Hur många kcal
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Hur många kcal

    är det i 8 bitar sushi? jag såg inget på paketet nämligen och en fråga till man blir inte magsjuk av att äta den råa laxen?
  2. 1
    Hur många kcal är det i 8 bitar sushi? jag såg inget på paketet nämligen och en fråga till man blir inte magsjuk av att äta den råa laxen?
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2

    Vet inte kcal, men jag

    har ätit sushi _många_ gånger och aldrig blivit sjuk. Om man gör egen sushi ska man tänka på att frysa in fisken i tre dygn innan, precis som då man gör gravlax.
  4. 2
    Vet inte kcal, men jag har ätit sushi _många_ gånger och aldrig blivit sjuk. Om man gör egen sushi ska man tänka på att frysa in fisken i tre dygn innan, precis som då man gör gravlax.
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3

    Ungefär 500 kcal

    Om jag inte minns fel. Någon annan kanske vet exakt.

    Och självklart blir du inte magsjuk av sushin (om inte just DIN sushi är dålig och har förvarats varmt eller så). Tror du verkligen folk skulle äta sushi om de blev sjuka av det? :-)
  6. 3
    Ungefär 500 kcal Om jag inte minns fel. Någon annan kanske vet exakt.

    Och självklart blir du inte magsjuk av sushin (om inte just DIN sushi är dålig och har förvarats varmt eller så). Tror du verkligen folk skulle äta sushi om de blev sjuka av det? :-)
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Laxen brukar sällan vara rå

    Det brukar vara rökt eller gravad. Men nej man blir inte sjuk av sushimi, de fryser fisken innan så eventuella parasiter/bakterier dör men färdigförpackad sushi skulle jag inte köpa i rötmånaden. På ICA här sitter en lapp där sushin brukar vara \"nu under rötmånaden säljer vi ingen färdigförpackad sushi pga risken för bakterietillväxt\".

    8 bitar sushi är ca 290 kcal enligt VK.
  8. 4
    Laxen brukar sällan vara rå Det brukar vara rökt eller gravad. Men nej man blir inte sjuk av sushimi, de fryser fisken innan så eventuella parasiter/bakterier dör men färdigförpackad sushi skulle jag inte köpa i rötmånaden. På ICA här sitter en lapp där sushin brukar vara \"nu under rötmånaden säljer vi ingen färdigförpackad sushi pga risken för bakterietillväxt\".

    8 bitar sushi är ca 290 kcal enligt VK.
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5

    Är den inte?

    Jag tror aldrig jag fått vare sig rökt eller gravad lax på sushi. Menar du sådan man köper i affären? Sådan har jag bara provat någon enstaka gång, så där har jag ingen koll.
  10. 5
    Är den inte? Jag tror aldrig jag fått vare sig rökt eller gravad lax på sushi. Menar du sådan man köper i affären? Sådan har jag bara provat någon enstaka gång, så där har jag ingen koll.
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    På de färdigförpackade

    tycker jag oftast det har varit lättrökt lax men så har jag bara köpt färdigförpackad några gånger och då av ett och samma märke. Men när du säger det så brukar ju laxen vara rå när man köper på sushiställen (om man nu inte begär att få den rökta istället som är godare :-)
  12. 6
    På de färdigförpackade tycker jag oftast det har varit lättrökt lax men så har jag bara köpt färdigförpackad några gånger och då av ett och samma märke. Men när du säger det så brukar ju laxen vara rå när man köper på sushiställen (om man nu inte begär att få den rökta istället som är godare :-)
  13. Medlem sedan
    Mar 2004
    #7

    Aha

    Jag ska prova den rökta laxen någon gång då!
  14. 7
    Aha Jag ska prova den rökta laxen någon gång då!

Liknande trådar

  1. hur många kcal
    By annchen in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-07, 13:58
  2. Hur många kcal
    By erwina in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-12, 16:45
  3. Hur många kcal
    By erwina in forum Ordet är fritt
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2008-05-12, 13:58
  4. för många kcal?
    By annchen in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 16:39
  5. Hur många kcal är 295 kJ?
    By Blue Nun in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-12, 14:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar