låna ut ny vagn? - Sidan 2
Resesnack
  1. Anonym
    #21

    tack

    för dina raka svar.
    Jo, det känns redan som att det är många som vill låna och det var ju inte alls så vi hade tänkt oss att vår fina vagn skulle utnyttjas.
  2. 21
    tack för dina raka svar.
    Jo, det känns redan som att det är många som vill låna och det var ju inte alls så vi hade tänkt oss att vår fina vagn skulle utnyttjas.
  3. jag vill ha husvagn!
    #22

    en tanke från mig

    som inte ens har husvagn än(och hade jag det skulle jag INTE låna ut den!)
    Har dom som vill låna ens \"rätt bil och Körkort\"?
    kanske nåt att komma med i debatten??

    STÅ PÅ ER!
  4. 22
    en tanke från mig som inte ens har husvagn än(och hade jag det skulle jag INTE låna ut den!)
    Har dom som vill låna ens \"rätt bil och Körkort\"?
    kanske nåt att komma med i debatten??

    STÅ PÅ ER!
  5. Mica
    #23

    Skulle INTE låna ut den!

    Inte då den är så ny!

    Även om de är skötsamma så kan det bli småfläckar och småskrap som är helt normalt slitage.

    I er sits hade jag väntat tills ny-känslan lagt sig innan jag släppt iväg någon annan på semester med vagnen.

    Just de saker du skriver i slutet är sådant som alla kanske inte har i ryggmärgen.

    Dessutom är det ju som du skriver, ni vill ju kunna sticka iväg med vagnen när NI vill.

    Och som någon skrev här, de kanske inte ens har en bil eller ett körkort som berättigar vikten på husvagnen. Och OM de kör olagligt med ER husvagn, eller om de får husvagnen pajjad, vems försäkring går det på då?
  6. 23
    Skulle INTE låna ut den! Inte då den är så ny!

    Även om de är skötsamma så kan det bli småfläckar och småskrap som är helt normalt slitage.

    I er sits hade jag väntat tills ny-känslan lagt sig innan jag släppt iväg någon annan på semester med vagnen.

    Just de saker du skriver i slutet är sådant som alla kanske inte har i ryggmärgen.

    Dessutom är det ju som du skriver, ni vill ju kunna sticka iväg med vagnen när NI vill.

    Och som någon skrev här, de kanske inte ens har en bil eller ett körkort som berättigar vikten på husvagnen. Och OM de kör olagligt med ER husvagn, eller om de får husvagnen pajjad, vems försäkring går det på då?
  7. Ann
    #24

    INTE lånat ut...

    jag skulle inte lånat ut vår vagn (beror givevis på omständigheterna och vem osv) men jag anser att man inte frågar nån utan vill någon låna ut så erbjuder de sig själva!

    Snålt att tro att man kan låna någon annans.
  8. 24
    INTE lånat ut... jag skulle inte lånat ut vår vagn (beror givevis på omständigheterna och vem osv) men jag anser att man inte frågar nån utan vill någon låna ut så erbjuder de sig själva!

    Snålt att tro att man kan låna någon annans.
  9. Anonym
    #25

    tack

    för dina ord.
    Jag är egentlgein lika rädd för småskrap och skador som större skador. Känsn iten kul att få onödigt slitage när den är helt ny. Själva har vi ju likosm \"wow\" känsla för den men andra känner sjlvklart inte samma utan tycker att det är klart att man måste få leva som hemma i vagnen.
  10. 25
    tack för dina ord.
    Jag är egentlgein lika rädd för småskrap och skador som större skador. Känsn iten kul att få onödigt slitage när den är helt ny. Själva har vi ju likosm \"wow\" känsla för den men andra känner sjlvklart inte samma utan tycker att det är klart att man måste få leva som hemma i vagnen.
  11. Anonym
    #26

    tack

    för ditt inlägg.
    Visst hade det varit en helt annan sak om vi velat ha in pengar och därför erbjudit att hyra ut den, nu vill vi ju hellre ha den för oss själva så länge den är ny och att låna ut den gratis känns inte lockande.
    Det blir nog att vi säger nej för det känns inte som att de förstår hur vi tänker. Även om det känns taskigt att säga nej. Får se hur vi gör till nästa år då min bror vill låna den.
  12. 26
    tack för ditt inlägg.
    Visst hade det varit en helt annan sak om vi velat ha in pengar och därför erbjudit att hyra ut den, nu vill vi ju hellre ha den för oss själva så länge den är ny och att låna ut den gratis känns inte lockande.
    Det blir nog att vi säger nej för det känns inte som att de förstår hur vi tänker. Även om det känns taskigt att säga nej. Får se hur vi gör till nästa år då min bror vill låna den.
  13. Anonym
    #27

    vet inte

    De visste inte själva hur mycket de får dra och var inte alls insatta i något eftersom ingen av dem någonsin kört en husvagn förut, men det lutar åt att vi säger nej faktiskt.
    Tack för ditt svar.
  14. 27
    vet inte De visste inte själva hur mycket de får dra och var inte alls insatta i något eftersom ingen av dem någonsin kört en husvagn förut, men det lutar åt att vi säger nej faktiskt.
    Tack för ditt svar.
  15. Polaren
    #28

    Vi lånar inte ut vår vagn

    och då har vi ändå inte precis årets modell. Vi har köpt en husvagn till vår familj. Vill våra vänner campa får de köpa en vagn till sina familjer.

  16. 28
    Vi lånar inte ut vår vagn och då har vi ändå inte precis årets modell. Vi har köpt en husvagn till vår familj. Vill våra vänner campa får de köpa en vagn till sina familjer.

  17. Inki
    #29

    Vi har sagt nej - blankt nej

    av den enkla anledningen att vi inte vill ha några som helst skussioner om vad som var helt eller inte när den utlånades och kom tillbaka trasig. HV är omtåliga, anser jag, och ska den gå sönder så ska det vara vi själva som klantar oss.

    Jag är allergisk mot att folk vill låna så pass dyra saker. Det kan förstöra den bästa vänskap.

  18. 29
    Vi har sagt nej - blankt nej av den enkla anledningen att vi inte vill ha några som helst skussioner om vad som var helt eller inte när den utlånades och kom tillbaka trasig. HV är omtåliga, anser jag, och ska den gå sönder så ska det vara vi själva som klantar oss.

    Jag är allergisk mot att folk vill låna så pass dyra saker. Det kan förstöra den bästa vänskap.

  19. Linda ~Wilk~
    #30

    Det gick bra :)

    Märktes inte att nån varit i vagnen och stökat. Allt var som när vi lämnade den. Men det gällde ju bara en helg och det var bara min bror och hans tjej som var där. Hade de haft barn hade vi säkert inte lånat ut vagnen.
  20. 30
    Det gick bra :) Märktes inte att nån varit i vagnen och stökat. Allt var som när vi lämnade den. Men det gällde ju bara en helg och det var bara min bror och hans tjej som var där. Hade de haft barn hade vi säkert inte lånat ut vagnen.
  21. Anonym
    #31

    ok

    vad bra!
  22. 31
    ok vad bra!
  23. Anonym
    #32

    det

    låter hetl förönuftigt, visst kan vänskap bli förstörd, jag hade själv aldrig velat låna någon annans!
  24. 32
    det låter hetl förönuftigt, visst kan vänskap bli förstörd, jag hade själv aldrig velat låna någon annans!
  25. Anonym
    #33

    tack

    för ditt svar, känns lättare att säga nej när jag ser att så många andra faktiskt gör det.
  26. 33
    tack för ditt svar, känns lättare att säga nej när jag ser att så många andra faktiskt gör det.
  27. Medlem sedan
    Sep 2002
    #34

    Nää, i så fall får de väl hyra den!

    Det kan inte vara helt gratis att köra omkring med en husvagn, den slits ju! Så LÅNA den gratis fattar de väl att de inte kan!!! Dessutom får de ju lov att ersätta allt de förstör. Skriv ordentligt avtal och följ alla lagar, och tänk på att inte lita på vänskapen, för att göra det kan kosta vänskapen i värsta fall. Det är lika allvarligt att hyra husvagn av någon som att hyra hus av någon, det är inget man bara gör sådär i förbifarten. Ordningsföreskrifter skall ni ha och kräva att de följer, men det räcker absolut inte!
  28. 34
    Nää, i så fall får de väl hyra den! Det kan inte vara helt gratis att köra omkring med en husvagn, den slits ju! Så LÅNA den gratis fattar de väl att de inte kan!!! Dessutom får de ju lov att ersätta allt de förstör. Skriv ordentligt avtal och följ alla lagar, och tänk på att inte lita på vänskapen, för att göra det kan kosta vänskapen i värsta fall. Det är lika allvarligt att hyra husvagn av någon som att hyra hus av någon, det är inget man bara gör sådär i förbifarten. Ordningsföreskrifter skall ni ha och kräva att de följer, men det räcker absolut inte!
  29. Medlem sedan
    Mar 2005
    #35

    Nej jag hade inte heller

    lånat ut den. Vår vagn lånar vi ut en helg om året till min man mans mellanbror men våran är en -88 och det är stor skillnad.
  30. 35
    Nej jag hade inte heller lånat ut den. Vår vagn lånar vi ut en helg om året till min man mans mellanbror men våran är en -88 och det är stor skillnad.
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. låna ut vagn till kompis på resa?
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-01-04, 21:37
  2. Vagn eller inte vagn... (hjälp)
    By Lurpan in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 16:07
  3. får han låna?
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-12, 16:56
  4. låna eller inte låna?
    By LillaHon in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 17:57
  5. Hur mkt har vi eg. råd at t låna???
    By Okunnig! in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 21:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar