Sista veckan...
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Sista veckan...

    Nu är vi inne på sista veckan här i Australien. På fredag nästa vecka landar vi Sverige igen...

    De sista dagarna har gått åt till att packa och lista ut hur mycket vi får med i resväskorna på planet. Jag var och skickade tre stora paket hem idag med kläder, några skor, Albins cykel och leksaker. Det ska ta tre månader innan det är hemma så det blir väl lagom till bebis tittar ut :-)

    Vi har kört undan allt utom sängarna och på lördag morgon tar vi flyget upp till Gold Coast (ca 1½ timmes flygresa) för att spendera de sista dagarna på hotel och förhoppningsvis njuta av lite sol. Det ska bli kul att se lite mer än bara Sydney. Sen är det en låång hemresa på planet som väntar. Jag bävar lite för det eftersom jag tyckt det varit jobbigt att sitta ner längre stunder de sista veckorna... Bebis bökar runt och magen trycker upp mot revbenen och jag hittar ingen bekväm ställning. Men nu åker jag iallafall inte ensam med sonen som jag gjorde hit ner, så det ska nog gå bra.

    Idag var jag också och inhandlade en \"Hug-a-bub\" sjal till bebis. Den är ju från Australien så priset var cirka 200 kr billigare än vad jag sett att de säljt den för på nätet i Sveige. Mocha och hazelnut färgad blev det. Jättefin och jag hoppas och tror att jag kommer bära mycket med den och trivas i den.

    Så ajöss på ett tag! Kikar in här igen när vi är hemma i Sverige!

    *kram*
  2. 1
    Sista veckan... Nu är vi inne på sista veckan här i Australien. På fredag nästa vecka landar vi Sverige igen...

    De sista dagarna har gått åt till att packa och lista ut hur mycket vi får med i resväskorna på planet. Jag var och skickade tre stora paket hem idag med kläder, några skor, Albins cykel och leksaker. Det ska ta tre månader innan det är hemma så det blir väl lagom till bebis tittar ut :-)

    Vi har kört undan allt utom sängarna och på lördag morgon tar vi flyget upp till Gold Coast (ca 1½ timmes flygresa) för att spendera de sista dagarna på hotel och förhoppningsvis njuta av lite sol. Det ska bli kul att se lite mer än bara Sydney. Sen är det en låång hemresa på planet som väntar. Jag bävar lite för det eftersom jag tyckt det varit jobbigt att sitta ner längre stunder de sista veckorna... Bebis bökar runt och magen trycker upp mot revbenen och jag hittar ingen bekväm ställning. Men nu åker jag iallafall inte ensam med sonen som jag gjorde hit ner, så det ska nog gå bra.

    Idag var jag också och inhandlade en \"Hug-a-bub\" sjal till bebis. Den är ju från Australien så priset var cirka 200 kr billigare än vad jag sett att de säljt den för på nätet i Sveige. Mocha och hazelnut färgad blev det. Jättefin och jag hoppas och tror att jag kommer bära mycket med den och trivas i den.

    Så ajöss på ett tag! Kikar in här igen när vi är hemma i Sverige!

    *kram*
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Hoppas ni får en bra hemresa!

    Och att ni kan njuta ordentligt av semesterdagarna innan ni flyger hemåt! Skulle ni komma nu är det regn som gäller, efterlängtat måste jag säga :)

    Ha det gott!
  4. 2
    Hoppas ni får en bra hemresa! Och att ni kan njuta ordentligt av semesterdagarna innan ni flyger hemåt! Skulle ni komma nu är det regn som gäller, efterlängtat måste jag säga :)

    Ha det gott!
  5. Morran m. tre + v.30
    #3

    Strongt av dig

    Att flyga så långt alldeles själv med din lilla kille.
    Hoppas att resan hem går fint!
  6. 3
    Strongt av dig Att flyga så långt alldeles själv med din lilla kille.
    Hoppas att resan hem går fint!
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    Hoppas att ni får en trevlig

    sista vecka! Låter trevligt med en semester på hotell sådär på slutet. Och välkommen hem igen!
  8. 4
    Hoppas att ni får en trevlig sista vecka! Låter trevligt med en semester på hotell sådär på slutet. Och välkommen hem igen!
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5

    Välkommen tillbaka!

    Hoppas resan går bra. Jag avskyr själv långa flygningar, så jag förstår att du gruvar dig lite. Vad sade flygbolaget om graviditeten? Du borde ha varit precis i gränsen till vad de tillåter på långa utrikesflygningar? Tur att ni kom på det nu och inte senare!

    Hoppas den underbara svenska sommaren håller i sig tills ni kommer hem så att ni inte får bara vinter i flera år!
  10. 5
    Välkommen tillbaka! Hoppas resan går bra. Jag avskyr själv långa flygningar, så jag förstår att du gruvar dig lite. Vad sade flygbolaget om graviditeten? Du borde ha varit precis i gränsen till vad de tillåter på långa utrikesflygningar? Tur att ni kom på det nu och inte senare!

    Hoppas den underbara svenska sommaren håller i sig tills ni kommer hem så att ni inte får bara vinter i flera år!
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6

    Ta det lugnt bara!

    Hoppas att allt går bra på hemresan! Passa på o njut av de sista dagarna på hotellet!

    Lycka till o välkommen hem!!

    Kram!
  12. 6
    Ta det lugnt bara! Hoppas att allt går bra på hemresan! Passa på o njut av de sista dagarna på hotellet!

    Lycka till o välkommen hem!!

    Kram!
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7

    Välkommen hem!

    Hoppas resan går bra och att ni får en mysig semestervecka!
  14. 7
    Välkommen hem! Hoppas resan går bra och att ni får en mysig semestervecka!
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8

    Välkommen hem igen!

    Hoppas att ni får en bra hemresa och att ni får några sista sköna dagar nu. Kram!
  16. 8
    Välkommen hem igen! Hoppas att ni får en bra hemresa och att ni får några sista sköna dagar nu. Kram!

Liknande trådar

  1. Sista veckan.
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-18, 17:00
  2. Sista veckan.
    By Gabricia in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-16, 21:15
  3. sista veckan
    By björnis in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-07, 19:45
  4. Sista veckan!
    By Sanna med tjejerna in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 10:08
  5. Sista veckan...?!!
    By HannaS79 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 14:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar