duktig mamma var dålig mamma
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    duktig mamma var dålig mamma

    satt o målade med fingerfärg nyss med minsta tre barnen. Amanda målade med hela kroppen. Jag tog kort o kände mig som bästa pyssel mamman. Och så ser jag till min fasa att fingerfärgen inte alls är fingerfärg- utan metallfärg!
    I med ungen i badet kvickt. Färg i hår ansikte o hela kroppen- som tack o lov rann av bra. Sedan ringde jag giftcentralen. För några småfingrar med färg hade kommit in i munnen.
    Men eftersom färgen var vattenlöslig o hon fått i sig extremt lite var det ingen fara.
    Puh! Nu ska jag brygg mycket starkt kaffe- men INTE äta choklad till som mitt alarmsysten säger åt att göra.
  2. 1
    duktig mamma var dålig mamma satt o målade med fingerfärg nyss med minsta tre barnen. Amanda målade med hela kroppen. Jag tog kort o kände mig som bästa pyssel mamman. Och så ser jag till min fasa att fingerfärgen inte alls är fingerfärg- utan metallfärg!
    I med ungen i badet kvickt. Färg i hår ansikte o hela kroppen- som tack o lov rann av bra. Sedan ringde jag giftcentralen. För några småfingrar med färg hade kommit in i munnen.
    Men eftersom färgen var vattenlöslig o hon fått i sig extremt lite var det ingen fara.
    Puh! Nu ska jag brygg mycket starkt kaffe- men INTE äta choklad till som mitt alarmsysten säger åt att göra.
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    Fy va..

    läskigt!!! Huvva...

    Snacka om snopet när man känner att man är sååå duktig o allt är såååå mysigt o barnet har såååå kul. Hur reagerade Amanda? Blev hon lite paff när leken avslutades så abrupt eller mest arg?

    Läskigt det där? Borde va en stor giftsymbol på såna grejor som är farliga. Usch. Tur det inte var någon fara! Och vilken otrolig tur att du upptäckte det!!!

    Drick ditt kaffe nu o tänk på nåt annat. (du vet att det finns goda snacks från nutrilett o naturdiet som är skiiitgoda o knappt innehåller några kalorier ;o) de är goda t kaffet faktiskt! och tar helt bort sötsuget, perfekt!)

    kraaaaaaaaam

    Anja
  4. 2
    Fy va.. läskigt!!! Huvva...

    Snacka om snopet när man känner att man är sååå duktig o allt är såååå mysigt o barnet har såååå kul. Hur reagerade Amanda? Blev hon lite paff när leken avslutades så abrupt eller mest arg?

    Läskigt det där? Borde va en stor giftsymbol på såna grejor som är farliga. Usch. Tur det inte var någon fara! Och vilken otrolig tur att du upptäckte det!!!

    Drick ditt kaffe nu o tänk på nåt annat. (du vet att det finns goda snacks från nutrilett o naturdiet som är skiiitgoda o knappt innehåller några kalorier ;o) de är goda t kaffet faktiskt! och tar helt bort sötsuget, perfekt!)

    kraaaaaaaaam

    Anja
  5. samandra
    #3

    nej se inte dig

    som en dålig mamma.
    Det är så lätt hänt att man tar fel och det var ju ingen fara nu.
    Så var stolt över att du och dina barn hade en rolig stund med färgen.
    Jag är impad att du orkar ta dig för med detta i denna jobbiga hetta....själv så orkar jag inte annat är att dra fram slangen med vatten o ha lite vattenkrig*ler*

    kram
  6. 3
    nej se inte dig som en dålig mamma.
    Det är så lätt hänt att man tar fel och det var ju ingen fara nu.
    Så var stolt över att du och dina barn hade en rolig stund med färgen.
    Jag är impad att du orkar ta dig för med detta i denna jobbiga hetta....själv så orkar jag inte annat är att dra fram slangen med vatten o ha lite vattenkrig*ler*

    kram
  7. li med Amanda+3 till
    #4

    Hon blev

    arg och grinade en stund. Men sitter nu naken o kladdar med vattenmelon o är på strålande humör igen.

    Jag brukar ta en nutriltte Brownie bar - ersätter godis bra. Men har ingen hemma och har ingen lust att handla med alla barnen- så här är det nästan tomt i kyl o skafferi. Idag jobbar sambon tidigt- sså när han kommer hem ska jag äntligen komma iväg o handla. Har en två kilometer till närmaste affär- orkar inte i värmen ta med mig barnen. Jaga 4 åringen. Säga nej till godis o leksaker osv.
  8. 4
    Hon blev arg och grinade en stund. Men sitter nu naken o kladdar med vattenmelon o är på strålande humör igen.

    Jag brukar ta en nutriltte Brownie bar - ersätter godis bra. Men har ingen hemma och har ingen lust att handla med alla barnen- så här är det nästan tomt i kyl o skafferi. Idag jobbar sambon tidigt- sså när han kommer hem ska jag äntligen komma iväg o handla. Har en två kilometer till närmaste affär- orkar inte i värmen ta med mig barnen. Jaga 4 åringen. Säga nej till godis o leksaker osv.
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    ja visst du

    har rätt.
    Ja hett är dett- nästan så man längtar efter hösten.
    kram
  10. 5
    ja visst du har rätt.
    Ja hett är dett- nästan så man längtar efter hösten.
    kram
  11. LoX
    #6

    Oj!

    Tur att det inte var någon fara. Förstår att mamma- hjärtat vill ha både kaffe och choklad - så skulle jag också reagera.
  12. 6
    Oj! Tur att det inte var någon fara. Förstår att mamma- hjärtat vill ha både kaffe och choklad - så skulle jag också reagera.
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7

    Hihi...

    vilken rolig formulering, att hjärtat vill ha choklad. Det betvivlar jag starkt ;o) Fast mammahjärtat är ju förstås en annan sak *ler*

    :o)
  14. 7
    Hihi... vilken rolig formulering, att hjärtat vill ha choklad. Det betvivlar jag starkt ;o) Fast mammahjärtat är ju förstås en annan sak *ler*

    :o)
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8

    haha

    Kunde lika gärna varit jag! Jätteduktigt gjort tycker jag. Skönt att det gick bra. Klart det inte är nån fara för henne med lite färg. Det är först när hon blir självlysande som du kan ringa akuten tycker jag =).
  16. 8
    haha Kunde lika gärna varit jag! Jätteduktigt gjort tycker jag. Skönt att det gick bra. Klart det inte är nån fara för henne med lite färg. Det är först när hon blir självlysande som du kan ringa akuten tycker jag =).
  17. Medlem sedan
    Jul 2004
    #9

    *haha*

    Jaha, det är när de blir självlysande man skall ringa.. skall komma ihåg det *s*

    Du är ju rolig du!
  18. 9
    *haha* Jaha, det är när de blir självlysande man skall ringa.. skall komma ihåg det *s*

    Du är ju rolig du!
  19. Medlem sedan
    Jul 2004
    #10

    Ojoj...

    ...vilken tur att det gick bra.
    Inte skall du känna att du är dålig mamma.. vem som helst kan väl ta fel!!?!
    Dom hade säkert skoj medans det varade också

    Kram
  20. 10
    Ojoj... ...vilken tur att det gick bra.
    Inte skall du känna att du är dålig mamma.. vem som helst kan väl ta fel!!?!
    Dom hade säkert skoj medans det varade också

    Kram
  21. Medlem sedan
    Jul 2002
    #11

    hehe

    då kanske jag skulle åkt in igen igår då? Viggo blev näst intill självlysande.. eller iaf neongul...
    Vi var inne med hans öga och han fick kontrastvätska i det och blev helt orange.. när han sen fick ögondroppar reagerade det och blev neongult.. och rann ut ur näsan.. *örk*
    Så rätt kul ut :D
  22. 11
    hehe då kanske jag skulle åkt in igen igår då? Viggo blev näst intill självlysande.. eller iaf neongul...
    Vi var inne med hans öga och han fick kontrastvätska i det och blev helt orange.. när han sen fick ögondroppar reagerade det och blev neongult.. och rann ut ur näsan.. *örk*
    Så rätt kul ut :D

Liknande trådar

  1. duktig mamma och duktig bebis
    By Miya1978 in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-25, 23:46
  2. Duktig mamma..
    By Teszla in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 15:11
  3. -Duktig mamma!
    By willow in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 13:01
  4. Duktig mamma :)
    By Cillen in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 14:41
  5. Duktig mamma!
    By ~Trixie~ in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 12:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar