Fråga om att flyga som gravid
Utlandsföräldrar
  1. Gabbi i Botswana
    #1

    Fråga om att flyga som gravid

    Hej tjejer. Ni verkar veta det mesta. Hur länge får man flyga som gravid? Och då menar jag långflygningar. Är det olika regler på olika bolag?
    Vore jätteglad för lite info.
  2. 1
    Fråga om att flyga som gravid Hej tjejer. Ni verkar veta det mesta. Hur länge får man flyga som gravid? Och då menar jag långflygningar. Är det olika regler på olika bolag?
    Vore jätteglad för lite info.
  3. LoX
    #2

    generellt v.28

    Men sedan skiljer det sig, precis som du skriver, mellan olika flygbolag.

    En kompis fick besked att hon skulle kunna flyga hem i v.36 (med läkarintyg)när hon köpte biljetten i Sverige från flygbolaget. Väl framme i USA sa samma bolag att det var v. 28 som gäller.



  4. 2
    generellt v.28 Men sedan skiljer det sig, precis som du skriver, mellan olika flygbolag.

    En kompis fick besked att hon skulle kunna flyga hem i v.36 (med läkarintyg)när hon köpte biljetten i Sverige från flygbolaget. Väl framme i USA sa samma bolag att det var v. 28 som gäller.



  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3

    Det är nog lite olika

    med olika flygbolag så det är bäst alla kolla innan du bokar. Tror en hel del bolag har vecka 28 men har hört om andra vilka man kan flyga mycket senare med.
  6. 3
    Det är nog lite olika med olika flygbolag så det är bäst alla kolla innan du bokar. Tror en hel del bolag har vecka 28 men har hört om andra vilka man kan flyga mycket senare med.
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4

    Hej hej i Botswana!!

    Kul med någon i Afrika! Hur har du/ni hamnat där? (har tyvärr ingen aning om flygning under graviditet tyvärr - men blir ju jättenyfiken). Har varit mycket i Afrika då mina föräldrar bott där de senaste 15 åren, just nu bor de i Ghana. Bor ni i Gaborone?
  8. 4
    Hej hej i Botswana!! Kul med någon i Afrika! Hur har du/ni hamnat där? (har tyvärr ingen aning om flygning under graviditet tyvärr - men blir ju jättenyfiken). Har varit mycket i Afrika då mina föräldrar bott där de senaste 15 åren, just nu bor de i Ghana. Bor ni i Gaborone?
  9. Gabbi i Botswana
    #5

    Yes Gabs här

    Vi har bott i Gabs sedan mars 05. Min man jobbar på FN och jag är medföljande som det så fint heter :-)
  10. 5
    Yes Gabs här Vi har bott i Gabs sedan mars 05. Min man jobbar på FN och jag är medföljande som det så fint heter :-)

Liknande trådar

  1. Gravid och flyga?
    By anonymt namn in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 18:59
  2. flyga gravid
    By Isabella o Alva in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 13:14
  3. Flyga som gravid?
    By Trean_Nollåtta in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 20:00
  4. Flyga gravid
    By flyg in forum Planera för barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 15:51
  5. Flyga när man är gravid?
    By Maria in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 20:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar