som du skriver så vill vi ju använda den själva i första hand.
  19. Anonym
    #10

    tack

    för dina tankar, jätteskönt att läsa hur andra resonerar.
    Jo, deras argumetnt att tält är så jobbigt och hotell dyrt men att vår husvagn skulle vara ett gratis och perfekt alternativ känns lite.... tja...
  20. 10
    tack för dina tankar, jätteskönt att läsa hur andra resonerar.
    Jo, deras argumetnt att tält är så jobbigt och hotell dyrt men att vår husvagn skulle vara ett gratis och perfekt alternativ känns lite.... tja...
  21. Anonym
    #11

    tack

    för dina tankar, jättebra att få läsa hur andra resonerar.
  22. 11
    tack för dina tankar, jättebra att få läsa hur andra resonerar.
  23. LottaO
    #12

    Kluvet det där

    En alldels splitans? NIXPIX! Noway....Vi funderar på att hyra ut våra om nån vi känner frågar. Inte för att vara snäll, utan snarare för att håva in lite kosing ;) Vi har ingen ny vagn, men den kostar en del iaf....

    Och för allt i världen. OM ni bestämmer er för att hyra/låna ut den. Skriv kontrakt, med allt ni vill ha med INNAN. Vad som gäller och vems försäkring som täcker vad....
  24. 12
    Kluvet det där En alldels splitans? NIXPIX! Noway....Vi funderar på att hyra ut våra om nån vi känner frågar. Inte för att vara snäll, utan snarare för att håva in lite kosing ;) Vi har ingen ny vagn, men den kostar en del iaf....

    Och för allt i världen. OM ni bestämmer er för att hyra/låna ut den. Skriv kontrakt, med allt ni vill ha med INNAN. Vad som gäller och vems försäkring som täcker vad....
  25. Anonym
    #13

    tack

    för ditt svar, skönt att läsa andras åsikter.
    Vår gamla husvagn hade vi gärana lånat ut (då frågade ingen) och hade vi kunnat få en slant för det hade det varit perfekt. Fast den nya känns olustigt att låna ut och dessutom så blir det ju utan ersättning isåfall.
  26. 13
    tack för ditt svar, skönt att läsa andras åsikter.
    Vår gamla husvagn hade vi gärana lånat ut (då frågade ingen) och hade vi kunnat få en slant för det hade det varit perfekt. Fast den nya känns olustigt att låna ut och dessutom så blir det ju utan ersättning isåfall.
  27. Linda~ Wilk~
    #14

    Samma dilemma här ..

    Nu har det inte varit en massa som frågat utan bara min bror. Han har velat låna vagnen ett par helger men vi har lyckats att undvika det tills nu.
    Men nu är han faktiskt där i skrivande stund men han fick veta att vi inte är jätteglada att låna ut den och han fick en del \"regler\" att följa.
    Det gäller bara denna helgen så vi kände att vi inte kunde säga nej. Men jag förstår dig fullt ut. Hade jag varit i din sits med att flera vill låna den, och i veckovis hade jag nog sagt nej.
  28. 14
    Samma dilemma här .. Nu har det inte varit en massa som frågat utan bara min bror. Han har velat låna vagnen ett par helger men vi har lyckats att undvika det tills nu.
    Men nu är han faktiskt där i skrivande stund men han fick veta att vi inte är jätteglada att låna ut den och han fick en del \"regler\" att följa.
    Det gäller bara denna helgen så vi kände att vi inte kunde säga nej. Men jag förstår dig fullt ut. Hade jag varit i din sits med att flera vill låna den, och i veckovis hade jag nog sagt nej.
  29. Anki m Solifer S7
    #15

    Har också fått frågan...

    och vi har sagt nej till alla. Har man sagt ja till en är det svårt att neka andra, så vi bestämde oss för att inte låna/hyra ut den till någon. Som du skriver så är det ju en stor investering.
  30. 15
    Har också fått frågan... och vi har sagt nej till alla. Har man sagt ja till en är det svårt att neka andra, så vi bestämde oss för att inte låna/hyra ut den till någon. Som du skriver så är det ju en stor investering.
  31. Malin
    #16

    Hade du/ni

    lånat ut en alldeles splitt ny bil till vänner och bekanta utan att ta ett öre för det? Det är ju en lite likvärdig fråga tycker jag eftersom ju husvagnen också är ett fordon dock utan motor. En bil kan repas, krockas förstöras och slitas på precis som en husvagn.
    Jag tycker nog gott att ni kan kräva en viss hyra för vagnen för jag tycker det är lite fräckt att åka snålskjuts på er nya fina vagn bara för att få en superbillig semester.
    Vi hyrde husvagn en vecka från en firma och vi fick betala 4000:- för den veckan. Det var en splitter ny vagn av årets modell.
    Det skulle aldrig falla mig in att låna en vagn av vänner eller släktingar utan att betala för det. Det skulle bli så kanonjobbigt om det hände något med vagnen så risken är ju stor att den fina relationen man har blir förstörd på grund av det.

    Nu när vi hyrde vagn så fick vi en liten skada på den och det fick vi ju såklart ersätta, vilket jag tycker är helt självklart.

    Bestämmer ni er för att låna ut vagnen så se till att i förväg göra klart vad som gäller om skador uppkommer så det slipper bli diskussioner efteråt.
    \"Besiktiga\" även vagnen innan och visa de ev skador som redan finns (tex repor och annat både ute och inne) då är det lättare att komma överens efteråt om något uppstår. Så fick vi göra nu och det var kanon att veta att de hade koll på vilka skador vagnen redan hade så inte vi skulle behöva bli beskyllda för sånt vi inte gjort.
    De var kanon noga och noterade varenda lilla repa som fanns i tex bord och köksbänk.

    Fast jag skulle nog tänka mig för både en och två gånger innan jag lånade ut en ny dyr vagn till vänner och bekanta. Jag skulle heller inte låna ut en sprillans ny bil på samma sätt om någon kom och frågade.
  32. 16
    Hade du/ni lånat ut en alldeles splitt ny bil till vänner och bekanta utan att ta ett öre för det? Det är ju en lite likvärdig fråga tycker jag eftersom ju husvagnen också är ett fordon dock utan motor. En bil kan repas, krockas förstöras och slitas på precis som en husvagn.
    Jag tycker nog gott att ni kan kräva en viss hyra för vagnen för jag tycker det är lite fräckt att åka snålskjuts på er nya fina vagn bara för att få en superbillig semester.
    Vi hyrde husvagn en vecka från en firma och vi fick betala 4000:- för den veckan. Det var en splitter ny vagn av årets modell.
    Det skulle aldrig falla mig in att låna en vagn av vänner eller släktingar utan att betala för det. Det skulle bli så kanonjobbigt om det hände något med vagnen så risken är ju stor att den fina relationen man har blir förstörd på grund av det.

    Nu när vi hyrde vagn så fick vi en liten skada på den och det fick vi ju såklart ersätta, vilket jag tycker är helt självklart.

    Bestämmer ni er för att låna ut vagnen så se till att i förväg göra klart vad som gäller om skador uppkommer så det slipper bli diskussioner efteråt.
    \"Besiktiga\" även vagnen innan och visa de ev skador som redan finns (tex repor och annat både ute och inne) då är det lättare att komma överens efteråt om något uppstår. Så fick vi göra nu och det var kanon att veta att de hade koll på vilka skador vagnen redan hade så inte vi skulle behöva bli beskyllda för sånt vi inte gjort.
    De var kanon noga och noterade varenda lilla repa som fanns i tex bord och köksbänk.

    Fast jag skulle nog tänka mig för både en och två gånger innan jag lånade ut en ny dyr vagn till vänner och bekanta. Jag skulle heller inte låna ut en sprillans ny bil på samma sätt om någon kom och frågade.
  33. Medlem sedan
    Feb 2000
    #17

    Absolut inte!

    Vi lånar inte ens ut vår hästtransport - den är på långa vägar inte lika känslig som husvagnen, och den skulle jag inte ens fundera på. Varför ska ni ha gjort en stor investering för att någon annan ska kunna låna gratis? I så fall ska ni ta hyra och deposition som ni behåller om något gått sönder - och då kan de lika gärna hyra av någon annan för då försvinner gratisgrejen.

    Jag tror att ni tjänar på att säga nej rakt upp och ner nu direkt så vet alla det, än att börja låna till någon för då sprider det sig. En ny vagn är ju jättedyr, självklart är det ER vagn och er vagn endast!
  34. 17
    Absolut inte! Vi lånar inte ens ut vår hästtransport - den är på långa vägar inte lika känslig som husvagnen, och den skulle jag inte ens fundera på. Varför ska ni ha gjort en stor investering för att någon annan ska kunna låna gratis? I så fall ska ni ta hyra och deposition som ni behåller om något gått sönder - och då kan de lika gärna hyra av någon annan för då försvinner gratisgrejen.

    Jag tror att ni tjänar på att säga nej rakt upp och ner nu direkt så vet alla det, än att börja låna till någon för då sprider det sig. En ny vagn är ju jättedyr, självklart är det ER vagn och er vagn endast!
  35. Anonym
    #18

    tack

    för alla dina tips! Mycket att tänka på.
    Faktiskt så hade jag hellre lånat ut en splitter ny bil än husvagnen, det känsns som att risken är större att husvagnen får småskador som de du beskriver än en bil för en bil vet alla hur man är rädd om.
    Själv hade jag aldrig velat låna någoon annan snya husvagn, det hade känts som ett för stort ansvar. Vi har tex aldirg lånat miana svärföräldrars båt själva trots att min man har skepparexamen och stor erfarenhet utan vi har bara följt med dem trots att de sagt att vi gärana får låna.
  36. 18
    tack för alla dina tips! Mycket att tänka på.
    Faktiskt så hade jag hellre lånat ut en splitter ny bil än husvagnen, det känsns som att risken är större att husvagnen får småskador som de du beskriver än en bil för en bil vet alla hur man är rädd om.
    Själv hade jag aldrig velat låna någoon annan snya husvagn, det hade känts som ett för stort ansvar. Vi har tex aldirg lånat miana svärföräldrars båt själva trots att min man har skepparexamen och stor erfarenhet utan vi har bara följt med dem trots att de sagt att vi gärana får låna.
  37. Anonym
    #19

    du

    får gäran berätta sedan hur det gick.
    Min bror har också sagt att han vill låna men det gällde inte förrän nästa sommar, känns ännu svårare att säga nej till honom än kompisar.
  38. 19
    du får gäran berätta sedan hur det gick.
    Min bror har också sagt att han vill låna men det gällde inte förrän nästa sommar, känns ännu svårare att säga nej till honom än kompisar.
  39. Anonym
    #20

    skönt

    att höra att man faktiskt kan tacka nej utan att skämmas, det handlar ju inte om att de blir utan semester utan att de måste betala någon annanstans än att låna gratis av oss
  40. 20
    skönt att höra att man faktiskt kan tacka nej utan att skämmas, det handlar ju inte om att de blir utan semester utan att de måste betala någon annanstans än att låna gratis av oss
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. låna ut vagn till kompis på resa?
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-01-04, 21:37
  2. Vagn eller inte vagn... (hjälp)
    By Lurpan in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 16:07
  3. får han låna?
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-12, 16:56
  4. låna eller inte låna?
    By LillaHon in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 17:57
  5. Hur mkt har vi eg. råd at t låna???
    By Okunnig! in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 21:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar