Barnkalas?
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Barnkalas?

    Kommer ni att ha barnkalas för era 3åringar? Alltså ett riktigt ett, med bara barn och massa lekar mm?
  2. 1
    Barnkalas? Kommer ni att ha barnkalas för era 3åringar? Alltså ett riktigt ett, med bara barn och massa lekar mm?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Nej

    det får vänta ett år till.

    Det blir ett smärre barnkalas/kaos ändå när han fyller år då det är så många kusiner och vänners barn som brukar komma :-)
  4. 2
    Nej det får vänta ett år till.

    Det blir ett smärre barnkalas/kaos ändå när han fyller år då det är så många kusiner och vänners barn som brukar komma :-)
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    svarar själv

    Först hade jag nog tänkt det men nu håller jag på att ångra mig. Jag tror ärligt talat inte att Karl har några som helst förväntningar åt det hållet. Det räcker nog bra med glass på dagis och släkt & vänner här hemma. Det får nog bli nästa år.
  6. 3
    svarar själv Först hade jag nog tänkt det men nu håller jag på att ångra mig. Jag tror ärligt talat inte att Karl har några som helst förväntningar åt det hållet. Det räcker nog bra med glass på dagis och släkt & vänner här hemma. Det får nog bli nästa år.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Neeej...

    det tror jag inte. Hon är för ung för det, och så blir det ändå femtielva ungar på släktkalaset.
    Fem år var de stora barnen första kalaset.
  8. 4
    Neeej... det tror jag inte. Hon är för ung för det, och så blir det ändå femtielva ungar på släktkalaset.
    Fem år var de stora barnen första kalaset.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Ja, ett pyttelitet

    Axel har själv pratat om det så ett litet tänkte vi nog ha. Det blir dock max 2-3 barn i samma ålder som honom och vars föräldrar vi umgås med så något stort halabalo tänkte vi inte ha. Kanske lite korv med bröd och tårta och fiskdamm men inte mer ambitiöst än så.
  10. 5
    Ja, ett pyttelitet Axel har själv pratat om det så ett litet tänkte vi nog ha. Det blir dock max 2-3 barn i samma ålder som honom och vars föräldrar vi umgås med så något stort halabalo tänkte vi inte ha. Kanske lite korv med bröd och tårta och fiskdamm men inte mer ambitiöst än så.
  11. Annie m Ida03 o Anton06
    #6

    njee

    Vi kommer att ha kalas tillsammans i föräldragruppen på ett lekställe här i stan.
    När de fyllde 1 var vi i en av oss gemensamhetslokal o när de fyllde 2 var vi på picknick o grillade korv.
    Annars blir det bara vanligt släkt-kalas.
  12. 6
    njee Vi kommer att ha kalas tillsammans i föräldragruppen på ett lekställe här i stan.
    När de fyllde 1 var vi i en av oss gemensamhetslokal o när de fyllde 2 var vi på picknick o grillade korv.
    Annars blir det bara vanligt släkt-kalas.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Njäe

    jag tror inte det. Eller ett minimalt med bästa kompisarna/grannarna (deras äldsta är 6 v yngre än J, deras yngsta 3 mån äldre än R) men stor-R är på hemvärnskravlande den helgen, så det blir verkligen minimalt. Släktkalas blir på fredagskvällen. :)
  14. 7
    Njäe jag tror inte det. Eller ett minimalt med bästa kompisarna/grannarna (deras äldsta är 6 v yngre än J, deras yngsta 3 mån äldre än R) men stor-R är på hemvärnskravlande den helgen, så det blir verkligen minimalt. Släktkalas blir på fredagskvällen. :)
  15. LenaF m Ib
    #8

    Jo

    Jo nog ska vi ha ett litet barnkalas. Hade kalas vid 2 år också. Mycket trevligt.
    Jag hade en sockerkaka med en traktor strödd i florsocker på. Ib pratar fortfarande om denna traktor när han ser bilden på sig själv när han blåser ljusen.

    Inte var det ett avancerat kalas. 4 kompisar m mammor satt och fikade och var ute och lekte i ca 2 timmar. Som ett vanligt fika fast lite speciellt. Inget godis då eller fiskdamm. Men det kanske det blir vid 3. Vi var på 3 årskalas i våras, då hade mamman bundit tablettaskar i en buske, enda gången vi tillåter godis faktist, som Ib sa, - Mamma ja gilla

  16. 8
    Jo Jo nog ska vi ha ett litet barnkalas. Hade kalas vid 2 år också. Mycket trevligt.
    Jag hade en sockerkaka med en traktor strödd i florsocker på. Ib pratar fortfarande om denna traktor när han ser bilden på sig själv när han blåser ljusen.

    Inte var det ett avancerat kalas. 4 kompisar m mammor satt och fikade och var ute och lekte i ca 2 timmar. Som ett vanligt fika fast lite speciellt. Inget godis då eller fiskdamm. Men det kanske det blir vid 3. Vi var på 3 årskalas i våras, då hade mamman bundit tablettaskar i en buske, enda gången vi tillåter godis faktist, som Ib sa, - Mamma ja gilla

  17. Medlem sedan
    Dec 2000
    #9

    Ett litet barnkalas

    Alice var på kalas i december hos en tjej här på vår gård, och Alice har sedan dess pratat om att hon ska ha kalas när hon fyller år. Det blir inget avancerat, två barn från mammagruppen (Alices mammagrupp) samt dennna tjej då, om de kan vill säga, men så ser den tänkta inbjudningslistan ut. Meningen är väl att barnen har någon förälder med sig.

    Inte en massa styrda lekar, det tror jag att de är för små för. Utan lite fika och sen får barnen busa runt. Ev en liten fiskdamm, klurar på det. Det var nämligen fiskdamm på det kalaset och Alice tyckte att det var superskoj. Vi får se hur det blir, det är ju ett tag kvar.
  18. 9
    Ett litet barnkalas Alice var på kalas i december hos en tjej här på vår gård, och Alice har sedan dess pratat om att hon ska ha kalas när hon fyller år. Det blir inget avancerat, två barn från mammagruppen (Alices mammagrupp) samt dennna tjej då, om de kan vill säga, men så ser den tänkta inbjudningslistan ut. Meningen är väl att barnen har någon förälder med sig.

    Inte en massa styrda lekar, det tror jag att de är för små för. Utan lite fika och sen får barnen busa runt. Ev en liten fiskdamm, klurar på det. Det var nämligen fiskdamm på det kalaset och Alice tyckte att det var superskoj. Vi får se hur det blir, det är ju ett tag kvar.
  19. Anonym
    #10

    Nja

    Vi kommer ha ett kalas och där kommer det även finnas barn. Vi bjuder ett par vuxna som har barn i Lunas ålder och sen tänkte jag faktiskt bjuda Lunas \"bästis\" från dagis. Hon känner ju mig också så det blir nog okej även om hennes föräldrar inte är med, jag tänkte så klart bjuda in åtminstone en av föräldrarna att följa med. En av de övriga barnen går förresten också på Lunas dagis.
  20. 10
    Nja Vi kommer ha ett kalas och där kommer det även finnas barn. Vi bjuder ett par vuxna som har barn i Lunas ålder och sen tänkte jag faktiskt bjuda Lunas \"bästis\" från dagis. Hon känner ju mig också så det blir nog okej även om hennes föräldrar inte är med, jag tänkte så klart bjuda in åtminstone en av föräldrarna att följa med. En av de övriga barnen går förresten också på Lunas dagis.
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11

    Det blir kalas

    för Lunas vänner(barn hon umgås med samt barn till våra vänner), ca10st samt föräldrarna, tror jag. Och så blir det kalas för släkten!
  22. 11
    Det blir kalas för Lunas vänner(barn hon umgås med samt barn till våra vänner), ca10st samt föräldrarna, tror jag. Och så blir det kalas för släkten!
  23. Anonym
    #12

    Kan ju tillägga

    Jag ser att en del andra har svarat nej eftersom det ändå kommer så mycket barn på släktkalaset. För vår del blir det ju så att det endast blir farmor, farfar + mormor på kalas om vi inte bjuder in några andra och det känns så lite, speciellt om det blir några återbud. Därför känns det roligt att bjuda in några barn, men något _eget_ barnkalas blir det icke.
  24. 12
    Kan ju tillägga Jag ser att en del andra har svarat nej eftersom det ändå kommer så mycket barn på släktkalaset. För vår del blir det ju så att det endast blir farmor, farfar + mormor på kalas om vi inte bjuder in några andra och det känns så lite, speciellt om det blir några återbud. Därför känns det roligt att bjuda in några barn, men något _eget_ barnkalas blir det icke.
  25. Medlem sedan
    May 2002
    #13

    tja

    ingjudna barn + ev föräldrar utan andra aktiviteter än fri lek & mat+ fika räknas kanske inte i den beskrivningen?
    Det blir i alla fall kalas (senaste var på ettårsdagen), men inga styrda lekar eller så. Tror jag inte de behöver än.
  26. 13
    tja ingjudna barn + ev föräldrar utan andra aktiviteter än fri lek & mat+ fika räknas kanske inte i den beskrivningen?
    Det blir i alla fall kalas (senaste var på ettårsdagen), men inga styrda lekar eller så. Tror jag inte de behöver än.

Liknande trådar

  1. Barnkalas
    By FruPeru in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 16:00
  2. Barnkalas
    By Dry Martini in forum _05 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-06, 19:19
  3. Barnkalas
    By Skrållan med Elsa in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-25, 12:15
  4. ang barnkalas
    By mannen in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 12:40
  5. barnkalas
    By mannen in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 11:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar