Hej hej hallå! Enkät dags=)
_0509 Septemberbarn
  1. Sofia med wilma
    #1

    Hej hej hallå! Enkät dags=)

    JA då va de dags för enkät igen då=)

    Nu e ju våra bäbisar runt 10 månader så jag tänkte att man kuinde få skryta med va dom gör o så=)

    så:

    Äter din septemberbebis mat eller ammar den?

    Vad kan din september bebis? saker som gå krypa prata peka på lampan m,m!

    Ska din september bäbis börja på dagis isåfall när?

    Ska/har du börjat jobba, när isåfall och är/ska pappan vara hemma?

    lite frågor kommer ni på nått mer så lägg till den=)
    kram på er!
  2. 1
    Hej hej hallå! Enkät dags=) JA då va de dags för enkät igen då=)

    Nu e ju våra bäbisar runt 10 månader så jag tänkte att man kuinde få skryta med va dom gör o så=)

    så:

    Äter din septemberbebis mat eller ammar den?

    Vad kan din september bebis? saker som gå krypa prata peka på lampan m,m!

    Ska din september bäbis börja på dagis isåfall när?

    Ska/har du börjat jobba, när isåfall och är/ska pappan vara hemma?

    lite frågor kommer ni på nått mer så lägg till den=)
    kram på er!
  3. Sofia med wilma
    #2

    MINA egna svar=)

    Äter din septemberbebis mat eller ammar den?

    svar: Wilma äter burkmat och välling

    Vad kan din september bebis? saker som gå krypa prata peka på lampan m,m!
    svar:Hon kan krypa peka på lampan ställa sig upp längs möbler stå några sekunder utan stöd oxå kan hon vara enormt söt osså kan hon tralla med i sånger hennes favorit är imsevimse spindel!

    Ska din september bäbis börja på dagis isåfall när?
    Svar: ja hon ska in på dagis förhoppningsvis till jan 07
    Ska/har du börjat jobba, när isåfall och är/ska pappan vara hemma?
    Svar: jag börjar jobba 18 september och då ska pappan vara hemma tills vi får dagis plats!
  4. 2
    MINA egna svar=) Äter din septemberbebis mat eller ammar den?

    svar: Wilma äter burkmat och välling

    Vad kan din september bebis? saker som gå krypa prata peka på lampan m,m!
    svar:Hon kan krypa peka på lampan ställa sig upp längs möbler stå några sekunder utan stöd oxå kan hon vara enormt söt osså kan hon tralla med i sånger hennes favorit är imsevimse spindel!

    Ska din september bäbis börja på dagis isåfall när?
    Svar: ja hon ska in på dagis förhoppningsvis till jan 07
    Ska/har du börjat jobba, när isåfall och är/ska pappan vara hemma?
    Svar: jag börjar jobba 18 september och då ska pappan vara hemma tills vi får dagis plats!
  5. maria_th
    #3

    Var ju i denna ankomstgrupp...

    ...men min lilla snutta föddes den 6:e oktober. Men snaaart är hon tio månader.

    Äter din septemberbebis mat eller ammar den?
    Ammas inte alls sedan 7-8 månaders ålder.

    Vad kan din september bebis?
    Ställa sig själv från hukstående och gå en liten bit (säker tio steg som mest nu). Dock kryper hon fortfarande som huvudsaklig transportmedel så jag definierar det fortfarande inte som \"att hon kan gå\".
    Skaka på huvudet när man säger nej.
    Peka på lampan. (peka på pappa, näsan, fjärilen i boken... peka är hon duktig på)
    Ge godis till vovven.
    Ge kram och puss till människor och leksaker och kuddar eller vad det nu är.
    Kasta mat omkring sig :/
    (en massa saker mer, man märker ju att det verkligen finns en person där inne)

    Ska din september bäbis börja på dagis isåfall när?
    Dagmamma i oktober/november! Sedan får vi förhoppningsvis plats på det privata dagiset inte långt härifrån.

    Ska/har du börjat jobba, när isåfall och är/ska pappan vara hemma?
    Har jobbat deltid sedan hon var 4.5 månader och fortsätter med att jobba 3-4 dagar i veckan tills dagmamma-start. (tror tillochmed att just det faktumet att pappa var på det privata dagiset med mandisen och sökte plats gjorde ett mkt gott intryck... :D)

    Häftigt att våra bäbisar har blivit så stora - de är ju nästan ett år... :) Visst har bäbisstadiet sina fina sidor, och visst går det fort, men jag tycker det är lättare med \"toddlers\" än med bäbisar.
  6. 3
    Var ju i denna ankomstgrupp... ...men min lilla snutta föddes den 6:e oktober. Men snaaart är hon tio månader.

    Äter din septemberbebis mat eller ammar den?
    Ammas inte alls sedan 7-8 månaders ålder.

    Vad kan din september bebis?
    Ställa sig själv från hukstående och gå en liten bit (säker tio steg som mest nu). Dock kryper hon fortfarande som huvudsaklig transportmedel så jag definierar det fortfarande inte som \"att hon kan gå\".
    Skaka på huvudet när man säger nej.
    Peka på lampan. (peka på pappa, näsan, fjärilen i boken... peka är hon duktig på)
    Ge godis till vovven.
    Ge kram och puss till människor och leksaker och kuddar eller vad det nu är.
    Kasta mat omkring sig :/
    (en massa saker mer, man märker ju att det verkligen finns en person där inne)

    Ska din september bäbis börja på dagis isåfall när?
    Dagmamma i oktober/november! Sedan får vi förhoppningsvis plats på det privata dagiset inte långt härifrån.

    Ska/har du börjat jobba, när isåfall och är/ska pappan vara hemma?
    Har jobbat deltid sedan hon var 4.5 månader och fortsätter med att jobba 3-4 dagar i veckan tills dagmamma-start. (tror tillochmed att just det faktumet att pappa var på det privata dagiset med mandisen och sökte plats gjorde ett mkt gott intryck... :D)

    Häftigt att våra bäbisar har blivit så stora - de är ju nästan ett år... :) Visst har bäbisstadiet sina fina sidor, och visst går det fort, men jag tycker det är lättare med \"toddlers\" än med bäbisar.
  7. maria_th
    #4

    Favoritsång

    det måste jag ju lägga till, vet inte vad den heter men den går såhär:
    \"En kulen natt, natt, natt, min båt jag styrde, på havets vågade vågade våg så skummet yrde...\"
  8. 4
    Favoritsång det måste jag ju lägga till, vet inte vad den heter men den går såhär:
    \"En kulen natt, natt, natt, min båt jag styrde, på havets vågade vågade våg så skummet yrde...\"
  9. sofia med wilma
    #5

    ja den e rolig=)

    den gillar wilmis me=)
  10. 5
    ja den e rolig=) den gillar wilmis me=)
  11. sofia med wilma
    #6

    precis du är välkommen=)

    det va precis dom som va i denna gruppen som jag menade=) för ett år sen satt vi ju här med våra tjocka magar o klagade över värmen(vissa av oss) så de e lite roligt o se va alla gör nu o så=)
  12. 6
    precis du är välkommen=) det va precis dom som va i denna gruppen som jag menade=) för ett år sen satt vi ju här med våra tjocka magar o klagade över värmen(vissa av oss) så de e lite roligt o se va alla gör nu o så=)
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7

    Mina

    Äter din septemberbebis mat eller ammar den?
    **Mat, och välling på kvällen **

    Vad kan din september bebis? saker som gå krypa prata peka på lampan m,m! *\'Pekar på lampan och säger nåt ;) Vet vem pappa är, mamma är och syster är och säger Pappa, Mamma och systers namn , står bra men går inte **

    Ska din september bäbis börja på dagis isåfall när?
    **dagis är anmäld till 1 januari, men jag vet inte hur det blir**

    Ska/har du börjat jobba, när isåfall och är/ska pappan vara hemma?
    **ska ju få en till bäbis i mars så jag blir hemma **
  14. 7
    Mina Äter din septemberbebis mat eller ammar den?
    **Mat, och välling på kvällen **

    Vad kan din september bebis? saker som gå krypa prata peka på lampan m,m! *\'Pekar på lampan och säger nåt ;) Vet vem pappa är, mamma är och syster är och säger Pappa, Mamma och systers namn , står bra men går inte **

    Ska din september bäbis börja på dagis isåfall när?
    **dagis är anmäld till 1 januari, men jag vet inte hur det blir**

    Ska/har du börjat jobba, när isåfall och är/ska pappan vara hemma?
    **ska ju få en till bäbis i mars så jag blir hemma **
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8

    Ja vad skoj!!

    Jag fattade ju inte att vi fanns alla vi på ett o samma ställe, där jag hänger till är det ju massa jag inte alls kände igen från vår grupp så jag hajade inte det där *fånig* KUL!! HÄR ska jag vara ju!!
  16. 8
    Ja vad skoj!! Jag fattade ju inte att vi fanns alla vi på ett o samma ställe, där jag hänger till är det ju massa jag inte alls kände igen från vår grupp så jag hajade inte det där *fånig* KUL!! HÄR ska jag vara ju!!
  17. Sofia med wilma
    #9

    tihi=)

    va mysigt för dej o fortsätta o va hemma=)
    Min bästaste kompis e i din ankomst grupp=)
    kram på dej=)
  18. 9
    tihi=) va mysigt för dej o fortsätta o va hemma=)
    Min bästaste kompis e i din ankomst grupp=)
    kram på dej=)
  19. Medlem sedan
    Apr 2004
    #10

    Kull!

    Äter din septemberbebis mat eller ammar den?

    *Nova äter mat, slutade amma ung. 1 månad sedan.

    Vad kan din september bebis? saker som gå krypa prata peka på lampan m,m!

    * Nova tittar på lampan när man frågar, hittar nallen och bollen när man frågar, vinkar och säger \"hej-å\", säger \"pappa\" och tack men det sista kommer på estniska :). Hon kramar när man ber henne om det :). Hon kryper och ställer sig upp mot stöd och går lite vingligt längst möbler. Hon är lite \"försenad\" fysiskt pga hennes operation och 3 veckor i bandage. Men det har börjat komma nu men det dröjer nog innan hon kommer att gå på riktigt :).

    Ska din september bäbis börja på dagis isåfall när?

    *Nej, inte än, här i Estland börjar barn helst när de är 3, väldigt sällan när de är 2 och då känner man sig som en väldigt dålig mamma... Men eftersom jag inte gillar estnisk dagis så mycket som jag gillade Astons dagis i Sverige så skulle det inte kännas helt ok att lämna henne på dagis så tidigt här ändå. Vi försöker fixa det på annat sätt om/när det behövs - barnvakt osv.

    Ska/har du börjat jobba, när isåfall och är/ska pappan vara hemma?

    * Ska antagligen börja jobba i augusti, men kommer översätta och göra det hemma, kanske 6 timmar per dag.
    Pappan har varit pappaledig nästan hela tiden :).
  20. 10
    Kull! Äter din septemberbebis mat eller ammar den?

    *Nova äter mat, slutade amma ung. 1 månad sedan.

    Vad kan din september bebis? saker som gå krypa prata peka på lampan m,m!

    * Nova tittar på lampan när man frågar, hittar nallen och bollen när man frågar, vinkar och säger \"hej-å\", säger \"pappa\" och tack men det sista kommer på estniska :). Hon kramar när man ber henne om det :). Hon kryper och ställer sig upp mot stöd och går lite vingligt längst möbler. Hon är lite \"försenad\" fysiskt pga hennes operation och 3 veckor i bandage. Men det har börjat komma nu men det dröjer nog innan hon kommer att gå på riktigt :).

    Ska din september bäbis börja på dagis isåfall när?

    *Nej, inte än, här i Estland börjar barn helst när de är 3, väldigt sällan när de är 2 och då känner man sig som en väldigt dålig mamma... Men eftersom jag inte gillar estnisk dagis så mycket som jag gillade Astons dagis i Sverige så skulle det inte kännas helt ok att lämna henne på dagis så tidigt här ändå. Vi försöker fixa det på annat sätt om/när det behövs - barnvakt osv.

    Ska/har du börjat jobba, när isåfall och är/ska pappan vara hemma?

    * Ska antagligen börja jobba i augusti, men kommer översätta och göra det hemma, kanske 6 timmar per dag.
    Pappan har varit pappaledig nästan hela tiden :).
  21. Sofia med wilma
    #11

    Hade inte en aning

    om att du bodde i estland de ha rjag missat totalt=)
    även novas operation har jag missat!
    härligt ändå o kunna jobba hemma ju=) gör skojjigt=)
    kramkram o tack för att du svarade
  22. 11
    Hade inte en aning om att du bodde i estland de ha rjag missat totalt=)
    även novas operation har jag missat!
    härligt ändå o kunna jobba hemma ju=) gör skojjigt=)
    kramkram o tack för att du svarade
  23. Medlem sedan
    Apr 2004
    #12

    :), nej

    du har inte missat så jättemycket egentligen :). Vi bodde i Sverige men flyttade i höstas, har inte berättat om det så jättemycket här. Och Novas operation har jag inte ens skrivit om här så det vet nästan ingen :).

    Det är kul med enkät och väldigt roligt att någon försöker hålla september-gruppen vid liv :). vore ju kul med mer inlägg här.
    Kram tebax
  24. 12
    :), nej du har inte missat så jättemycket egentligen :). Vi bodde i Sverige men flyttade i höstas, har inte berättat om det så jättemycket här. Och Novas operation har jag inte ens skrivit om här så det vet nästan ingen :).

    Det är kul med enkät och väldigt roligt att någon försöker hålla september-gruppen vid liv :). vore ju kul med mer inlägg här.
    Kram tebax
  25. Medlem sedan
    Apr 2006
    #13

    Linda m. Saga svarar

    Äter din septemberbebis mat eller ammar den?
    - slutade ammas helt vid 6 mån, äter mat o välling sen 4 mån.

    Vad kan din september bebis? saker som gå krypa prata peka på lampan m,m!
    - Hon går längs med möbler, står rätt länge utan stöd, hon kan även ställa sig upp till ståendes utan att hålla i sig, hon tittar efter lampan om man frågar var den är. Säger dadda till pappa...och mammamammammammamamma till mig :-)

    Ska din september bäbis börja på dagis isåfall när?
    - hon börjar januari

    Ska/har du börjat jobba, när isåfall och är/ska pappan vara hemma?
    - har varit arbetssökande 6 veckor nu i sommar..men är mammaledig igen nu från och med nästa vecka fram till 1 oktober...sen är jag arbetssökande igen o Niklas är pappaledig till januari (alltså är han hemma 3 månader).
  26. 13
    Linda m. Saga svarar Äter din septemberbebis mat eller ammar den?
    - slutade ammas helt vid 6 mån, äter mat o välling sen 4 mån.

    Vad kan din september bebis? saker som gå krypa prata peka på lampan m,m!
    - Hon går längs med möbler, står rätt länge utan stöd, hon kan även ställa sig upp till ståendes utan att hålla i sig, hon tittar efter lampan om man frågar var den är. Säger dadda till pappa...och mammamammammammamamma till mig :-)

    Ska din september bäbis börja på dagis isåfall när?
    - hon börjar januari

    Ska/har du börjat jobba, när isåfall och är/ska pappan vara hemma?
    - har varit arbetssökande 6 veckor nu i sommar..men är mammaledig igen nu från och med nästa vecka fram till 1 oktober...sen är jag arbetssökande igen o Niklas är pappaledig till januari (alltså är han hemma 3 månader).
  27. Medlem sedan
    Jan 2005
    #14

    Maartha svarar..

    Äter din septemberbebis mat eller ammar den?
    Havanna äter mat, ibland av det vi äter men ofast burkmat + gröt och ersättning.

    Vad kan din september bebis? saker som gå krypa prata peka på lampan m,m! Hon kan krypa, stå ibland, kolla efter lampan, veta vart mamma och pappa är. gå fort om man håller i händerna, gå med gåvagn allels själv.

    Ska din september bäbis börja på dagis isåfall när?
    Havanna ska nog börja i februari har jag tänkt. då tar mina dagar slut.. :(

    Ska/har du börjat jobba, när isåfall och är/ska pappan vara hemma? Jag har jobbat 2 veckor nu i sommar och ska jobba två till. min sambo har haft sammanlagt 8 veckor pappa ledigt då.

    Havanna är 9 månader och föddes den 14:e oktober men vi hängde ju med er ändå.. :)
  28. 14
    Maartha svarar.. Äter din septemberbebis mat eller ammar den?
    Havanna äter mat, ibland av det vi äter men ofast burkmat + gröt och ersättning.

    Vad kan din september bebis? saker som gå krypa prata peka på lampan m,m! Hon kan krypa, stå ibland, kolla efter lampan, veta vart mamma och pappa är. gå fort om man håller i händerna, gå med gåvagn allels själv.

    Ska din september bäbis börja på dagis isåfall när?
    Havanna ska nog börja i februari har jag tänkt. då tar mina dagar slut.. :(

    Ska/har du börjat jobba, när isåfall och är/ska pappan vara hemma? Jag har jobbat 2 veckor nu i sommar och ska jobba två till. min sambo har haft sammanlagt 8 veckor pappa ledigt då.

    Havanna är 9 månader och föddes den 14:e oktober men vi hängde ju med er ändå.. :)
  29. Medlem sedan
    Jan 2005
    #15

    Jennie svarar

    Äter din septemberbebis mat eller ammar den?

    *Äter endast mat, och välling morgon kväll. Torsten valde själv att sluta amma när han var 6 månader.

    Vad kan din september bebis? saker som gå krypa prata peka på lampan m,m!

    *Krypa och dra sig upp mot allt. Går lite längs soffan och bordet. Kan säga mamma och titta och peka.

    Ska din september bäbis börja på dagis isåfall när?

    *1 oktober

    Ska/har du börjat jobba, när isåfall och är/ska pappan vara hemma?

    *Börjar jobba 1 oktober
  30. 15
    Jennie svarar Äter din septemberbebis mat eller ammar den?

    *Äter endast mat, och välling morgon kväll. Torsten valde själv att sluta amma när han var 6 månader.

    Vad kan din september bebis? saker som gå krypa prata peka på lampan m,m!

    *Krypa och dra sig upp mot allt. Går lite längs soffan och bordet. Kan säga mamma och titta och peka.

    Ska din september bäbis börja på dagis isåfall när?

    *1 oktober

    Ska/har du börjat jobba, när isåfall och är/ska pappan vara hemma?

    *Börjar jobba 1 oktober
  31. Sofia med wilma
    #16

    tack=)

    för att du svarade=) va duktig saga e som kan ställa sig alldeles själv=)
  32. 16
    tack=) för att du svarade=) va duktig saga e som kan ställa sig alldeles själv=)
  33. Sofia med wilma
    #17

    havanna tillhör ju september

    ändå=) trist att dagarna tar slut!
    förresten så e havanna född på min mammas födelsedag och min sambos systers födelsedag=)
  34. 17
    havanna tillhör ju september ändå=) trist att dagarna tar slut!
    förresten så e havanna född på min mammas födelsedag och min sambos systers födelsedag=)
  35. Sofia med wilma
    #18

    =)

    de e så roligt nu när de blir mer \"människor\" man märker att dom förstår de e så coolt=)
  36. 18
    =) de e så roligt nu när de blir mer \"människor\" man märker att dom förstår de e så coolt=)
  37. Kerstin mMartin00&Linus05
    #19

    Fler svar:

    Äter din septemberbebis mat eller ammar den? Han äter mat och ammas endast för mys på kvällen/morgonen.

    Vad kan din september bebis? Han ålar eller hasar på rumpan =) säger mamma och pappa, ställer sig upp och går efter möblerna, klappar händerna

    Ska din september bäbis börja på dagis isåfall när? Förmodligen i augusti nästa år

    Ska/har du börjat jobba, när isåfall och är/ska pappan vara hemma? Ska börja jobba enstaka dagar i veckan från nån gång i vår och då ska pappan vara hemma
  38. 19
    Fler svar: Äter din septemberbebis mat eller ammar den? Han äter mat och ammas endast för mys på kvällen/morgonen.

    Vad kan din september bebis? Han ålar eller hasar på rumpan =) säger mamma och pappa, ställer sig upp och går efter möblerna, klappar händerna

    Ska din september bäbis börja på dagis isåfall när? Förmodligen i augusti nästa år

    Ska/har du börjat jobba, när isåfall och är/ska pappan vara hemma? Ska börja jobba enstaka dagar i veckan från nån gång i vår och då ska pappan vara hemma
  39. Medlem sedan
    May 2005
    #20

    Petra svarar:

    Hoppas vi får vara med?
    Hade ju inte hittat hit tidigare men Albin är ju en september bebis så här är svar från oss.


    Äter din septemberbebis mat eller ammar den?

    Han äter mat, älskar macka men jag ammar fortfarande
    men ska trappa ner nu under sommaren.

    Vad kan din september bebis? saker som gå krypa prata peka på lampan m,m!
    Kryper gör han sen tre veckor tillbaks ganska sen,han reser sig upp. Vet var lampan är och vinkar, sitter på toa varjedag och bajsar har haft en bajblöja sen han var 7 månader. Lite skryt om min tjockis för han är en tungviktare!!

    Ska din september bäbis börja på dagis isåfall när?

    Har sökt dagis till Jan-07 men ska ev be om ledigt om det går till Aug-07, har massa dagar kvar.

    Ska/har du börjat jobba, när isåfall och är/ska pappan vara hemma?

    Ev Mars-07 eller Aug-07, mannen byter jobb efter semestern så han kan inte börja med att vara föräldrar ledig tyvärr. Annars var det tanken att han skulle vara hemma från Mars-07.

  40. 20
    Petra svarar: Hoppas vi får vara med?
    Hade ju inte hittat hit tidigare men Albin är ju en september bebis så här är svar från oss.


    Äter din septemberbebis mat eller ammar den?

    Han äter mat, älskar macka men jag ammar fortfarande
    men ska trappa ner nu under sommaren.

    Vad kan din september bebis? saker som gå krypa prata peka på lampan m,m!
    Kryper gör han sen tre veckor tillbaks ganska sen,han reser sig upp. Vet var lampan är och vinkar, sitter på toa varjedag och bajsar har haft en bajblöja sen han var 7 månader. Lite skryt om min tjockis för han är en tungviktare!!

    Ska din september bäbis börja på dagis isåfall när?

    Har sökt dagis till Jan-07 men ska ev be om ledigt om det går till Aug-07, har massa dagar kvar.

    Ska/har du börjat jobba, när isåfall och är/ska pappan vara hemma?

    Ev Mars-07 eller Aug-07, mannen byter jobb efter semestern så han kan inte börja med att vara föräldrar ledig tyvärr. Annars var det tanken att han skulle vara hemma från Mars-07.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. hallå(blev en enkät)
    By semj in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 10:24
  2. Hallå tjejer, enkät!
    By Fabror Sven in forum Sex & erotik
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 17:08
  3. Men hallå, enkät!!
    By paerla in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 10:03
  4. Hallå tjejer! (enkät)
    By Daddy Cool in forum Sex & erotik
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 21:34
  5. Hallå Killar! (enkät)
    By vertikal in forum Sex & erotik
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 20:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar