hur blir man av med getingbo?
Hem & fritid
  1. Linda
    #1

    hur blir man av med getingbo?

    Det sitter precis under taket.
    Jag ser inte själva boet men jag ser var dom flyger in o ut.
    Kan man spraya på nåt?
    Testade att ställa ut en flaska med saft,som blev tipsad om, men det funkade inte.
    Måste ha råd nu innan dom blir fler.
  2. 1
    hur blir man av med getingbo? Det sitter precis under taket.
    Jag ser inte själva boet men jag ser var dom flyger in o ut.
    Kan man spraya på nåt?
    Testade att ställa ut en flaska med saft,som blev tipsad om, men det funkade inte.
    Måste ha råd nu innan dom blir fler.
  3. Pling
    #2

    Ring Anticimex!

    Vi har ett synligt getingbo uppe i gavelspetsen. Mannen gjorde ett försök att spruta ned det med vattenslangen och större delen av boet förstördes, men tydligen lyckades drottningen klara sig för nu har de byggt ett nytt bo. Kollade sen med vår hemfrösäkring (Länsförsäkringar) och det visade sig att det ingår i vår hemförsäkring. Det var bara att ringa Anticimex. Oavsett om det ingår eller ej i din hemförsäkring så hade jag ringt Anticimex. Speciellt om boet är dolt. Svårt att komma åt att få bort allt själv då.
  4. 2
    Ring Anticimex! Vi har ett synligt getingbo uppe i gavelspetsen. Mannen gjorde ett försök att spruta ned det med vattenslangen och större delen av boet förstördes, men tydligen lyckades drottningen klara sig för nu har de byggt ett nytt bo. Kollade sen med vår hemfrösäkring (Länsförsäkringar) och det visade sig att det ingår i vår hemförsäkring. Det var bara att ringa Anticimex. Oavsett om det ingår eller ej i din hemförsäkring så hade jag ringt Anticimex. Speciellt om boet är dolt. Svårt att komma åt att få bort allt själv då.
  5. Johanna
    #3

    Spray och ättiksprit!

    Så här har vi gjort:
    1. Sprayat med insektsmedel på kvällen när getingarna är slöa. Ibland har det behövts flera kvällar.
    2. När det inte finns någon aktivitet kvar i boet har vi satt en plastpåse om boet och sedan skurit av det (med en stekspade t ex).
    3. För att undvika nya getingbo - spraya med ättikssprit, det gillar de inte. Fungerar bra i förebyggande syfte.

    Lycka till!
  6. 3
    Spray och ättiksprit! Så här har vi gjort:
    1. Sprayat med insektsmedel på kvällen när getingarna är slöa. Ibland har det behövts flera kvällar.
    2. När det inte finns någon aktivitet kvar i boet har vi satt en plastpåse om boet och sedan skurit av det (med en stekspade t ex).
    3. För att undvika nya getingbo - spraya med ättikssprit, det gillar de inte. Fungerar bra i förebyggande syfte.

    Lycka till!
  7. Anonym
    #4

    Radar...

    spraya med radar.... så dör dom....
    Vi hade ett getingbo under altan taket, mellan plåttaket o innertaket, jag såg inte själva boet men man såg vart dom flög in....
    Jag sprayade med radar och dom dog på löpande band...

    Bästa är att spraya på kvällen.... då dom oftast är inne i sitt bo.... (jag sprayade en gång på fm, o sen lite till på kvällen...)
    Radar köpte jag i min handelsträdgård
  8. 4
    Radar... spraya med radar.... så dör dom....
    Vi hade ett getingbo under altan taket, mellan plåttaket o innertaket, jag såg inte själva boet men man såg vart dom flög in....
    Jag sprayade med radar och dom dog på löpande band...

    Bästa är att spraya på kvällen.... då dom oftast är inne i sitt bo.... (jag sprayade en gång på fm, o sen lite till på kvällen...)
    Radar köpte jag i min handelsträdgård

Liknande trådar

  1. Getingbo, hjälp!
    By sargit in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 12:13
  2. Getingbo frågor
    By JessicaJoh in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 11:53
  3. Hur bäst ta bort getingbo?
    By marie69a in forum Hem & fritid
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-07-02, 19:58
  4. Daniel blir prins, Emma blir prinsessa
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 11:25
  5. Blir galen på kläder som inte blir rena
    By PetraKalmar in forum En bra idé
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 06:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar