vinbär och krusbär
Mat & dryck
  1. sarah
    #1

    vinbär och krusbär

    jag har en hel del svarta vinbär som jag tänkte göra saft på, har ingen saftmaja. och vill ha ett enkelt recept, och en ganska sur saft.

    vad gör man med krusbär?
  2. 1
    vinbär och krusbär jag har en hel del svarta vinbär som jag tänkte göra saft på, har ingen saftmaja. och vill ha ett enkelt recept, och en ganska sur saft.

    vad gör man med krusbär?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2

    Är de välmogna?

    I så fall kan du söka på \"grundrecept kokt saft\" i rubriken. Surhetsgraden kan du reglera mha mängden socker du väljer att ha i, men tänk då på att den får betydligt kortare hållbarhet så frys den i så fall. Är bären inte välmogna leder det till gele istället. ;)

    Krusbär kan du ha i bärkakor, i marmelad, i sylt, ha med i saftkoket av svarta vinbär (kör i mixer först då!) etc. Sök på krusbär så hittar du lite idéer.
  4. 2
    Är de välmogna? I så fall kan du söka på \"grundrecept kokt saft\" i rubriken. Surhetsgraden kan du reglera mha mängden socker du väljer att ha i, men tänk då på att den får betydligt kortare hållbarhet så frys den i så fall. Är bären inte välmogna leder det till gele istället. ;)

    Krusbär kan du ha i bärkakor, i marmelad, i sylt, ha med i saftkoket av svarta vinbär (kör i mixer först då!) etc. Sök på krusbär så hittar du lite idéer.

Liknande trådar

  1. vad gör ni av krusbär?
    By mucksan in forum Mat & dryck
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 13:07
  2. krusbär
    By missbelliz in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 10:29
  3. Blåbär, krusbär, röda vinbär
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-05, 19:53
  4. Krusbär
    By Mica in forum Många barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 11:52
  5. Röda vinbär och krusbär
    By Lotta in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 23:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar