Framfall under graviditet???
_0703 Marsbarn
  1. Linda m. Oscar o BF 23/3
    #1

    Framfall under graviditet???

    Har en känsla av att jag har drabbats av framfall nu när jag blivit gravid med mitt andra barn... Har en obehaglig tyngdkänsla i underlivet och kan känna livmodertappen väldigt mycket längre ner än den \"ska\" vara.
    Någon som vet om det kan vara faligt för den blivande bebisen??? Vad kan jag göra åt det???

    Tänker ringa min BM i början på nästa vecka, men det är ju ett ta dit...

    Såg att det var någon (Isse?) som skrev om framfall tidigare!
  2. 1
    Framfall under graviditet??? Har en känsla av att jag har drabbats av framfall nu när jag blivit gravid med mitt andra barn... Har en obehaglig tyngdkänsla i underlivet och kan känna livmodertappen väldigt mycket längre ner än den \"ska\" vara.
    Någon som vet om det kan vara faligt för den blivande bebisen??? Vad kan jag göra åt det???

    Tänker ringa min BM i början på nästa vecka, men det är ju ett ta dit...

    Såg att det var någon (Isse?) som skrev om framfall tidigare!
  3. Isse
    #2

    Stämmer!!!

    Hej! Jo då det var jag som skrev om framfall tidigare. Jag har varit och kollat upp det på kk och det visade sig att framfall är ovanligt under graviditeten. Men att man kan få som jag en livmoder som inte riktigt orkar hålla uppe som den ska. Det är inte farligt men obehagligt.
    Oftast blir det bättre när livmodern växer och drar sig upp ur bäckenet. Men blir det sämre eller är för jobbigt så sätter de in en gummiring som hjälper till att hålla upp.
    För mig känns det bättre redan, känner fortfarande av det men inte lika illa. Jag är i v8 nu och det började bli bättre för några dagar sedan.
    Men jag tycker du ska kontakta någon så de kollar upp hur det är för dig. Verkar som om de vill ha lite extra koll på hur det utvecklas när det är så för jag har fått gjort 2 vul och ska på ett till om en vecka. Och detta fast hjärtat tickar och den verkar växa som den ska.
    Lycka till!!!
    Kram
  4. 2
    Stämmer!!! Hej! Jo då det var jag som skrev om framfall tidigare. Jag har varit och kollat upp det på kk och det visade sig att framfall är ovanligt under graviditeten. Men att man kan få som jag en livmoder som inte riktigt orkar hålla uppe som den ska. Det är inte farligt men obehagligt.
    Oftast blir det bättre när livmodern växer och drar sig upp ur bäckenet. Men blir det sämre eller är för jobbigt så sätter de in en gummiring som hjälper till att hålla upp.
    För mig känns det bättre redan, känner fortfarande av det men inte lika illa. Jag är i v8 nu och det började bli bättre för några dagar sedan.
    Men jag tycker du ska kontakta någon så de kollar upp hur det är för dig. Verkar som om de vill ha lite extra koll på hur det utvecklas när det är så för jag har fått gjort 2 vul och ska på ett till om en vecka. Och detta fast hjärtat tickar och den verkar växa som den ska.
    Lycka till!!!
    Kram
  5. Linda m. Oscar o BF 23/3
    #3

    Tack för ditt svar!

    Ska prata med min BM o höra vad hon säger - kanske hon kan fixa så jag får träffa en gynekolog, annars får jag ta tag i saken själv!

    Tack igen för att du svarade så snabbt!!! *kram*
  6. 3
    Tack för ditt svar! Ska prata med min BM o höra vad hon säger - kanske hon kan fixa så jag får träffa en gynekolog, annars får jag ta tag i saken själv!

    Tack igen för att du svarade så snabbt!!! *kram*

Liknande trådar

  1. Framfall och graviditet?
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 09:16
  2. Framfall??
    By gordii in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 08:53
  3. Framfall vid graviditet?
    By Bara undrar in forum Mammasnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 18:59
  4. Framfall under graviditet???
    By Linda m. Oscar o BF 23/3 in forum Komplikationer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 08:51
  5. Framfall?
    By Stina. in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 23:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar